Ik heb hier nog veel oude slooponderdelen liggen, waaronder een transistor 2SC536F, wat kan ik met deze transistor nog doen?
als ik het niet meer kan gebruiken dan verkoop ik hem hier bij Vraag en Aanbod.

Bijhouden tot je hem nodig hebt.

Opties:

1 - Nuttig gebruiken
2 - Verliezen in een hoop rotzooi
3 - Onnuttig en tegelijk nuttig gebruiken.

Ik verklaar nader:

Je neemt een dubbelpolige schakelaar. Je zet deze uit. Hierna zet je vervolgens de fase op de basis en de collector. De nulleider sluit je aan op de emitter. Vind je dit verkeerd om, dan mag je dat naar wens nog 50x per seconde wisselen van mij :)

Vervolgens zet je dit in de woonkamer en tuimel je de schakelaar om, hierna kan je ongeveer een 3 tal minuten genieten van een heerlijk aroma van ingenieuze geurtjes :D

Het is een NPN transistor die maximaal 40V mag hebben, en 100mA kan schakelen. Hij heeft een Hfe tussen de 160 en 320, en verder weinig boeiende eigenschappen.

Als je geen andere onderdelen hebt, kun je er helemaal niets bij. Het ding is veel minder waard dan de envelop waar je hem in zou stoppen om te versturen, laat staan de postzegel die je er op zou plakken. Nieuw kost hij waarschijnlijk minder dan een eurocent, in redelijke aantallen.

Op 2 december 2009 22:06:04 schreef The Dutchman:
hierna kan je ongeveer een 3 tal minuten genieten van een heerlijk aroma van ingenieuze geurtjes :D

tzullen drie 'korte' minuten zijn. dat ding leeft geen 2 seconden ...

@free

Hij bedoelde dan ook de stank die er af komt, dat duurt wel minstens 3 minuten voordat het uit je neus is.

Op 2 december 2009 22:06:04 schreef The Dutchman:
Opties:

1 - Nuttig gebruiken
2 - Verliezen in een hoop rotzooi
3 - Onnuttig en tegelijk nuttig gebruiken.

Ik verklaar nader:

Je neemt een dubbelpolige schakelaar. Je zet deze uit. Hierna zet je vervolgens de fase op de basis en de collector. De nulleider sluit je aan op de emitter. Vind je dit verkeerd om, dan mag je dat naar wens nog 50x per seconde wisselen van mij :)

Vervolgens zet je dit in de woonkamer en tuimel je de schakelaar om, hierna kan je ongeveer een 3 tal minuten genieten van een heerlijk aroma van ingenieuze geurtjes :D

Kunnen jullie echt niet serieus doen???
voor de mods: Slotje :)

tjah .. met zo'n vraag kun je dat verwachten natuurlijk.