Shock Media

Navigatie

Philips plasma FTR9965

Forum > Video & TV > Philips plasma FTR9965
Naam Bericht
bprosman

Sinds een paar dagen hoor ik tijdens het aanzetten van de TV (met de schakelaar, ik gebruik zelden stand-by) een relais een keer of drie klikken terwijl deze vroeger (TV is 4 jaar oud) na 1 klik meteen aansprong. Eigenlijk heb ik de hoop dat het "maar de elko's " zijn waar ik hier vaak over lees. En op andere fora ??????. Ik weet niet of een van de TV guru's hier dit kan bevestigen of zit ik verkeerd te denken ?

Groeten, Bram
[Bericht gewijzigd door bprosman op 24 augustus 2008 11:21:39]
De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
TV Don

Zijn inderdaad je elco,s maar niet alleen diegene die je hebt uitvergroot maar alle kleine elco,s onderin bij de kleine gele trafo waar ook een 4,7 uf elco zit welke in capaciteit omhoog moet naar 100 uf
De 2 elco,s van 100 uf welke je hebt uitvergroot zou ik wel gelijk meevervangen
[Bericht gewijzigd door TV Don op 24 augustus 2008 13:03:00]
bprosman

Dank je voor de snelle reactie. Hij springt nu nog wel aan (al klikt ie wat vaker dan vroeger) alzeker vanuit stand-by heb ik net gemerkt. Maar ik neem aan dat om "gevolgschade" te voorkomen ik niet TE lang meer moet wachten ?

Groeten, Bram
TV Don

quote:
Op 24 augustus 2008 13:12:14 schreef bprosman:
Dank je voor de snelle reactie. Hij springt nu nog wel aan (al klikt ie wat vaker dan vroeger) alzeker vanuit stand-by heb ik net gemerkt. Maar ik neem aan dat om "gevolgschade" te voorkomen ik niet TE lang meer moet wachten ?

Groeten, Bram

Wacht je te lang dan gaat tgv pieken in de voeding je logic control board defect welke een slordige €400 kost.
Heb je dan echt pech dan is je Ysus board ook defect en dan zit je al aan €800 dus ik zou heel snel die elco,s vervangen kosten nog geen €5
Neem 105 graden elco,s liefst voor geschakelde voedingen merken zoals nichicon.
Nedis elco,s doen het ook maar de vraag is hoe lang is in ieder geval nog beter dan zo door te kijken.
bprosman

Iemand nog een tip voor een webshop ? Zal ik morgen mn TV eens open maken voor een "bestellijstje".

Groeten, Bram
Zoeken in topic