Beste elektronici,

Ik heb een samsung tv met volgende probleem :

Als ik deze onder stroom zet dan brandt het standby led en de lcd panel licht op maar het beeld blijft zwart. heel zelden krijg ik beeld met nu en dan veel geruis en dan verdwijnnt deze beeld weer.

Waar kan het probleem zich situeren? Ik ben maar een leek op dit gebied.

Model : LE40S62B
Model code : LE40S62BX/XEC
Type no : JA40EO

Alvast bedankt voor alle tips.

is de antenne aansluiting wel goed vast ingeduwd of de scartkabel het is mogelijk dat het slecht contact is.

Allicht zal hij defect zijn als de stekker niet loszit zoals Rapperder zegt.

ben je in het bezit van een occiloscoop?
deze fout kun je vrij eenvoudig meten

Beste pl;

Ik heb idd een oscilloscoop; als je mij nog kunt vertellen waar ik juist moet meten. Hartelijk dank.

HEEEL veel samsung toestellen hebben last van te dikke elco,s in de voedingen waardoor je dus de verschijnsellen zoals jij ze noemt krijgt.
Je hoeft dus niet te meten, gewoon vervangen 2200 uf enz en 1000 en nog wat

Meten is weten als gij een oscilloscoop hebt dan kan je het uitgang signaal meten van RGB en video en als de fout op komt dan zie je direct waar het begint , het gebeurd dat verschillende elco's vervangen worden en dat het toestel nadien niets meer doet denkt daar ook eens aan ,ik doe dat nooit elco alleen vervangen als men zeker is en tot heden heeft dat altijd goede resultaten opgebracht bij herstellingen bij mij.

Op 2 augustus 2010 19:04:54 schreef Rapperderhet gebeurd dat verschillende elco's vervangen worden en dat het toestel nadien niets meer doet denkt daar ook eens aan

Lijkt me een heel sterk verhaal eerlijk gezegd, tenzij die elco's verkeerd zijn gemonteerd.

Gr Ronald

Misschien verkeerd omgeplaatst.