Wat mij een beetje stoort is dat er soms aan mensen met KTV klachten word uitgelegd wat ze moeten doen terwijl deze niet eens weten wat een hsp-trafo, voedingselco, PTC, enz.... is. Als dit soort personen in hun tv's gaat werken maken zij problemen erger dan deze al waren. Als je dit soort toestellen dagelijks repareerd is dit zeker niet waar je op zit te wachten!!!
Ik ben het helemaal met je eens. Gewoon als je ergens geen verstand van hebt. Gewoon iemand zoeken die dat wel heeft. Daarmee voorkom je een hoop probleemen. Vooral met TV's, dat is nogal link als je er zonder kennis in gaat kloten.
terrorfeary
elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk
Op 9 januari 2004 20:06:41 schreef hi-tech:
Wat mij een beetje stoort is dat er soms aan mensen met KTV klachten word uitgelegd wat ze moeten doen terwijl deze niet eens weten wat een hsp-trafo, voedingselco, PTC, enz.... is. Als dit soort personen in hun tv's gaat werken maken zij problemen erger dan deze al waren. Als je dit soort toestellen dagelijks repareerd is dit zeker niet waar je op zit te wachten!!!
totaal mee eens
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
mee eens, maar wat kun je daar aan doen?
het is altijd nog de verantwoordelijkheid van de persoon die er mee aan de gang gaat, oftewel de Topicstarter.
terrorfeary
elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk
Op 10 januari 2004 00:48:56 schreef Jeroen Boere:
mee eens, maar wat kun je daar aan doen?het is altijd nog de verantwoordelijkheid van de persoon die er mee aan de gang gaat, oftewel de Topicstarter.
gewoon direct slotje ofzow?
Jeroen Boere
nee... want stel dat die persoon alleen benieuwd is naar een mogelijke oplossing en zelf niet meteen gaat lopen klooien? dan is een slotje dus niet op zijn plaats.
dit is typisch zo'n rand-geval van hoever moet je gaan...
Als ik een stereo of TV heb die stuk is, zou ik bijvb graag hier vragen wat er aan gedaan zou kunnen worden, of het moeilijk is, duur, tijd rovend etc... zodat ik niet door een boeruh lul genaait kan worden want ik naai liever nog zelf....
Confusion
There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't
Op zich wel grappig:
Ik liep ooit stage bij een radio/tv/etc. reparatie winkel.
Hier heb ik een aantal keer meegemaakt dat iemand een busje contactspray kwam halen.
De volgende dag kwamen ze met een druppende tv weer terug.
Tja, dan komen er ook nog schoonmaak kosten overheen.
'Handig' zo'n kennis die handig is en je wat 'tips' geeft
Ledlover
Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
als je een topic start dat je dan kan aanvinken: geen/weinig verstand--weinig/behoorlijk op weg--erg goed/volleerd elektronicus
natuurlijk door de topicstarter zelf he
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
Ik ben het er helemaal mee eens.
Maar bekijk het ook eens van deze kant....
mensen vragen osn om hulp en als echte hobbiebobs geven wij hun informatie. nu mogen we aannemen dat men slim genoeg is om te begrijpen dat werken aan electronica verschillende risico's met zich mee kan brengen.
Mischien moeten wij als vraag beantwoorders dan voordat we antwoord geven hun op de gevaren van de voedingen van tv's bewust maken en vertellen hoe je veilig kan werken aan een ktv.
Mischien is het een idee om circuitsonline te vragen om bij artiekelen een artiekel te plaatsen over de gevaren van het hobbieen aan een KTV of welke vorm van hoogspanning dan ook .
Tot die tijd moeten wij voor dat we antwoord geven duidelijk maken wat de gevaren zijn .
Wie is het hier mee eens ?
Jeroen Boere
Op 10 januari 2004 09:58:33 schreef Remi:
Mischien is het een idee om circuitsonline te vragen om bij artiekelen een artiekel te plaatsen over de gevaren van het hobbieen aan een KTV of welke vorm van hoogspanning dan ook .
je hoeft het niet te vragen hoor
Je mag er zelf op los schrijven, dan plaatsen wij het artikel wel op de site, wij mod's zijn ook hard werkende/studerende mensen die dit als hobby doen, tis niet ons dagelijks werk.... dus hebben we niet alle tijd om artikelen in elkaar te knutselen
Op 10 januari 2004 09:58:33 schreef Remi:
Tot die tijd moeten wij voor dat we antwoord geven duidelijk maken wat de gevaren zijn .
wij (circuitsonline) houden je niet tegen!
Jeroen Boere
Op 10 januari 2004 09:52:38 schreef ledlover:
als je een topic start dat je dan kan aanvinken: geen/weinig verstand--weinig/behoorlijk op weg--erg goed/volleerd elektronicus
natuurlijk door de topicstarter zelf he
uhu, zie het al voor je?????
wat zal je zelf invullen als je een vraag over iets had waar je de ballen verstand van heb, maar toch antwoord op wilt hebben?
denk je niet dat mensen zien dat als je een n00b bent dat ze minder snel met een technisch diepgaander stukje uitleg komen waar jij toevallig wel naar opzoek was??? ik denk dat je zo informatie verloedering gaat creeeren, slecht plan dus.
Jelle K
Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd
Ik ben het ook helemaal eens met wat HI-TECH, het kan een hobby blijven, maar vanaf een bepaald gebied laat je het beter aan de proffesinals over.
