Hallo,
Sinds vanmiddag doet onze TV niet meer wat hij moet doen. Ik probeer te achterhalen of reparatie de moeite is.
Het is breedbeeld TV (beeldbuis) Philips MatchLine PW9616/12 70cm .
Na indrukken power-on schakelaar lijkt nog niets aan de hand en gaat standby lampje branden, vervolgens als met afstandbediening of de knop op de TV, de TV echt wordt aangezet, vervalt het middelste lampje, na een klik, in rood knipperen 2x per seconde .
Na die klik zou de TV normaliter aangaan, alleen nu rest alleen knipperen.
Wie , waarschijnlijk met een tv-reparatie achtergrond kent dit, en kan vertellen wat dit mogelijk is ?
Nu ken ik Philips een klein beetje van langgeleden ... TV reparaties inderdaad. Maar met de TV's heb ik helaas geen ervaring . Het lijkt me dat het knipperen meerdere problemen kan betekenen. Het knipperen is mee dan 1x p. seconde, meer dan 1 Hz dus .
Alvast bedankt.
weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
controleer relais 1002 in voeding.
als er in lijntrap blauwe schijfcondensatoren zitten controleren en eventueel vervangen.
oja het chassis is mg 3.1.
gr, weetal
Dank je, maar ik heb anders dan de meegeleverd handleiding ... zéér summier, geen documentatie .
Dus geen service-manual en schema ... Is daar aan te komen misschien ?
gr, xnix
Topic titel veranders in: Philips MatchLine PW9616/12 defect.
Alleen "TV defect" is zo niets zeggend.
Bedankt,
Tja 't is spijtig te moeten toegeven .. Ik BEN door de jaren heen inmiddels wel ge'leek'aliseerd
.
gr,
xnix
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op eserviceinfo.com kan ik op zoekterm MG3 in elk geval een manual vinden (multipart, winrar nodig om uit te pakken). Maar let op! De meeste toestellen die als MG3.1 in de boeken staan kunnen ook een MG7.1 chassis hebben. Bij de MG3.1 zit de voeding op een los rechtopstaand paneel naast het grootsignaalpaneel, bij de MG7.1 zit deze geintegreerd op het grootsignaalpaneel, dus als je dat even weet is het makkelijk te herkennen. Ook staat het chassis gewoon achterop je toestel vermeld.
Wel toevallig, mijn Matchline doet sinds twee weken het zelfde echter niet altijd. ALs er na de eerste "klik" een tweede klik volgt gaat hij knipperen en kan ik het vergeten.
Heb jij het probleem kunnen repareren? In de winkel zei men dat het zich niet meer loont maar daar ben ik het niet mee eens want het beeld is nog super van deze Philips matchline.
Ik heb uiteindelijk mijn TV LATEN repareren, bij een echte hobbiest. Het scheen dat een afbuig spoel defect was geraakt .
kostte € 130,= , maar hij doet het weer.