TSCOMBOEJ, The Small Circuits Online Migratory Box Of Elektronic Junk, is gebaseerd op TGIMBOEJ. Het is een soort TGIMBOEJ light. In plaats van een groot pakket is het een klein brievenbusdoosje, waardoor de inhoud kleiner is en dus ook sneller (van eigenaar) zal wisselen. Het grote voordeel van TSCOMBOEJ is dat de portokosten lager liggen, waardoor deelname goedkoper is.

TSCOMBOEJ reist rond. De ene CO-er stopt er wat elektronica-onderdeeltjes in en stuurt 'm naar een andere CO-er. Die haalt eruit wat 'ie wil hebben en stopt er onderdeeltjes in die 'ie kwijt wil maar die een ander nog wel nuttig kan gebruiken. Vervolgens stuurt deze CO-er TSCOMBOEJ weer door naar de volgende die hetzelfde doet. Onderweg kan het brievenbusdoosje wat om de onderdeeltjes zit zo nodig worden vervangen wanneer het te klein wordt of voor een groter deel uit plakband dan uit karton begint te bestaan. De reis van de TSCOMBOEJ wordt bijgehouden in een topic op CO. (voor de eerste TSCOMBOEJ: dit topic)

Wil je je als deelnemer aan dit project opgeven, post dan in dit topic. Zet gelijk in die post met welk gebied van elektronica je je het meest bezig houd en welke onderdelen je juist wel of juist geen interesse in hebt, zodat de verzender van de tscomboej daar eventueel rekening mee kan houden. Om de "Ik wil meedoen" posts makkelijk te kunnen scheiden van de discussie: zet letterlijk "iwm" in je post. Dan kan de zoekfunctie al die posts ertussenuit vissen voor de verzender. (evt. IWMB voor de Belgen, bij zoeken op IWM wordt IWMB ook gevonden)

Deelname instructies Bij deelname ga je ermee akkoord je aan dat stappenplan te houden. Straf op niet doorsturen: Verplicht bloemschikken. >:)

Ik start ook de eerste TSCOMBOEJ, om het project op gang te helpen.

Handige linkjes: deelnemers (Mensen met iwm in hun post, uitgesorteerd door de search) en box log, op soortgelijke wijze door de search uit het topic gedestilleerd.

Oja: iwm :) Ik houd me tot nog toe vooral bezig met PIC/AVR en alles wat daaraan gehangen kan worden, maar heb eigenlijk in alle onderdelen wel interesse. Mocht ik het niet willen dan stuur ik het wel door naar de volgende.

EDIT: Aanmelden blijft gewoon mogelijk zolang er een box circuleert, vergeet alleen de tag "iwm" niet.

IWM

Ik doe wel mee hoor, heb nog genoeg liggen. Ik doe AVR, FPGA, ARM, SMPS en analoge audio.

Bij een beetje animo, wil ik ook wel meedoen.
Heb nog wel een en ander liggen wat betreft AVR, PIC, I2C chips enz.
En natuurlijk passieve componenten.

Ik hou me even aanbevolen!

Trouwens: een kunstof hersluitbaar brievenbus pakket, bestaat zoiets? Gaat denk ik lagen goed.
Misschien een oude VHS hoes o.i.d.?

[Bericht gewijzigd door Sandertje op (27%)]

Ik heb ook nog wel het een en ander liggen. Dus laat de doos maar komen.

Qua doos mag het best wel wat groter zijn. Een VHS doos is volgens mij aan de kleine kant. Als het niet door de brievebus past dat maakt de grote al niet veel meer uit alleen het gewicht.

EDIT :IWM

ik heb ook wel interesse.

maximum doos afmeting voor brievenbus is overigens 38 x 26,5 x 3,2 cm voor brievenbus post.

ik moet nog eens door de bakjes heen lopen om te kijken wat ik nog heb liggen. nog een zooitje onbekende controllers sowieso, maar daar zal weinig interesse in zijn:
toshiba tmp8085ap
amd p8255a-5
TI tms9914Anl
microchip 27c256-12/p
etc
het vervelende aan die dingen is dat de werking totaal onbekend is (ik weet niet eens hoe ik ze moet gebruiken, laat staan wat het is). heb het ooit van een print afgehaald.

maar ik hou me alsnog even aanbevolen.
heb vast nog een enorme berg 'zooi' liggen die ik ben vergeten.

edit:
interesses liggen ongeveer gelijk. AVR's, fpga's (al moet ik nog een programmer)etc

edit:
o zie het nu pas staan in de TS:

IWM

Heb ook wel goesting om mee te doen (belgië)

Edit: IWM

[Bericht gewijzigd door Damic op (13%)]

Me tooiwm

Ook hier is wel animo, hoewel het wel een heel klein doosje zou moeten worden om door onze brievenbus te passen. Mocht de doos in de buurt van Arnhem komen dan is er vast wel iets te regelen met ophalen/brengen en stuur ik 'm door ...

Ik heb hier nog veel (obsolete) analoge elektronica uit een Philips service centrum, is een 80's voorraad. Ook hier animo dus.

