Beste mensen,

probleem met Denon receiver type: DRA-545-RD.
Klacht: tuner geeft alleen maar ruis, zenderzoeksysteem werkt wel, maar stopt niet als er een zender is gevonden, geeft frequentie aan in display. Maar alleen ruis. CD-speler aangesloten, deze werkt goed, prima geluid. Heeft iemand het schema van deze receiver?
Probleem zit mijns insziens in het hoogfrequent gedeelte.

Groeten drukvaatje.

verloop van de fm finetuning . komt vaak door de c tjes in de regelbare spoelen die verlopen zijn . soms helpt het afregelen van de fm tuning in het stereodecoding deel , er zitten 2 gelijke spoelen die een klein beetje verlopen zijn . even verdraaien en testen of er dan zenders gevonden worden over de hele band , zo ja laten draaien met kap erop en na een uur weer testen of er nog gevonden wordt en of de zenders in stereo zijn .

En dan denk je dat het goed komt??

*** heeft veel apparaten aangeboden gekregen omdat mensen er onoordeelkundig in aan het verdraaien zijn geweest: radio's, bandrecorders ***

Misschien een open deur maar is de antenne wel aangesloten en in orde?
Dan zou je de varicap spanning nog kunnen meten meestal rond de 30 volt.

30 Volt? die is max 12 Volt. Het is geen TV tuner ;-)

Mijne heren,

voor we in een oeverloze discussie belanden.
heeft iemand het schema van deze receiver, dan zoek ik de fout zelf.
Het verdraaien aan de spoelen had ik al geprobeerd, maar geen resultaat.

Groeten Ad

Hoi,

Het verdraaien aan welke spoelen dan ook heeft geen enkele zin indien de tuner enkel ruist en verder niets. Waarschijnlijk het frontend defect, hebben ze het schema niet gewoon op Eserviceinfo.com?

Kan je gewoon downloaden zonder in te schrijven.

Succes, en ik hoop dat je de kerntjes had aangetekend?

Groet,

Nico.

hebben ze het schema niet gewoon op Eserviceinfo.com?

bedankt voor deze link nico, daar heb ik ook wat aan gehad (servicemanual voor microcassetterecorder) :-)