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Ik snap je punt ik zie hier vaak hetzelfde mbt aarding/aardlek schakelaars ed
als pro schieten mij soms de haren ter berge
ook wat betreft beveiligen tegen overbelasting van 230v
dan kun je twee dingen doen
1 als pro het juiste advies geven en uitleg van de gevaren
2 als MOD's deze vragen BANNEN
als je echter vragen gaat BANNEN zou ik zelf naar een andere bron van info gaan zoeken met alle gevolgen van dien
aangezien het moelijk blijft om iemands kennis in te schatten ben ik ervoor dat de pro's hier de verantwoording nemen tot het juist advieseren van de 'hobbyist' voor al mbt de gevaren
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
je hoeft het niet te vragen hoor
Je mag er zelf op los schrijven, dan plaatsen wij het artikel wel op de site, wij mod's zijn ook hard werkende/studerende mensen die dit als hobby doen, tis niet ons dagelijks werk.... dus hebben we niet alle tijd om artikelen in elkaar te knutselen
dat begrijp ik heel goed gehgehg ik ben bekend met de verschijnselen van werken.
Met wij bedoel ik ook de mensen die antwoord geven op de vragen die er gesteld worden
wij (circuitsonline) houden je niet tegen!
bij deze
als iemand zich geroepen voelt om iets over 220~ etc etc als artiekel te schrijven doe het vooral.
als ik meer wist dan dat ik nu weet zou ik dat zekers doen (ben alleen bang dat ik de verkeerde dingen opschrijf).
wat betreft veiligheid in electronica... ik heb nog ergens in een oude elex of elektuur nog wel informatie staan over veilig werken en het bouwen van voedingen in behuisinkjes
zal dat binnen kort eens in de pc typen en als artikel naar de mods sturen.
Wie volgt
he laat iedereen ff zelf uitzoken wat ze met hun TV/radio/auto/230net/pc uitspoken. wij zijn als advies gevers toch geen verantwoorddelijke.
als iemadn zijn eigen tv sloopt mag dat want het is zijn TV natuurlijk.
en als iemand aan zijn 230 volt net hobby mag dat van mij, wat van essent (ed) mag is hun probleem
"Ik bepaalt toch zelf wel wat ik met mijn pasta saus doe of niet dan" oudejaars conferance 2003
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 10 januari 2004 18:53:11 schreef Jan klaasen:
he laat iedereen ff zelf uitzoken wat ze met hun TV/radio/auto/230net/pc uitspoken. wij zijn als advies gevers toch geen verantwoorddelijke.als iemadn zijn eigen tv sloopt mag dat want het is zijn TV natuurlijk.
en als iemand aan zijn 230 volt net hobby mag dat van mij, wat van essent (ed) mag is hun probleem
"Ik bepaalt toch zelf wel wat ik met mijn pasta saus doe of niet dan" oudejaars conferance 2003
verantwoording nemen is imho iets anders dan het zijn
ja en als smeer je die saus in je tv das niet mijn prob.
ik kan alleen advieseren dat niet te doen(smaakt niet)
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
"Ik bepaalt toch zelf wel wat ik met mijn pasta saus doe of niet dan" oudejaars conferance 2003[/quote]
die is gelukkig niet dodelijk
blijf toch de verandwoording van de topic starter vrees ik
enige wat wij kunnen doen is wijzen op de gevaren
lrik
Misschien een idee om niet de starter van een topic, maar juist de lezers of degene die reageerd laat stemmen op die persoon over hoever ze zijn met de hobby. En dan een keer per persoon om vriendjes politiek tegen te gaan zeg maar.
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
als pro schieten mij soms de haren ter berge
ook wat betreft beveiligen tegen overbelasting van 230v
Dus jij vindt het geen goed idee de stoppen in te pakken in alufolie omdat ze steeds doorslaan?
ik ben het er wel mee eens, maar soms proberen mensen ook anderen te helpen door iets te posten, maw: goede bedoelingen. soms slaat dat idd helemaal nergens op, maar het is lullig om deze mensen dan vervolgens op hun kop te geven voor hun reply! het was immers goed bedoeld...
[Bericht gewijzigd door Bas Vermulst op ]
Als iemand iets wil repareren dat gevaarlijk kan zijn zoals een tv en hij heeft er geen zak verstand van en weet ook niet dat dit gevaarlijk is. Dan kun je zo iemand er beter even op wijzen dat het gevaarlijk kan zijn en dan is het aan hem om er toch mee te gaan knoeien.
Jeroen Boere
ja... mee eens, maar ik ga niet elke keer een preek houden dat het onveilig is...
nu moet ik zeggen dat die vragen over kapotte tv's de laatste tijd als paddestoelen uit de grond schieten op dit forum.
we kunnen wellicht een artikel maken over dit onderwerp, maar dan is de vraag of die ook wel gelezen gaat worden!
persoonlijk denk ik niet, want als je kijkt wie er nou WERKELIJK de faq van dit forum gelezen heeft alvorens een topic/reply te posten, geloof ik dat dit vrij weinig mensen zijn.
Nee oke maar de genen die wel verstand hebben van TV's en zo iemand willen helpen kunnen er in het kort toch even bij zetten dat het niet helemaal zonder gevaren is.
Prutsertje
bloep....
Er zijn op internet voldoende databases met veel voorkomende fouten te vinden, dus info genoeg. Verder hanteren we bij ons op de zaak de regel dat we vanuit 'veiligheidsoogpunt' apparatuur waarin de klant zelf heeft lopen prutsen niet accepteren c.q. retourneren bij constatering hiervan.
Harde les voor de klant, maar wie voor een dubbeltje.....