@timberleek, die TMS9914 heb ik wel interesse in :)

Op 3 november 2011 22:09:16 schreef _Danny_:
Me too

Ook hier is wel animo, hoewel het wel een heel klein doosje zou moeten worden om door onze brievenbus te passen. Mocht de doos in de buurt van Arnhem komen dan is er vast wel iets te regelen met ophalen/brengen en stuur ik 'm door ...

hey nog een arnhemmer, leuk :)
IWM
FPGA/CPLD(altera) ARM, PIC maar ook analoog spul vind ik leuk :)

Als iemand nog wat vrije tijd over heeft, mag dat er ook in. daar ben ik zeker in geïnteresseerd ;-)

vooral digitaal: arm (maar dat valt eigenlijk buiten de scope) en avr. Ben overgestapt naar andere processor architecturen en smd, dus ik heb nog 2 programmers en PICjes in DIL over van de tijd dat ik met PICbasic bezig was. Dat ik nu beschouw als in de weg liggende rommel.

Ik hoef opzich niets terug, want dan ruimt het alsnog niet op. Als er iemand in de buurt van de HvA komt, kan ik het wel meegeven.

Op 3 november 2011 22:24:08 schreef Riktw:
[...]
hey nog een arnhemmer, leuk :)
IWM
FPGA/CPLD(altera) ARM, PIC maar ook analoog spul vind ik leuk :)

Veel Arnhemmers, das makkelijk. Kan ik hem zo langsbrengen.

Ik wil ook wel meedoen. Als dat nog mag....

Op 3 november 2011 22:57:39 schreef Sandertje:
Veel Arnhemmers

+1

[Bericht gewijzigd door Jochem op (15%)]

IWM

Heb nog het nodige Atmel spul liggen, daarnaast ook wat 1970's analoog spul.
Locatie Bennekom, maar ophalen in Arnhem is ook geen probleem ;)

Thuisbasis van de box: Arnhem :P Misschien kunnen we een keer een box - bijeenkomst houden :P

Kijk, flink wat animo. Leuk! Ik moet nog een random number generator gaan bouwen om iemand uit te kiezen straks :)

Er ligt een brievenbusdoosje van 13 bij 15 bij 2,5cm op m'n bureau waar straks plakband omheen moet om 'm ook ongeveer vierkant te houden. Klein, inderdaad, maar er zit aardig wat in.

Mijn doel hier is ook niet om er heel veel onderdelen in kwijt te kunnen. Daarvoor is TGIMBOEJ. Doel hier is "klein, licht, snel en goedkoop". De inhoud is bedoeld voor 1 ontvanger*, diegene mag laten zitten wat 'ie niet wil maar in principe alles hebben. (Maar uiteraard: d'r kan tot 2kg met brievenbuspost mee, dus als je 2kg aan spullen naar de volgende wil sturen kan dat gewoon. Primair doel is een leuke uitwisseling van elektronicacomponenten; klein, licht, snel en goedkoop komt daarna)

Vergeet niet de tag in je post te zetten (Zie TS), dan zijn discussie en "ik wil meedoen" verzoeken wat makkelijker te scheiden.

Ik noem de eerste TSCOMBOEJ blackbox. Omdat bij 0 beginnen met tellen eigenlijk toch wel logisch is :)

*) Waarom maar 1? Nou, mocht de TSCOMBOEJ ergens blijven staan loopt diegene niet de spullen van een ander te houden. Hij is dan alsnog een <piep> omdat 'ie 't project tegenhoud, want hij hoort 'm wel degelijk door te sturen met andere onderdelen erin, maar er is geen hele recoverymissie nodig.

Boxlog:
Blackbox is ingepakt, ik ga zo iemand mailen.

IWM

Ben vooral geïnteresseerd in analoge meuk en spul wat ik voor mijn DRSSTC teslacoil kan gebruiken (TL494, 74HC74, 74HC08, 400V TVS diodes, ~25V zeners).

Heb zelf nog enkele SMD AVR's liggen alsmede wat transistoren en een buis die ik graag in de doos stop.

Lijkt me wel handig als iedereen er ook echt nuttige dingen in doet. Geen pentium-1 processoren ofzo waar niemand iets aan heeft.

[Bericht gewijzigd door muddy op (21%)]

Boxlog:
Blackbox gaat maandag op weg naar Timberleek.

En er zit geen pentium 1 in :)

Oh wacht, dit moest ook nog:
IWM

Had ik niet gezien.

Ik ga even kijken op mijn host (sbaten.nl) of op mijn thuis server om een phpbb forum op te zetten hiervoor, kunnen we dan openbaar onze adressen delen zonder dat iedereen het kan zien.
En daar kunnen we ook discussies houden zonder het co forum vol te spammen.

Alleen nog maar gedachten hoor, ik heb nog met niemand overlegd!

Kan je er ook een lijst bijhouden met wat er in de doos zit?

Als jullie willen ik heb nog wel wat plek op de server :D

dan word het wel een adres iets van deze aard blackbox.mazda-club.be ofzo

Ik kan maken:
Sbaten.nl/***
of
***.sbaten.nl
Of
Sbaten.dyndns.org/*** en die staat hier thuis.

ik heb hier ook timberleek.dyndns-free.com
ooit een begin gemaakt voor een website, maar niks meer mee gedaan.

ik heb alleen die programmeerkennis niet. die site is een template

Wat ook mooi zou zijn is dat iedereen een foto maakt van hoe hij de doos ontvangt. Dit is misschien ook een prikkel om buiten electronica nog iets ludieks te doen.

Verder wil ik ook graag meedoen :-)