Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 8 december 2011 22:08:19 schreef Jochem:
[...]Ja ho wacht, maar bij antennes en stagen wil je nu juist aan dat 'koppelbusje' draaien om op te spannen. Dat is een hele andere situatie. De vraagsteller heeft namelijk 2 (duim-)schroeven die hij vanaf beide kanten gewoon het busje in kan draaien. Dan heb je geen busje met tegengestelde draad nodig.

Ah! Ik had juist begrepen dat TS twee stukken draad aan elkaar wilde schroeven. Dat is immers met lange draden moeilijk. Hier ligt dus het misverstand ;)

@ D-Force:
Je zou eventueel bij BACO of Twenthe kunnen kijken. Die hebben nog bakken met allerlei leger connectors. Misschien vind je daar wat tussen. Ook Stegemans dump in Exel en 'Elektrodump' kunenn misschien wat opleveren.
Bedenk dat je er wel naar toe moet, om in de bak te grabbelen...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 8 december 2011 21:50:22 schreef Shiptronic:
[...]
Standaars schroefjes weggooien en passende M(x) boutje + moertje pakken en de boel vast schroeven, zo moelijk is dat toch niet ? Bij elke Formido,Gamma, Brioco ed. te krijgen.

Het zijn industriële d-sub connectoren, het is niet mogelijk de boutjes te verwijderen. Ik heb inmiddels de goede koppelbusjes gevonden. Bedankt voor de hulp iedereen.

Op 8 december 2011 22:44:22 schreef RobK:
Is er volgens mij eentje van JAE:
http://nl.farnell.com/jae/srcn6a13-5p/plug-size-13-5way-pin/dp/1894003

You win :)

Dom van me, als je 13-5 (connector maat en pinning, ook zichtbaar op de foto) bij Farnell intikt en vervolgens de categorie circular connectors pakt, dan heb je maar 15 resultaten, waar hij netjes bij staat.

Ze zijn niet eens zo gek duur, voor stuksprijs.

If you want to succeed, double your failure rate.

@ Riktw: Ik heb mij een ruim jaar geleden te pletter gezocht (link) naar die lange 3,5mm jack voor hetzelfde TV'tje, en hem niet gevonden.

Uiteindelijk een berg andere kleine TFT'tjes gekocht bij Beetronics, bevallen prima.

Arco

Special Member

Weet iemand of er ook ergens female smd IPX coaxconnectors te vinden zijn? (Zijn ook onder andere namen bekend, bijv. U.FL van Hirose)
Het is de bedoeling dat deze op een GSM module past van Cinterion. (MC55i)
Nu gebruiken we onderstaand link kabeltje, maar we doen het liever zonder...

http://download.maritex.com.pl/fotos/va/GSM-IPX-SMA.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben op zoek naar een MPSU56 pnp-transistor of een vervanger.

De gegevens:
ame: MPSU56

Material of transistor: Si

Polarity: pnp

Maximum collector power dissipation (Pc): 1W

Maximum collector-base voltage (Ucb): 80V

Maximum collector-emitter voltage (Uce): 80V

Maximum emitter-base voltage (Ueb): 4V

Maximum collector current (Ic max): 2A

Maximum junction temperature (Tj): 150°C

Transition frequency (ft): 50MHz

Collector capacitance (Cc), Pf: 15

Forward current transfer ratio (hFE), min/max: 80/160

Manufacturer of MPSU56 transistor: MOTOROLA

Package of MPSU56 transistor: X17

Application of MPSU56 transistor: Medium Power, High Voltage

Weet iemand waar ik deze voor een geschikte prijs kan krijgen? Of misschien een vervanger? Op eBay vind ik ze nogal duur. De 80 volt is niet nodig, aangezien de print gevoed wordt met 24 volt en er geen grotere spanning over de transistor zal staan. Ook mag de behuizing anders zijn.

Ik heb hier een stereoketen staan waarvan de Rotary encoder stuk is.
Via de service manual heb ik het onderdeel gevonden maar tegen een ( naar mijn mening) veel te hoge prijs. (8 - 10 euro) Dit is de nummer
SONY ENCODER 1-473-392-11
Op de achterkant staat ALPS

Ik heb hem 1maal voor +- 3 euro gevonden maar er kwam 6 euro verzendkosten op.

Als iemand mij kan zeggen van welke leverancier hij komt (waarschijnlijk ALPS?) en de typenummer dan kan ik hem misschien vinden bij mouser, digikey, farnell, ...

maartenbakker

Golden Member

Als het nummer 1-473-392-11 of een verkorte versie daarvan ook op de encoder zelf staat, is het een customvariant. Hij komt in elk geval wel van Alps.

