[IA] Plasti-Dip

http://www.kleinisfijn.nl/co/uploads/max3232_th.jpg

Ik zag deze foto (en dat is een voorbeeld dus verder geen achterliggende redenen)en toen schoot mij te binnen dat ik op een autoforum het volgende zag.

http://www.youtube.com/watch?v=l4FLksH9SMs&feature=player_embedded

Het goedje heet Plasti-Dip en je kunt er van alles en nog wat mee sealen. Voordeel is dat het weer verwijderbaar is.

Wie van jullie heeft ervaring met het spul?

Zie ook specs:

http://www.classicinternational.eu/_clientfiles/info_extra/plastidipin…

http://www.classicinternational.eu/_clientfiles/folders/plastidip_nl_1…

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb dat gebruikt om servos waterdicht te maken. Werkte heel goed

Sonar is meer dan Ping...

Heel fijn spul. Als het ingedroogt is het hetzelfde materiaal als krimpkous. Zo lijkt het tenminste. Werkt goed om iets (spat-)waterdicht te maken.

Kennis leert wat mogelijk is, ervaring wat onmogelijk.

Leuk spul, maar waar kun je het kopen en tegen welke (leuke) prijs ? Ik vermoed dat het niet / nauwelijks in NL te koop is.
En wat houdt dat "spat"waterdicht in. Ik heb hier ook van die plastic spray voor PCB's en ben er niet helemaal over te spreken. En krimpkous is op zich waterdicht, behalve aan de uiteinden :+ (al kom je met smeltlijm een heel eind)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Interessant inderdaad, maar waar koop je 't hier?

Ik vind de prijzen een beetje "ongelukkig".

Voorbeeld - Plasti Dip zwart
214 ml : 11,50 EUR => 53,74 EUR / L
429 ml : 13,95 EUR => 32,51 EUR / L
3790 ml : 92,00 EUR => 24,27 EUR / L

Zou ik er ook nog de verzendkosten overheen rekenen (11,00 EUR) dan wordt het nog schever.

Hmm,. ik heb interesse in 500 ml tot 750 ml van elk van de volgende kleuren : zwart, blauw en transparant.

Zijn er meer CO'ers geïnteresseerd ? Misschien dat er met bulk-inkoop (3.79 L) iets leuks valt te doen. In dat geval heb ik nog een extra vraagje : waar kun je goedkoop lege blikjes kopen (250, 500 of 750 ml). 'T zal vast niet in glazen of plastic flesjes bewaard kunnen worden.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Met (spat)waterdicht bedoel ik dat het spul eigenlijk helemaal afsluit, heb je echter een kabeltje aan hetgeen je gedipt hebt dan zou het vocht lang de rand van de kabel binnen kunnen komen als die door beweging ruimte gemaakt zou hebben.

Meerdere keren dippen is aan te raden als je elektronica gaat dippen, door het indrogen ontstaan er putjes waarin water toch bij de print kan komen.
Plastidip lost in elk geval niet op in water, het lost wel op in de verdunner die je er los bij kunt kopen, trouwens een aanrader om die erbij te kopen om het goedje minder stropiger te maken.

Kennis leert wat mogelijk is, ervaring wat onmogelijk.

Leuk spul. Ik zou wel een halve liter transparant of wit willen via een samenkoopactie.
@Oxurane: wij wonen in dezelfde provincie, er valt wellicht iets samen te regelen.

Ik heb even zitten rekenen. Het loont nauwelijks om een groot blik in te slaan om vervolgens te gaan verdelen over kleinere blikjes.

Prijs-indicatie :

code:


Inhoud  Prijs/blik
125 ml   5,00 EUR
250 ml   8,00 EUR
500 ml  17,60 EUR

De prijs wordt deels bepaald door de prijs van de blikjes en de bulk-inkoop die het vereist. Het probleem is dat ik niet weet of hier in de provincie een plek is waar goedkoop een lading lege blikjes gekocht kunnen worden.

Ik zelf overweeg een combi-inkoop met CO'ers die bij me in de buurt wonen (ivm afhalen). Tsja, tenzij er voldoende CO'ers zijn die interesse hebben in die 125 ml blikjes.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Die lege blikken zijn belachelijk duur.
We kunnen in elk geval op verzendkosten besparen als we gezamelijk kleine verpakkingen plastidip inkopen.

Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat je de winst uit kwantumkorting moet halen bin een samenkoopactie; niet door een groot blik over kleine blkjes/potjes te verdelen.
Bovendien blijft dit soort materiaal langer goed in een ongeopend blikje; dus meerder blikjes "op de plank" is langer houdbaar dan één groot blik dat steeds wodt geopend. Uiteindelijk goedkoper dus...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Zonnepaneeltje :
Weet jij dan een plek waar je goedkoper blikjes kunt inslaan ? Mijn voorkeur gaat uit naar 125 ml, juist vanwege de reden die Tidak Ada ook al aangeeft (langer houdbaar).

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Die lege blikjes koop je gewoon bij de karwei. Diverse maten, kosten een Euro of 2.

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Tidak Ada

Golden Member

Op 4 juli 2011 21:17:01 schreef theove:
Die lege blikjes koop je gewoon bij de karwei. Diverse maten, kosten een Euro of 2.

Zijn dat goeie blikjes (met dubbele afsluitrand)? Vergeet niet dat het om vluchtige oplosmiddelen gaat.

Welke afdeling heeft ze daar? Ik dacht dat de verfbar alleen literblikken had.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Bij de kwasten en de rollers.
Dubbele afsluiting

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Op 4 juli 2011 21:17:01 schreef theove:
Die lege blikjes koop je gewoon bij de karwei. Diverse maten, kosten een Euro of 2.

Dat is volgens mij toch duurder dan de blikjes van de site waar ik het over had. En ik vroeg naar een goedkopere plek, niet duurder.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Tidak Ada

Golden Member

Bedenk dat je bij die link van jou nog BTW en verzendkosten krijgt en je moet er 36 tegeljk afnemen. Wat is de minimum order?
Of wou je 'Busjetrap' gaan spelen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb even een test gedaan en zag bij het plaatsen van de bestelling en vervolgens bij het afrekenen, dat de prijzen incl. BTW zijn. Je minimum order is dus het bestellen van bijv. 36 verfblikjes van 125 ml (4.5L). Daarbij komen de vaste verzendkosten a 10 EUR.

Waar het mij om gaat is of er voldoende animo is voor in totaal 28 blikjes, zodat er een grote pot gekocht kan worden. Ik ga er namelijk van uit dat de 3.79 L blik niet tot de rand is gevuld en ook dat er tijdens het overschenken wat verlies optreedt.

De berekeningen bij

125 ml verfblik
---------------
24,95 EUR : Bestelling 125 ml verfblikjes
09,99 EUR : Verzendkosten verfblikjes
92,00 EUR : 3.79 L Plasti dip
11,00 EUR : Verzendkosten Plasti-dip
-----------
137,94 EUR: Totaal

=> 137,94 / 28 blikjes = 4,93 EUR / 125 ml blik

250 ml verfblik
---------------
29,95 EUR : Bestelling 250 ml verfblikjes
09,99 EUR : Verzendkosten verfblikjes
184,00 EUR : 2x 3.79 L Plasti dip
11,00 EUR : Verzendkosten Plasti-dip
-----------
234,94 EUR: Totaal

=> 234,94 / 28 = 8,39 EUR / 250 ml blik

500 ml verfblik
---------------
29,95 EUR : Bestelling 500 ml verfblikjes
09,99 EUR : Verzendkosten verfblikjes
276,00 EUR : 3x 3.79 L Plasti dip
11,00 EUR : Verzendkosten Plasti-dip
-----------
326,94 EUR: Totaal

=> 326,95 EUR / 21 = 15,57 EUR / 500 ml blik

Verkoop via 250 ml blikjes is qua prijs het aantrekkelijkste. Verkoop van 125 ml blikjes is handig, vanwege opslag. Daarnaast is de lagere prijs misschien interessant voor velen om het "eens te proberen". De 500 ml blikjes kennen geen voordeel, aangezien je ook blikjes hebt van 419 ml, die ook nog eens goedkoper zijn.

