Is er interesse onder de leden hier om een pakketpost versie van de TSCOMBOEJ te starten?

Ik kijk nu om me heen hen heb best wel een aantal dingen die in pakketpost wegkunnen, alleen in het doosje past het niet.

Waarom doe je dat niet met de TGIMBOEJ ??

Kan, maar vroeg me alleen af of er hier ook interesse is.
Die box is niet "gebonden" aan CO leden, de andere boxen min of meer wel..

//EDIT:
Ik wil hem wel starten hoor

[Bericht gewijzigd door BernardV op (13%)]

Ik wil ook wel mee doen, ben de laatste weken aan het opruimen ivm verbouwing en heb nog een aantal dingen liggen die ik zonde vind om weg te gooien.

dus je wil een box die gebonden is aan CO leden?
Ik wil trouwens wel meedoen hoor.

Dan ben jij de eerste die hem krijgt! :)
En idem hier, ben ook aan het opruimen..

Heb je adres al ;) Ga deze week even zoeken en dan stuur ik hem op.

//EDIT: Oh hoef niet direct gebonden te zijn aan CO leden, maar dan heb je wel het voordeel dat het makkelijk te tracken is.
Je kunt wel meedoen aan een "grote" box, maar voor je het weet is hij weer weg en zie je hem nooit meer terug.

[Bericht gewijzigd door BernardV op (44%)]

Dan wordt die Wiki eigenlijk overbodig.

Misschien een andere naam aan geven, ook voor de duidelijkheid:

Wat denk je van "CO Junk-Verrassingspakket" ? :P >:)

Lijkt me een goede :D
Als een mod het topic kan aanpassen ;)

Op 7 mei 2012 21:29:37 schreef BernardV:
//EDIT: Oh hoef niet direct gebonden te zijn aan CO leden, maar dan heb je wel het voordeel dat het makkelijk te tracken is.
Je kunt wel meedoen aan een "grote" box, maar voor je het weet is hij weer weg en zie je hem nooit meer terug.

Uhm, dat zal zo'n vaart niet lopen hoor ;) De verzender is er verantwoordelijk voor dat de volgende 'm weer doorstuurt. Goed, als die volgende compleet weigert is het pech natuurlijk, je kunt er moeilijk een tank op afsturen. Maar totnogtoe is het met alle boxen goed gelukt en dat zijn al ruim 30* verzendingen. Overigens allemaal van CO-er naar CO-er, ook voor de TGIMBOEJ. (Hack42 zit ook op CO)

Dus hoewel niet direct gebonden aan CO is die TGIMBOEJ (totnogtoe) in de praktijk toch CO-Only.

We zouden ook 1 v.d. 2 tgimboejs "officieel" kunnen beperken tot CO only?
(CO is geen besloten genootschap dus zo'n bezwaar lijkt me dat niet)

Een derde box kan natuurlijk ook, als er "markt" voor is. Er lopen nu al 2 tgimboejs in NL, 1 tscomboej in NL, 1 in Be, en een kialabox in be (CMIIW op de Belgische Boxen)

*)20 voor TSCOMBOEJ t.m. de splitsing naar bernardV en tijntje_be, en 13 voor tigmboej t.m. de splitsing naar Tidak Ada en benadski, dus 33 totaal. Best veel eigenlijk :D (En dan tel ik alleen nog maar "Blackbox", "Nerdeland", en "Eland", en niet de Belgische Boxen)

Heeft even geduurd, andere prio's (helaas), maar nog steeds interesse? Dan ga ik hem komende week sturen naar de eerste liefhebber.

Prima, doe je dan ook dat kabeltje voor dat bordje er nog in.

Ik ben eigenlijk altijd aan het opruimen, dus ik wil ook wel meedoen.

Altijd leuk zo'n idee, maar dan in een nieuw jasje.
Box in formaat zee container ?, tis voormij ook weer opruimtijd

vraag me af of dit ook een 6 pagina topic wordt en er daarna niet heel veel meer fysieke actie komt . DOORZETTEN die doos schuifactie :P

komt voor mij net te laat , heb 2 weken terug al 7 bigshoppers met overbodige opslagrommel weggemikt..