De site van Aswo is op het moment stuk, dus nakijken kan ik het niet, maar 3+6 euro klinkt alleszins redelijk voor zo'n ding en is uitgesproken goedkoop als je ziet wat Sony zelf vaak voor onderdelen rekent.

Alternatief is om op basis van plaatjes iets uiterlijk goed gelijkends van Alps te vinden, en te hopen dat het Sony-exemplaar niet zodanig custom is dat de vervanger echt niet wil werken. Geen heel grote kans, lijkt mij, want customonderdelen passen goed in de ontwerpfilosofie van Sony en zijn in consumentenelectronica over het algemeen vrij gebruikelijk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Niemand weet een vervanger voor bovengenoemde transistor?

maartenbakker

Golden Member

Er moeten diverse BD... types zijn met vergelijkbare specs.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vandaag een vreselijk klein transistortje nodig, formaatje broodkruimel. Dit om een JVC Broadcast recorder weer aan de gang te helpen.

Het gaat om een DTC144EU .

Volgens de vele datasheet site's een ; NPN PRE-BIASED SMALL SIGNAL SOT-323 SURFACE MOUNT TRANSISTOR

Een vervanger is ook prima, en als er ook nog iemand is die dat ding kan solderen .....

Die dingen zijn (van verschillende fabrikanten) zo'n beetje overal te krijgen?

SOT323 is nog geen broodkruimel toch :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Nou voor sommigen is het geen broodkruimel. Maar als je net als ik nog elke dag met through-hole werkt en motoren van 900 KW ... :P

In elk geval bedankt voor het meedenken. De torretjes zijn voor een printje met electrolyt schade ...

pa3gws

Golden Member

Weet iemand waar dergelijke kabetjes te koop zijn.
Ik zoek er eentje met 24 adertjes die 12mm breed is en 12cm lang.
http://www.uploadarchief.net/files/download/bankdabeltje.jpg

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Sloop DVD spelers / Videorecorders??

Daar zullen ze ongetwijfeld wel inzitten...

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Zoek op FFC/FPC en je vind ze wel maar meestal in verhouding veel te duur of per 5 stuks (RS of farnell geloof ik).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Weer een smd vraagje, zelfde printje nogsteeds ...

Een 3 tal kleine spoeltjes (formaat 4x5x2 mm LxBxH) soldeervlakjes aan de onderzijde, staan in het schema alleen aangeduid met de waarde 100 en 220. Meten gaat niet meer omdat ze of afgebroken zijn of aangetast door het elektrolyt uit de elco's eromheen.

Hoe weet ik of dat uH of mH waardes zijn ? Wat is gangbaar voor dit kleine formaat spoeltjes ?

Links bovenin het schema, L1 220 ;

http://img847.imageshack.us/img847/8625/spoel.jpg

En die ziet eruit zoals het spoeltje rechts onderin dit plaatje :

http://oranges-world.com/data_images/smd-inductor.jpg

pa3gws

Golden Member

@henry62
Thanks gevonden op de Farnell site.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Een "spoeltje" van 220mH is al snel een flinke brok. Hou het maar op 220µH.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ja daar was ik zelf ook al bang voor, in elk geval bedankt voor de hint.

Toch best vervelend als je eigenlijk altijd alleen met digitale schakelingen te maken krijgt. De laatste keer dat ik wat met spoeltjes deed was op de MTS.

maartenbakker

Golden Member

Als de 0 net als bij weerstanden en condensatoren een vermenigvuldigingsfactor aangeeft, zou het ook nog 22uH kunnen zijn. Zo aan de plaats in de schakeling te zien komt het ook weer niet heel kritisch.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

In een schema een '0' gebruiken is niet gebruikelijk dus zal het toch wel 220µH zijn.

@Jochen hieronder: Daar is in het hele schema de conventie gebruikt, dat is hierboven niet dus. Daarom kwam ik ook tot dezelfde conclusie.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik ben met je eens dat het niet waarschijnlijk is, gezien het in dit schema voor R en C ook niet gebeurt.

Maar het is zeker niet ongebruikelijk, zowel in oude als nieuwe schema's. Heb hier toevallig een reference design van een PCI audio chip naast me liggen dat weldegelijk overal het laatste cijfer als vermenigvuldigingsfactor gebruikt. Maar met C'tjes van 104 valt dat ook wel op natuurlijk.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten