Hallo iedereen ,

ik heb een probleem . Mijn tv ,merk JVC ,een breedbeeld . Van ongeveer 2,5 jaar oud blijft op standby staan . Op 31 december 2003 is hij plotseling op standby gegaan en ik krijg hem niet meer aan de praat. Heb de stekker uit het stopcontact gehaald en een half uur later weer een keer geprobeerd . Knop van de tv in gedruk en hem aan proberen te zetten met de afstand bediening maar hij spingt steeds terug op standby .
Kan iemand mij vertellen wat er met mij tv aan de hand is ,en of het een enstig probleem is .
Ik wil hem laten maken maar wil eerst weten wat er aan de hand is zodat ik niet belazerd wordt vanwege de prijs .
Er zijn namelijk een hoop kwakzalvers die een veel te hogeprijs vragen .

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Heb je ook een type nummer van die TV. Dit zoekt handiger. Er zijn wat openbare fouten databases op het net.

Misschien een late millennium bug ;)

battery van de ab vervangen.???????

die van m'n ouders sloeg plots op "slot" (kinderslot)
en volgens de winkel alleen opte lossen met 'n nieuwe ab
kosten 40 euro.

Als ik het goed begrijp gaat hij dus heel kort even aan en dan meteen weer uit?

Op 5 januari 2004 22:03:10 schreef Hugo Welther:
Heb je ook een type nummer van die TV. Dit zoekt handiger. Er zijn wat openbare fouten databases op het net.

Misschien een late millennium bug ;)

he bedankt voor je reactie . het typenummer is de
AV-28WFX1EU . JVC InterArt Natural Vision .

Een late millenium bug ? Zou de wereld dan toch dit jaar nog vergaan ........

Op 6 januari 2004 16:22:14 schreef weardguy:
Als ik het goed begrijp gaat hij dus heel kort even aan en dan meteen weer uit?

Inderdaad hij gaat een paar seconde aan ,maar ik krijg geen beeld want zover komt het niet eens . En dan gaat ie weer op standby

Op 6 januari 2004 00:30:18 schreef harry789:
battery van de ab vervangen.???????

die van m'n ouders sloeg plots op "slot" (kinderslot)
en volgens de winkel alleen opte lossen met 'n nieuwe ab
kosten 40 euro.

Zit er in een tv dan een batterij . Dus moet ik om de ongeveer 2 a 3 jaar een batterij vernieuwen .

in de afstandsbediening.(ab)

repareer dagelijks dit soort app.
Het fijt dat jou KTV niet uit ST.BY. komt wijst erop dat waarschijnlijk de lijntransistor defect is. (Q521 om precies te zijn)
M.V.G.

Op 8 januari 2004 18:54:42 schreef hi-tech:
repareer dagelijks dit soort app.
Het fijt dat jou KTV niet uit ST.BY. komt wijst erop dat waarschijnlijk de lijntransistor defect is. (Q521 om precies te zijn)
M.V.G.

He bedankt voor je reactie . Zo'n lijntransistor , wat kost dat om de tv weer werkend te krijgen . Heb je enig idee . Is dat ernstig of valt het wel mee als die lijntransistor defect is

Op 8 januari 2004 14:43:07 schreef harry789:
in de afstandsbediening.(ab)

Het ligt niet aan de afstandbediening want ik heb nog een jvc kleuren tv en heb de afstand daarvan geprobeerd .En de klachten blijven hetzelfde .

Ik ga hier niet over prijzen van bepaalde onderdelen praten, maar ik schat dat je bij de gemidelde dealer voor ongeveer 60 à 70 euro gesteld bent!
Is een meer voorkomend probleem, na vervanging is jou KTV weer als nieuw! succes

[Bericht gewijzigd door hi-tech op ]

Op 9 januari 2004 19:24:34 schreef hi-tech:
Ik ga hier niet over prijzen van bepaalde onderdelen praten, maar ik schat dat je bij de gemidelde dealer voor ongeveer 60 à 70 euro gesteld bent!
Is een meer voorkomend probleem, na vervanging is jou KTV weer als nieuw! succes

bedankt voor je advies ben een stuk wijzer geworden .