Een andere optie is gezamenlijk bulk in te kopen, ieder wat hij / zij wenst. En dat het vervolgens verder verzonden wordt. Het enige voordeel dat je hiermee haalt, is het opdelen van de 11 EUR verzendkosten naar het centrale inkooppunt. Daarna kun je het normale TNT-tarief voor verzending naar jouw adres te betalen.

Ik zie -tot nu toe- weinig CO'ers hier posten dat ze interesse hebben in Plasti Dip. Ik tel er 4 (Pieturp, Zonnepaneeltje, RikTW en ik). 28 blikjes zal denk ik niet gehaald worden. Met andere woorden : ieder voor zich ? (Al denk ik dat ik samen met Zonnepaneeltje ga bestellen)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Animo Check
Goed ik ga uit van 250 ml en dan 2 "kleuren" : zwart en transparant.
De prijs per blik (250 ml) komt neer op 8,50 EUR.
Inschrijven kan tot zondag 10 juli 21:00 uur.

Tot nu toe kom ik uit op het volgende lijstje.

code:


Naam           | Zwart | Transparant | Verzending |
---------------+-------+-------------+------------+
Benadski       | 1x    | 1x          |  Post NL   |
Daan Timmer    | 1x    | 1x          |  Post NL   |
Electronewby   | 1x'   | 1x          |  Post NL   |
Fzwart         | 1x    | 1x          |  Post NL   |
GRB            | 1x    | 1x          |  Post NL   |
Hans_4         | 1x    | 1x          |   Kiala    |
Johnny321_nl   | 1x'   | 1x'         |  Post NL   |
Klein is fijn  | 1x    |             |  Post NL   |
Lord Anubis    | 1x    | 1x          |  Post NL   |
MAH            | 1x    | 1x          |  Afhalen   |
Modelbouwfan   | 1x    | 1x          |  Post NL   |
Oxurane        | 1x    | 2x          |    ---     |
Pa3gws         |       | 1x          |  Post NL   |
Pientertje     | 1x    |             |  Post NL   |
RikTW          | 1x    |             |  Post NL   |
Rob W.         | 1x    | 1x          |  Post NL   |
Ronny          | 1x    | 1x          |   Kiala    |
Shiptronic     | 1x    | 1x          |    DHL     |
SpyEye1        | 1x    |             |  Post NL   |
Tinus016       | 1x    | 1x          |  Post NL   |
Zonnepaneeltje | 1x    | 2x          |  Afhalen   |
---------------+-------+-------------+------------+
Totaal         | 20x   | 19x         |            |
---------------+-------+-------------+------------+
Datum / tijd laatste update : Ma 11/07/'11 - 01:12|
---------------+-------+-------------+------------+

Graag melden wie mee wil doen, qua :

  • Kleur
    • zwart
    • transparant
  • Hoeveelheid
    • aantal blikjes van 250 ml
  • Verzendwijze
    • Nederland : 6,75 EUR (Post NL) / 5,45 EUR (DHL)
    • België : 4,00 EUR (Kiala)

@Henry S. : Dank je.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Henry S.

Moderator

Topictitel aangepast naar [AC].

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Rob W.

Honourable Member

Lijkt mij wel leuk en handig spul. Doe mij maar noteren voor een blikje van elk.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..
klein is fijn

Moderator

Dat spul is geniaal. Zet mij maar neer voor een blikje zwart.