Vraag Canbus signaal kopieren?

Dit gaat dan over een landbouw tractor deze is voorzien van canbus.
De tractor is voorzien van kop akker management. Dit houd in met 1 druk op de knop er verschillende geprogrammeerde dingen worden uitgevoerd zoals: hef omhoog/omlaag, PTO aan/uit hydraulische functies aan/uit dit "afspeelprogramma" kan met 1 druk op de knop geactiveerd worden.

mijn vraag is: dat signaal van deze knop wil ik hebben om met behulp van interface zelf op de canbus te zetten

Nu is deze tractor voorzien van een RTK GPS systeem. Dit houd in dat de tractor op 2cm nauwkeurig kan rijden. In je tractor heb je een monitor en daar op heb je je "digitale akker" op je monitor stel je je kopakker in (kopakker is het eind van de akker waar op je weer keert om terug te rijden)

Dit gps systeem geeft een signaal af als je op de kopakker bent.

nu moet je bij een pieptoon het knopje van kopakker management indrukken dit wil ik het gps systeem zelf laten doen

zodat je werktuig altijd op de zelfde moment uitgeschakeld word

Nu wil ik met behulp van een interface het koppakker management activeren van de tractor.

is het mogelijk dat ik het canbus signaal van het kopakkermagement kopiër op een interface zet

en kan ik er voor zorgen dat de interface word geactiveerd door het signaal van de gps besturing

wie heeft hier ervaring mee of kan mij hier wat mee op weg helpen
of heeft wat adressen om deze uitdaging te realiseren

alvast bedankt

Google eens op canbus uitbreiden etc je komt dan van alles tegen .

Te kust en te keur .

Wat voor tractor is het ? en heeft deze ook ISObus?

Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je het netjes wilt doen, dan doe je het via de isobus, deze interface hebben fabrikanten speciaal beschikbaar gesteld om te communiceren met een werktuig.

Maar een voorbeeld is ook dat een opraapwagen het toerental van de trekker stuurt als deze het wat zwaarder krijgt. Miscchien kun op deze manier ook bij de kopakker management komen.

De ander manier is meer inbreken op de canbus. Als je de canbus draden op zoekt zou je hier een canbus viewer http://www.rmcan.com/index.php?id=74&L=1 of iets dergelijks op aan sluiten en hier uit het juiste commando halen als je op de knop drukt. Ik heb de canbus signalen van een tractor nog nooit zelf bekeken, maar ik denk dat het zo druk is, dat het moeilijk is om het juist canbus commando te pakken te krijgen. En de garantie en dat soort dingen zullen ook wel komen te vervallen.

Hoe het bij tractoren zit weet ik niet maar bij auto's kun je gewoon de code bij de importeur opvragen. Lijsten ga je niet krijgen maar individuele codes zijn ze verplicht te geven. Hier word wel een vergoeding voor gevraagd, garagebedrijven hebben hiervoor een abonnement.

Op de boeren manier (sorry voor de woordkeus); tap het signaal van de buzzer (het piepje) af en schakel hiermee het knopje met een externe extra parallelle "schakelaar".

Ik ben direct met je eens dat via canbus het mooiste werkt en ik weet ook niet of je nou met zo'n dure trekker en apparatuur mijn genoemde gepruts moet uitvoeren, maar het kan wellicht ook heel goed werken en kan denk ik relatief snel gemaakt worden.

Zoals shizzle dizzle ook al zei zou ik ook zeggen indien; mogelijk via ISObus.

Heb je nog verdere info? Merk en type Trekker en GPS bv.
Ik heb zelf eerlijk gezegd alleen ervaring met GPS/ISObus van John Deere.

we hebben de bedieningspook los gehaald maar dit knopje zit op een print gesoldeerd ik heb niet het idee dat je daar makkelijk een relais paralel overheen zet hadden we zelf ook aan gedacht maar kans is vrij groot dat je canbus storingen krijgt.
het is een tractor van dit jaar en is voorzien van isobus, GPS systeem Trimble FMD,