Dat is de minimale trafospanning om de 78xx betrouwbaar te laten werken.

oh, ja dat kan natuurlijk ook. kan ik dan nu mijn print-layout gaan maken of moet ik voor nog meer dingen oppassen?

stefan.

Op 3 april 2004 23:15:45 schreef Stefan van I:
dus een 78L02 kan die 18,6 volt op de ingang ook gewoon hebben? want in die tabel van jullie staat dat de ingangsspanning 5 volt moet zijn.

stefan.

Ik ken de 78L02 niet, en heb ook geen zin om nu de datasheet op te zoeken, maar als de 7805 35volt aankan, dan zal die 18,6 voor de 78L02 ook wel geen kwaad kunnen, let er wel op dat de L versie maar 100mA kan leveren... (Ik zou hem er trouwens helemaal uitlaten, kan geen zinnige toepassing bedenken die een 2 volt voeding nodig heeft.)

Zo kort mogelijke verbindingssporen, 100nF's zo dicht mogelijk bij de 78xx.
Maak het massaspoor zo dik mogelijk.

Op 3 april 2004 23:19:41 schreef Hugo Welther:
Dat is de minimale trafospanning om de 78xx betrouwbaar te laten werken.

Nee, 'tabelnaam' is fout. Dat is de minimale ingangs(gelijk)spanning om de 78xx betrouwbaar te laten werken. Dat is heel wat anders dan de uitgangsspanning van de trafo.

(Sorry Mod, maar ik denk dat anders heel wat starters op de verkeerde voet het verkeerde been worden gezet)

EDIT: lompe fout... :-)

Liefst ook de massa van iedere regelaar rechtstreeks aan output hangen! niet allemaal aan elkaar knopen en dan aan de outputgnd

okee, ik heb de print-layout klaar. het is denk ik het makkelijkst als ik het bestand doorstuur naar iemand of online zet. en dat iemand het dan in eagle bekijkt.
heeft iemand hier eagle en wil dat controleren voor mij?

zo ja, dan moet je even zeggen of ik het online moet zetten of effe mailen.

stefan.

jpegizeren en online zetten dan breken wij het wel ff af kijken wij het wel even na

ja, maar ik weet niet hoe ik moet converteren(?) naar jpg.

en hoe zorg ik dat het bestand een plaatje wordt? want nu is het een windows bestand. hoe maak ik daar een plaatjes bestand van. of moet ik gewoon een screenshot nemen?

stefan.

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op ]

Op 3 april 2004 23:39:33 schreef Evil Aedolon:
jpegizeren en online zetten dan breken wij het wel ff af kijken wij het wel even na[/quote]

Evil bedoelt: dan leveren wij opbouwende kritiek...

Op 3 april 2004 23:40:48 schreef Stefan van I:
ja, maar ik weet niet hoe ik moet converteren(?) naar jpg.

en hoe zorg ik dat het bestand een plaatje wordt? want nu is het een windows bestand. hoe maak ik daar een plaatjes bestand van. of moet ik gewoon een screenshot nemen?

stefan.

screenshot is altijd goed

en waar moet ik het dan inplakken. in paint? hoe moet ik het dan converteren naar jpg?

knal hem maar ff naar kortsluiting@home.nl in eagle
zet hem wel ff om naar jpg en zet hem wel een paar dagen online

okee, maar dat is wel een windowsbestand he. hopen dat dat gaat.

stefan.

Op 3 april 2004 23:51:20 schreef Stefan van I:
en waar moet ik het dan inplakken. in paint? hoe moet ik het dan converteren naar jpg?

zoek eens naar PDF995 (of hogere versie) met google of download.com ofzo, dan kan je alles wat je kan printen omzetten in een PDF bestand. (Kwestie van bij printerinstelling ipv je huidige printer de 'PDF' printer kiezen)

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=voedng.JPG

[Bericht gewijzigd door k.p.meinesz op ]

Werken zal het wel maar lijkt me niet zo optimaal gemaakt

- Dikkere baantjes!
- Moet je die regelaars niet rechtzetten om te koelen ?
- Die elcos die zet je vlak na de gelijkrichter en je takt af op de elcos...
- Waar zijn je ontstoorcondensatoren ?

maak er de gewoonte van om je onderdelen meteen te voorzien van de juiste texten\waarden dat maakt controles en berekeningen makkelijker

maak je banen breder.
laat je gnd van elke regelaar naar je uitgang lopen

@aedolon dat zijn de gaatjes recht onder de regelaars

Op 4 april 2004 00:46:31 schreef k.p.meinesz:
maak er de gewoonte van om je onderdelen meteen te voorzien van de juiste texten\waarden dat maakt controles en berekeningen makkelijker

maak je banen breder.
laat je gnd van elke regelaar naar je uitgang lopen

@aedolon dat zijn de gaatjes recht onder de regelaars

Ik zou de 78xx aan de rand van de print houden i.v.m. vastschroeven op een koelplaat. Verder niks aan bovenstaande toe te voegen.

ik zet mijn 78xx al overeind, maar ik kon geen ander plaatje vinden, en ik heb het al een keer uitgeprint. en toen bleek dat het ongeveer evenveel ruimte innam.

bedoel je dat ik die elco's in het plaatje boven mijn 78xx moet zetten?

als ik teksten zet zijn ze in spiegelbeeld, dus dat ging niet.

waarom aan de rand houden? je kunt ze toch ook eerst vastschroeven? is al meerdere keren gelukt.

ik zal mijn baantjes nog wat breder maken. moet de ground nog breder of niet?

wat bedoel je met laat de ground gelijk naar de uitgang lopen?

stefan.

de ground moet direct vanaf de regelaar naar je aansluitpunt
en niet vanaf de elco

ik heb een nieuwe print-layout is deze wel goed?

ik stuur hem weer naar k.p. meinesz.

stefan.

hallo, k.p. meinesz! heb je het bericht al gelezen of niet?

stefan.

Op 4 april 2004 19:01:32 schreef Stefan van I:
hallo, k.p. meinesz! heb je het bericht al gelezen of niet?

stefan.

ja net
is niet veel veranderd behalve de elco positie
heb zelf ff snel iets getekend is niet zo geweldig maar je krijgt een idee
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=voed2.JPG