[Bericht gewijzigd door testman op (28%)]

Is het niet veel handiger om dan een advertentie te plaatsen in V&A, met 'gratis op te halen', of een apart topic te openen/posten voor 'gratis af te halen spullen voor de liefhebber', in plaats van dat d'r weer een 'boxtopic' wordt gestart waarin een doos met gare meuk wordt rondgestuurd waar niemand iets uit durft te halen uit vrees om als egoist te worden betiteld, en de enige die d'r iets aan heeft TNT post is?

He Testman jij had moeten beginnen, je moest het toch vanaf. Maar 7 shoppers is wel een hele grote doos.
Maar wat mij betreft mag je beginnen BernardV, misschien dat ik hier aan de bak kom, bij de ander boxen kwam ik steeds niet aan de beurt.

@ELEKTITUS

Als ik 'm van BerardV heb gehad stuur ik 'm naar je door.

@Alex78

Gedeeltelijk mee eens, misschien beter een topic starten: Jij betaald de verzendkosten en krijgt deze meuk waardevolle componenten toegezonden, en dan uiteraard met foto's.

Ik heb wel eens dingen gratis tegen verzendkosten in V&A gezet, leverd weinig reactie op. Het verzenden van 2 printen in een doosje kost netzo veel als een doos van <10kg, dus dat begrijp ik dan wel weer.

Ik heb ook wel eens wat gratis in V&A gezet, en dat werkte ook niet. ;) Maar dat ging maar om een paar dingetjes. Denk dat het wel beter werkt als je een doos vol met spul aanbiedt -- dan heb je meer kans dat iemand d'r iets mee kan.

OTOH, de omschrijving doet een hoop; ik heb zelf wel eens wat 'gratis' spul opgehaald, waarbij de poster van die V&A-advertentie de nodige reacties gekregen had, en waarbij ik toen ik eenmaal thuiskwam hard moest lachen, omdat degene die die advertentie zette op een makkelijke manier van allerhande te zwaar om weg-te-gooien meuk afkwam (2 defecte laptopjes uit begin 2000, de nodige halfafgebakken projectjes, etc).

[Bericht gewijzigd door alex278 op (14%)]

He Roland, ik kan niet wachten, ik mag ook meedoen en dat is niet grappig bedoeld. (nouja een beetje).
Kom maar op met die doos.

Ik snap dat je niet alles wilt gebruiken, maar om een voorbeeld te noemen. Heb hier 2 tweeters liggen uit een stel goodmans speakers (type zal ik nog even opzoeken) inclusief scheidingsfilter. Dan nog een aantal ADSL modems, een oude Canal+ decoder, pci->rs232 kaartje (ja werkt echt in tegenstelling tot de usb versies), pci->usb2, 2x 1GB DDR3 ram so-dimm (doe er ook niets mee en op MP brengt het ook niet veel op gezien de huidige mem prijzen). Wat adapters, nog een zooi zeners in verschillende voltages op .5W. Wat gereedschap (inbus, tangen etc)... en dit is nu uit het hoofd en ik weet dat er veel meer ligt. (EDIT): Oh ja, nog een aantal sloopprinten met goede onderdelen en trafo's zoals 22V/9V sec op 20VA etc.. Na ja, ik post wel wat er in de doos zit als hij weg is.

Het is niet zo dat het voor iedereen bruikbaar is, maar ach.. het is ook niet zodanig dat je het weggooit. Dus voor 6.75 doorsturen kan geen kwaad lijkt me.

Ik heb laatst opgeruimd en heb nog wel wat dingen liggen die nog bruikbaar zijn maar waar ik zelf niets mee ga doen. Dus ik wil hem ook wel een keer hebben.

Zou het dan niet gewoon veel makkelijker zijn om een topic te maken met daarin wat je over hebt, en dat mensen dan aan kunnen geven wat ze wel/niet willen hebben (tegen verzendkosten), ipv eindeloos te gaan zitten wachten op een 'box' met alle sociale gedoe daaromheen?

Voor degene die wat wil hebben wel, maar voor degene met de spullen niet.