Pas een Philips Plasma met tuner type FTR 9965 van iemand gekregen. De tuner komt we uit standby, maar duikt er na enkele seconden weer in. Wil dus niet aan blijven. Heb begrepen dat ergens een soort zekering moet worden overbrugd met 1 Ohm (plek: MP40?), en ook dat enkele elco's van 100 uF meten worden vervangen, alsook dat een 4,7uF verhoogd moet worden naar 100 uF (meen ik).
Weet iemand nog:
1. waar zit precies die zekering?
2. op welk board in de tuner box zitten die elco's en waar precies?

Denk niet dat je tuner box defect is, deze box gaat altijd weer in stand by wanneer deze zonder kabel wordt gebruikt.
De zekering zit op een klein print plaatje boven in geplaatst en is idd te overbruggen met een weerstand van 1 ohm, een gewone jumper mag ook.
Die elco,s hebben betrekking op het scherm, de voeding van het scherm.
Deze gaat doorgaans niet of moeilijk aan wanneer er div elco aan het eind van hun leven zijn.
Een standaard regel is dan alle kleine elco,s vervangen en inderdaad 1 elco van 4,7 uf in de stand by voeding verhogen naar 100 uf.

Bedankt, TV Don, voor het snelle antwoord.
Begrijp ik het dus goed dat ik in het scherm de zekering moet overbruggen en ook daar de elcootjes moet vervangen?

Nee, niet de zekeingen in het scherm overbruggen!
Het bewuste zekeringetje zit in de EBOX(tuner) en zit op de bovenste rechterprint.
Als positienummer heeft ie MP40, het is een 400mA zekering, een rechthoekig bruin blokje.

Super bedankt, Martijn A.
Ik heb het zekeringetje nu gevonden en vervangen. De E-box blijft nu aan samen met een computerscherm. Ik ga nu nog uit voorzorg de elco's upgraden en vervangen en dan zal het wel goed blijven.

Toch te vroeg gejuigd, zoals zovaak bij electronica. Bruin zekeringetje in tunermodule van 9965 E Box vervangen: app. bleef 1 keer aan, maar gaat nu weer direct uit.
Weet iemand nog welke elco de 4,7 uF is die 100 uF moet worden?
Ik zie er maar 1 zitten, maar dat is een bipolaire.
En welke andere elco's moeten 100 uF worden? Zijn dit de SMD elco's?

Weet iemand nog welke elco de 4,7 uF is die 100 uF moet worden?
Ik zie er maar 1 zitten, maar dat is een bipolaire.
En welke andere elco's moeten 100 uF worden? Zijn dit de SMD elco's?

Deze vind je niet in de tunerbox maar in het scherm XXFD9944( XX staat voor de schermmaat), in jou geval heb je een ander probleem omdat jij een computerscherm gebruikt.

Het is geen probleem, de klacht op een PC scherm hoort er nu eenmaal bij en kan alleen opgelost worden door de tuner box in stand alone te zetten.
ALleen dan kan je hem op je PC gebruiken.
Dus Sam in middels 062596 i en dan naar stand alone YES.
Laat die tuner box verder met rust.
Het scherm zal oderhand wel nieuwe elco,s nodig hebben. lees voorgaande postings betreft dit onderwerp

Bedankt, TV Don.
Ik was hier inmiddels na enig nadenken ook achtergekomen. In de tunerbox is in elk geval nu de zekering overbrugd. Ik ga nu dus in oudere topics zoeken naar vervanging van elco's in het plasma scherm. Na aansluiten thuis van de tunerbox op het scherm heb ik nl. gemerkt dat het plasmascherm en de tunerbox na aanzetten van box en scherm tegelijk met de afstandsbediening, beide snel weer in standby schakelen. Ik weet wel van oudere topics dat ik elk geval een bepaalde elco van 4,7 naar 100uF moet verhogen en andere ook, en vooral geschikt voor hogere temperaturen vanwege de levensduur.