,dat zegt het eigelijk al... het probleem is dat de kleuren blauwachtig zijn, en wit is blauw en blauw is blauw, net een verkleuring met teveel blauw, kleuren aanpassen wil niet. ik had had m aan en liet er iets op vallen en de kleuren waren even gewoon zoals normaal, wat is het en wat kan ik eraan doen?
dank-u

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (99%)]

Werkt de degaussing nog?

Je schrijft dat kleuren aanpassen niet wil. Wat gebeurt er dan?

heb je het iedee dat je kleurvlekken hebt?
in dat geval moet je wat maarten ook al aan gaf je probleem bij de demagnetisering zoeken
een losse ptc? zou een optie zijn
gr pieter

Nee het is niet dat soort verkleuring als dat van magneten, want heel soms is het beeld even weer goed
Degauss werkt wel maar de blauwe waas blijft, morgen een paar foto's erbijzetten

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (100%)]

Slechte solderingen, waarschijnlijk.

een monitor? pas dsn maar op mijn zolderverdieping is door de 21 inch versie bijna afgebrand geweest door een los contact

Ik heb van 2001 tot 2006 uitsluitend Philipsmonitoren verkocht, 107MP net niet maar zal er technisch al wel op geleken hebben, en heb er op al gauw 100 stuks in de tijd dat ze in beeld bleven (ruim na de garantie vaak) toch maar 2 defect gehad, totdat Philips Taiwan TPV werd en totdat iedereen LCD wilde. Eentje had na een paar jaar een slappe buis, de andere had -je raad het nooit- losse solderingen. Toen ik die zag verbaasde ik me wel dat dat niet vaker voorkwam, maar kennelijk was de rest van het ontwerp thermisch dusdanig goed dat ze wegkwamen met vrij dunne solderingen. Zelf kijk ik al jaren naar een Brilliance 201CS die destijds voor 1000 gulden van marktplaats kwam (een paar jaar eerder was hij nog het zesvoudige ofzo). Compleet andere koek, dat is een ras-Italiaan.

Nasolderen kan dus na al die jaren best een goed plan zijn.

rond welke plekken zou nasolderen goed zijn? ik bedoel waar zal dat het meeste nut hebben? achter de buis bij het elektronenkanon of bij printplaat rond die aansluitingen ervoor.

[EDIT] o ja de foto!!! hier:

en nog een vraagje: hoe kan je het best nasolderen? (heb het nooit gedaan eigelijk)

ik ga gewoon bij het elektronenkanon hersolderen

Rond het kanon zit je meestal wel goed, de complete RGB-versterker zit meestal op de beeldbuisprint. De enige andere plekken waar het wel eens misgaat zijn de VGA-kabel en de VGA-stekker.

dit ziet er uit als een kromme pen in de vga stekker , soms drukt deze dan ook het contact in de stekker van de videokaart weg dus let daar op.

bij de oude variant van de philips monitoren waren de buizen vaker een kleur kwijt of er zat geheel geen focus meer in door een versleten buis , die serie was wel een 6 jaar ouder...

Ik denk niet rond de buis, want als hij niet is aangesloten zie je een schermpje met heldere kleuren,
Het proleem blijft met alle kabels
http://94.100.114.1/1440150001-1440200000/1440192701-1440192800/1440192733_6_ZGu6.jpeg
Dus ik ga op de printplaat bij de imput hersolderen

dat heb ik geprobeerd, niks helpt en rond de buis ook niet en bij de input ook niet, ik weet het niet meer...

je hebt niet in het menu 1 van de kleuren dichtstaan ? er zit vaak een custom kleurinstelling in het monitormenu.

de waas die je hebt komt ook vaker door een ontbrekende massa van 1 van de kleuren op de vgakabel

pen 1 2 3 zijn de rgb kleuren en pen 6 7 8 zijn de massa's per kleur als deze niet doormeten naar elkaar dan krijg je ook een waas over het beeld heen.

[Bericht gewijzigd door testman op (53%)]

Heb dit scherm zelf ook jaren gebruikt (nieuwe aanschaf!). Op een gegeven moment zat er een breuk in de VGA kabel waardoor kleuren wel/niet doorgegeven werden.
Ook maakte op een gegeven moment het schakelaartje achterop voor selectie VGA/BNC slecht contact. Dit uitte zich in enorm veel geel gestreep/geflikker over het hele beeld. Mogelijk dat het eerste ook voor jou gaande is. Verder een oer en oer degelijk scherm!

De VGA/BNC-selectie klinkt absoluut als een mogelijk zwak punt. Als alle andere pogingen falen, kan het echter een sterk punt zijn. Sluit de monitor in dat geval aan met een VGA naar BNC verloopkabel om te kijken of het probleem dan verdwijnt.

hij werkt weer, ik weet niet waarom maar nu doet hij het gewoon weer.
toch bedankt voor jullie geduld en hulp :)

Hopen dat hij het blijft doen!

Als hij toch nog weer de fout ingaat... Ik schreef dat de RGB-versterker op de beeldbuisprint zit, maar bij modellen met BNC-ingangen zit hij soms ook boven de BNC-ingangen. Als daar nog een print zit, kan het lonen om die ook na te solderen.