Goeiedag beste CO'ers,
Ik heb gezien dat sommige mensen hier wel eens Eagle3D durven gebruiken om zo'n mooi voorbeeld van hun print te krijgen.
Ik had dit ook gedaan voor de digitale tester (beginnen met beginnersprintjes niet waar?
), maar kwam tot de conclusie dat het 7 segment display er niet op stond.
Ik ging eerst om te testen de tutorial maar doen, zonder goed resultaat echter want bij het renderen krijg ik een parse error op de lijn
//Finally we put the top, that will include the 7-segments image.
box {<-12.5,8,-9.5>,<12.5,8.1,9.5> pigment{image_map{tex_double_7seg.png once} rotate<90,0,0> scale<25,0,19>Vind het zeer jammer dat het me niet wil lukken want het komt nu toch letterlijk uit te tutorial he zeg 
Iemand die kan helpen of hetzelfde voorheeft?
P.S. klein detail: ik draai het op vista, al men mappen heb ik wel toegang om lezen&bewerken dus veronderstel dat het zou moeten gaan. De standaardcomponenten werken toch ...
/edit:
Voor degenen die het niet kennen... Met Eagle3D krijg je zo'n resultaat (nuja je moet soms wel je componenten aanmaken blijkbaar... )
Op 13 september 2008 10:49:19 schreef gitaarstudentje:
zonder goed resultaat echter want bij het renderen krijg ik een parse error op de lijn//Finally we put the top, that will include the 7-segments image. box {<-12.5,8,-9.5>,<12.5,8.1,9.5> pigment{image_map{tex_double_7seg.png once} rotate<90,0,0> scale<25,0,19>
Het aantal { is niet het aantal }, kan niet goed zijn.
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
parse error is dat de enigste error die je krijgt? geen enkele hint erbij? of dat een plaatje niet herkend wordt?
Hoe zit jou max structuur in elkaar in je pov ray map? waar zet je je plaatjes etc.
Heb je niks anders veranderd dan in de tut? dus echt origineel houden om te testen?
Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd, ook geen tijd voor genomen.
Wat ik ook als fout zie bij jou.
Jij hebt een enkel 2sigment display gebruikt.
en in de tut staat een dubbele.
Ik denk zelf dat er iets fout gaat tussen pov ray en de lib van eagle.
De pinout en alle andere dingen kunnen heel anders zijn dan de enkele sigment.
Probeer eens de dubbele te testen en neem alles letterlijk over, copy/paste.
Doet hij het dan nog niet laat het even weten.
Het kan ook zijn omdat deze tut niet volledig is dat jij niet weet dat je misschien in de config file aan moet geven waar je plaatjes staan klopt dat?
Dit zijn allemaal mogelijke oorzaken, kan er ook naast zitten heb me er zelf nog niet in verdiept.
Probeer deze eens:
http://www.societyofrobots.com/electronics_Eagle3D_tutorial.shtml
Dit is een correct blok:
box {<-12.5,8,-9.5>,<12.5,8.1,9.5> pigment{image_map{"tex_double_7seg.png" once} rotate<90,0,0> scale<25,0,19>
//Since we built it from the lower front left corner, we translate all the object to put the center at <0,0,0>
translate<-12.5,0,-9.5>}}
Als dat niet uitkomt dan ben je ergens een { of } vergeten, tel ze na.
BTW, die connector zit verkeerd om 
Looool nu je het zegt 
Mja maar in principe zou het moeten kloppen want ik had het letterlijk gekopieerd van op zen tutorial. Ga het morgen even checken op de eagle pc en maak er een edit van 
Ik heb toevallig dezelfde package laatst gemaakt:
Deze code staat in de user.inc file voor povray
#macro DIODE_LED_7SEG(value)
//First, we make a leg. We will use this object many times, so we define it once here as a local definition.
#local leg = object{
cylinder {<0,-3,0>,<0,1,0>,0.25 texture{col_silver}}}
//Then we make a corner (the corners support the part)
#local corner = object{
box {<0,0,0><2.5,1,2.5> pigment{White}}}
union{
//Now, we put all legs in place
object{ leg translate< -5.08,0,-7.62>}
object{ leg translate< -2.54,0,-7.62>}
object{ leg translate< 0,0,-7.62>}
object{ leg translate< 2.54,0,-7.62>}
object{ leg translate< 5.08,0,-7.62>}
object{ leg translate< -5.08,0, 7.62>}
object{ leg translate< -2.54,0, 7.62>}
object{ leg translate< 0,0, 7.62>}
object{ leg translate< 2.54,0, 7.62>}
object{ leg translate< 5.08,0, 7.62>}
//Then we make the box
box {<-6.25,1,-8.5>,<6.25,8,8.5> pigment{White}}
box {<-6.25,8,-8.5>,<6.25,8.1,8.5> pigment{image_map{"DIODE_LED_7SEG.bmp" once} rotate<90,0,0> scale<12.5,0,17>
//Since we built it from the lower front left corner, we translate all the object to put the center at <0,0,0>
translate<-6.25,0,-8.5>}}
}
#endDeze regel is toegevoegd aan 3duserpac.dat in de eagle3d map
HDSP-M:0:1:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:0:DIODE_LED_7SEG(::En dan krijg je uiteindelijk:
ik heb zo geen 3duserpack.dat maar wel 3dpac.dat. Ik had het daarin gezet. Mag je die anders zelf aanmaken met kladblok?
Lithium
Probeer het eens, volgensmij kan het wel.
Kijk naar de naam user, ben jij en pack is jou pakket met gemaakte bestanden.
Bij de uitvoer struikeld hij bij mij dan nog over:
box {<-6.25,8,-8.5>,<6.25,8.1,8.5> pigment{image_map{"DIODE_LED_7SEG.bmp" once} rotate<90,0,0> scale<12.5,0,17> Hij verwacht nog ergens "DIODE_LED_7SEG.bmp" maar ik weet helemaal niet waar dit staat of moet komen.
Lithium
Ik denk dat dat het probleem is, ik denk niet dat het programma weet waar de plaatjes staan.
Bovenin aan de tut staat ook dat het niet compleet is.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (57%)]
Het plaatje moet in dezelfde map gezet worden als waar de tools.inc staat. Dit is dus de povray/includes map
Lithium
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet.
Ik zal het ook eens gaan proberen als ik er tijd voor heb...
Het is me gelukt!!! Ik weet niet juist wat het hem deed maar ik heb in 3dpac.dat een enter gezet, en in "tools.inc" bovenaan het volgende gezet:
//TEST
#include "user.inc"
Het resultaat: 
Als de mods het niet erg vinden open ik een nieuw topic waar we telkens als we een component aangemaakt hebben een link naar de zipfile kunnen posten? 
Zo besparen we elkaar al eens wat werk...
/edit: en als iemand toevallig de Piher potmeters staan heeft ... 
Lithium
Lijkt me een goed en leuk idee.
Ik heb me er nog niet in verdiept hoe je precies zo'n onderdeel maakt, zal het wel eens gaan doen en dan een korte uitleg in het Nederlands maken.
Heb gelijk ook de fout gevonden en zal maar even erop wijzen: