hallo
als ik mijn µC wil programeren krijg ik een 000h foutmelding
ik heb alle componenten nagekeken of ze goed vastzaten (was wel nodig) maar hij geeft nogsteeds dezelfde error
kan iemand mij helpen?
misschien moet je helemaal voor aan in je programma org 0000h zetten. zo zorg je ervoor dat de µC begint bij het aller eerste adres. Het comando op 0000h.
Ik weet het ook niet zeker. Is meer een test voor mezelf want ik ben er ook mee bezig en weet toevallig dat er zo iets ergens stond. Heb het een keer gelezen. Dus ik zou eerst ff op andere reacties wachten.
Zie:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/1604/2
Hier zal je je probleem wel in herkennen,hoop ik.
Succes 
Op 10 maart 2004 20:00:24 schreef bleuke:
Zie:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/1604/2
Hier zal je je probleem wel in herkennen,hoop ik.
Succes
nou, ik herken mijn probleem wel maar ik lees geen oplossing die ik kan gebruiken
Daar heb ik ook veel gezeik mee gehad. Het kwam bij mij door 2 dingen:
1. Ik gebruikte winxp. Dat vind dat ding niet leuk. In compatibiliteitsmodus zetten voor 98 hielp ook niet. Wat wel werkt is de speciale nt driver downloaden en dat aanvinken in options->misc van icprog.
2. Gebruik je een laptop of pc? Icprog vond mijn laptop kennelijk niet aardig. Dit komt omdat een laptop kennelijk door laag energieverbruik zijn signalen uit de compoort rond de 5 a 6 volt houdt en dat vindt je programmer te laag
Dan zou dat verder geen probleem moeten zijn. Het enige wat ik hier op het forum heb gevonden is dat dan de aansluiting van alles weleens fout kon zijn. Ook heb ik iemand gehoord die hem alleen als 16F84 kon programmeren zonder de A dus. Verder weet ik het ook niet. Ik ben gisteren ook een aantal uur bezig geweest met de beruchte 000h error
Je moet eens meten of dat krystal van bij je PIC wel osscileerd en de kijken of tijdens het programmeren van dat ding de spanning hoog genoeg is.
Dat kristal heeft verder niks met het programmeren te maken, maar dat van die spanning is idd wel een goede. Je zou eens over pin 5 en 14 van je pic kunnen de spanning kunnen meten als je je programmer aan de compoort hebt hangen. Dit moet ongeveer tussen de 8 en 12 volt liggen
Ik heb dus wel gedonder gehad als ik dus geen clock van de krystal had, (hij deed toen niks). Maar met een pulsgenerator erop deed ie het weer wel.
Daar had ik idd ook gezeik mee, maar dat was pas na het programmeren. Dat was ook leuk. Had ik eindelijk die @#$#@ 000h error eruit. Deed hij alsnog niks. Maar met een simpele 555 schakeling o.i.d doet hij het prima.
M`n project was in t water gevallen omdat dat ding dus de ene x wel wou programmeren en goed lopen en bv 5minuten later deed ie 0000h fout geven en vervolgens kon ik dus geen fout vinden, tja morgen weer een dag dacht ik en ja hoor deed het ineens weer. Werd er #$#% ziek van laat maar zeggen. Maar idd die voedingsspanning meten en dan ook blijven meten tijdens het programmeren, want ik heb dus gehad dat ie in t begin goed was en als ie ff bezig was kelderde de spanning opeens(wat het was weet k niet meer)
Nou veel suc6 ermee 
welke programmer gebruik je? Kan deze wel de f84a aan, als ik me niet vergis verschilde het programmeer algohritme van de 16f84 en de 16f84a... Maar dat weet ik niet zeker, maar dat staat vast wel ergens op internet
over pin 5 en pin 14 is 0,6v
of komt het misschien door de diode, ik weet namelijk niet zeker of hij goed zit
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 10 maart 2004 18:44:09 schreef jeroen001:
halloals ik mijn µC wil programeren krijg ik een 000h foutmelding
ik heb alle componenten nagekeken of ze goed vastzaten (was wel nodig) maar hij geeft nogsteeds dezelfde error
kan iemand mij helpen?
en....
over pin 5 en pin 14 is 0,6v
of komt het misschien door de diode, ik weet namelijk niet zeker of hij goed zit
duss en je solderingen waren niet goed en je weet niet hoe de componenten erin moeten zitten das dan toch vragen om 00h error
Op 11 maart 2004 17:58:53 schreef k.p.meinesz:
[...]
en....
[...]
duss en je solderingen waren niet goed en je weet niet hoe de componenten erin moeten zitten das dan toch vragen om 00h error
daar heb ik dus niets aan
ik vroeg of het aan de diode kon liggen
Als je windows xp gebruikt moet je:
Ga naar tabblad in IC-prog,->"Opties"->Vink "Activate NT/2000/xp driver" aan.
Moest je dit niet kunnen aanvinken, en het licht van kleur is, moet je het volgende doen:
Klik met je rechter muistoets op het IC-prog pictogram,indien dit op je bureaublad staat natuurlijk,
klik op "eigenschappen" dan op "compatibiliteit" dan scrollen op "compatibiliteitsmodus win NT4.0"
Zo heb ik me'n pic aan de praat gekregen.
Veel succes!
Kan je niets onder "opties" vinden?
...
Wie zoekt die vindt!
[Bericht gewijzigd door coldrestart op ]
Sorry, ben even gaan kijken, moest zijn:
klik op "eigenschappen" dan op "compatibiliteit" dan scrollen op "compatibiliteitsmodus"
daar staat win98 tussen,staat ie al op win 98?