sorry mensen maar ik moet het eruit SCHREEUWEN
yesss, ik heb zojuist het eerste stadium van de reparatie van een 4 x 600 W versterker afgerond MET SUCCESSSSS.
dat ding heb ik geruild met iemand voor een auto die ik gratis heb gekregen (lelijke ouwe nissan micra) toen ie kapot was.
een van de 4 trappen van 600 watt was helemaal opgeblazen omdat er een schroef !? in was gevallen.
en hij gaf in het lcd display aan dat er iets mis was met de voeding.
gemeten: +15, -15, +80, -80, +100 en ...niets?
ok dan effe de fetjes (irf 630 en 9630) vervangen en yessssssss.
ik heb dus nu al 3 x 600 watt (RMS natuurlijk) aan 8 ohm!
WOEHAHAHAHAHAHA
KNALLEN MET DIE HAP
nu nog die 50+ smd zeners en weerstandjes en 14 eindtorren vervangen van die 4e trap
how doe
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 22 maart 2004 16:45:50 schreef Roel:
nu je toch zo vrolijk bent....kun je meteen wat foto's posten
ja inderdaad
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Duidelijker dan dat kan volgens mij niet
. Moest er denk ik gewoon ff uit, haha.
Bent er wel mee eens. Staat een beetje raar.
ik maak wel een paar foto's als ik weer thuis ben
moet wel effe gewichtje tillen, dat ding is zwaar!!!
ik geloof dat de diameter van de ringkern ongeveer 20 cm is
helaas heb ik geen schema, en dat is ook niet te maken want er zit giganties veel smd en ic sjit op.
alleen al de ingang bezit volgens mij een a/d converter ofzo want het gaat allemaal met een flatcable naar het bedieningspaneel
2 dikke fans erop die elke audiofanaat een barstende koppijn bezorgen maar ja die hoor je niet als je dat ding vol open draait (max 15 amp op 230).
gisteren effe jbl tr105 op gezet 225 watt rms en als ie vol open gaat zie je ook echt 185 watt staan in het display
(hij geeft per trap van 600 w de real time dB waarde aan, gaaf!)
kun je nagaan 2x 185 watt, en mijn oren barsten al, nu nog die andere 2 kw.
ook geeft ie voedingsspanningen aan (79 v als ie in gebruik is, 81 als ie geen audisignaal krijgt) en net spanning (227 volt bij mij thuis vanwege alle electrozooi, best laag dus)
wietn
Waar rook is is er.......geen componentje meer
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Op 23 maart 2004 12:02:40 schreef mattjeu:
vol open gaat zie je ook echt 185 watt staan in het display
(hij geeft per trap van 600 w de real time dB waarde aan, gaaf!)
kun je nagaan 2x 185 watt, en mijn oren barsten al, nu nog die andere 2 kw.
ook geeft ie voedingsspanningen aan (79 v als ie in gebruik is, 81 als ie geen audisignaal krijgt) en net spanning (227 volt bij mij thuis vanwege alle electrozooi, best laag dus)
is zoiets als hier boven niet zelf te maken?? ik ben zelf (nog) steets met 2 versterkers bezig en ik wil dit ook wel op mn versterkers hebben 
ik heb echter geen kennis van PIC's
alrik
als je watts wilt aangeven heb je dus volgens mij een spanningsmeting en een stroommeting nodig (zie mijn andere topic http://www.circuitsonline.net/forum/view/9572)
dan kun je toch wattage aangeven, want p=u x i
anders gebruik je gewoon een db meter, die kun je volgens mij gewoon in de winkel kopen
alrik