hallo allemaal,

Laats besloot ik om in mijn ipod video 5th Gen. een nieuwe batterij, schermpje en audiojack the plaatsen. Het ging allemaal goed, tot aan de batterij. Het plastic klipje waar de ribbon (lind) (ik weet niet precies hoe men dat noemt) van de batterij in gaat, brak af.
Tot overmaat van ramp, ben ik dit kleine componentje ook nog kwijt geraakt...

Ik balen, want een nieuw systeembord kost 65 dollar... Op zoek naar een oplossing kwam besloot ik de oude batterij te onderzoeken, want er waren 5 aansluitingen op het moederbord, en van een batterij ken ik er slechts twee... na de ribbon uit elkaar gehaalt kwam ik er dan ook achter dat er 5 draadjes waren... (weet iemand trouwens waarom de litium ion batterij 5 uitganen heeft? , heeft dit met de zoutbrug te maken?)

In iedergeval, de vraag is, ik weet niet precies hoe ik deze fragiele draadjes aan het moederbord bevestig. op welke plaats moet welk draadje bijvoorbeeld? Qua solderen weet ik ongeveer wel hoe het moet, heb inmiddels een smalle diameter soldering tip bestelt en wat flux pasta, en desoldering.

Heeft iemand tips voor dit probleem? zou zonde zijn als ik m moest weggooien, net met die nieuwe onderdelen..

Alle suggesties zijn welkom!

mvg,

laurens

Maak eens een mooie, scherpe foto van de connector, de kabeltjes, de print. En dan a.u.b. geen wazige mobiele telefoon foto met flits. Gebruik liefst daglicht, geen flits en een camera op macro stand.

Hier bijvoorbeeld kan je zo'n dingetje kopen.

Deze toch?
http://www.parts4ipods.com/WebRoot/Store3/Shops/es115703_shop/4D78/C74F/7002/72B5/2CAB/0A0F/110C/5B74/IMG_0250_m.JPG

Dag allemaal,

heel erg bedankt voor de reacties, ik zal morgen een scherpe foto bij daglicht maken.
Ja dat is de component die ik bedoel! bedankt voor de link!
Ik heb minstens 2 uur zelf gezocht, maar toen niets gevonden.
Mijn dank is groot!

Ik heb de battery connector zojuist bestelt.
Kan iemand misschien iets vertellen over het solderen zelf?
Ik heb daar niet zoveel ervaring in, volgens mij wordt dit best lastig aangezien de bovenkant van plastic is???

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (30%)]