Ik ben op zoek naar de losse verende contactpuntjes, zoals die in onderstaande connector zijn gebruikt:

http://www.uploadarchief.net/files/download/contacts.jpg

-Edit- Inmiddels al gevonden: bij Mouser zijn die te vinden van o.a. het merk Mill-Max. :)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op (45%)]

Update: site is aangepast, verzendkosten zijn 400kr = 53 euro.

Ik ben opzoek naar een IC voor een switched capacitor DC-DC converter. Ik wil graag een geïsoleerde voeding voor een rijtje paneelmeters maken; geschat gebruik max. 2W

• ca. 2W
  • uitgang: 7-14v
  • geïsoleerd
  • Liefst een behuizing met pootjes (SMD mag; maar QFN lijkt me niet handig om met een bout te solderen)

//edit
hmm.. LT1074 komt aardig in de buurt; maar is slechts 100 mA. Wat ook kan is de 78L05 op de pcb van de paneelmeter bypassen en gelijk 5V voeren.

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op (19%)]

WEil je hem echt zelf maken, of moet je er gewoon een hebben?
Anders kan je o.a. van TRACO prima switchertjes voor dit doel kopen. o.a. bij Conrad te koop, maar er zullen nog vele anderen zijn.

Ik heb er nog wel eentje voor je liggen, maar die is 9-18V -> ± 5V 200 mA (Traco TEL2-1221). Gekocht voor hetzelfce doel, maar aangezien ik nu uit China een complete meter kon krijgen, is hij over. Wel gesoldeerd, maar verder niet gebruikt.
Je woont niet zo ver ;-)

Ik moet echter wel zeggen, dat de TEL2-1212 met enkelvoudige 12 V 165 mA output waarschijnlijk meer aan je wensen zal voldoe.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (12%)]

@Tidak Ada: Ik wil 'm graag zelf maken. Als ik iets koop dan wordt het zo'n blokje waar gelijk 230v~ in kan, bijvoorbeeld deze:
https://www.meanwell-web.com/nl/producten/ac-dc-power-supply/pcb/irm-0…

//edit
@Tidak Ada:
Alleen als ik ze koop wil ik een 230V AC uitvoering. Als ik het zelf maak dan vind ik het prima als het een laagspanningsding is; ik heb dan maar één trafo nodig in plaats van vier. Maar als ik dan toch iets ga kopen dan ga ik gelijk voor een ding dat op 230v~ kan werken, da's natuurlijk het mooist

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op (43%)]

Ok, je had niet verteld dat het om een 230V AC uitvoering ging...

waar vind ik relais, spoelspanning 5,12 of 24 volt (maakt niet veel uit, een andere transfo of mini voeding zal het wel redden), met 4 wisselcontacten aan een redelijke prijs? Het moet maar 1A kunnen schakelen op 1 van de wissel contacten, de rest gaat over mA.

Degene die ik ondertussen al gevonden heb kosten ofwel een klein fortuin als je er 10 nodig hebt, ofwel zijn ze niet op een pcb te monteren....

[Bericht gewijzigd door electroschock op (22%)]

Op 17 januari 2014 17:55:25 schreef timv93:
Update: site is aangepast, verzendkosten zijn 400kr = 53 euro.

Da's een dure postduif. Toch ergens een Deens adres zien te vinden. Kost versturen naar Duitsland bijvoorbeeld net zoveel?

Kan je ook maken met twee gewone relais met voldoende wisselcontacten of met een goedkoop klein bisatabiel relais en een gewoon relais.
Of moet het ding zowel open als gesloten geen stroom gebruiken?

@ErikP
Voor Duitsland kan die weer geen prijsopgave maken.
Volgens de winkel kloppen de verzendkosten, en zijn buitenlandse zendingen erg duur in Denemarken.

@timv93: Tsja... Als pakket waarschijnlijk wel. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze daar erg veel eilandjes hebben en daar moet spul met de boot heen / vandaan. Een briefkaart kost daar ook wel wat, maar niet zo absurd veel. Bubbeltjes enveloppe met 2 kartonnetjes?

Ik kom er in de zomer vrij regelmatig, maar daar heb je nu niks aan.

Op 19 januari 2014 13:48:32 schreef timv93:
@ErikP
Voor Duitsland kan die weer geen prijsopgave maken.
Volgens de winkel kloppen de verzendkosten, en zijn buitenlandse zendingen erg duur in Denemarken.

Zending uit denemarken duur, onzin. Prijzen zijn ongeveer gelijk aan wat wij hier hanteren. De winkel wil of een leuke marge vangen op de verzendkosten. Of ze willen het verzekerd+aangetekend verzenden, met de duurste opties kom je hier ook hoog uit.

Als het klein grut is, vraag dan of het zoals EricP al aangaf in een bubbel envelope mag.

[edit]
Even van de Deense postsite af voor je:
0-1 kg 206,00 DKK = +/- 28€
1-5 kg 263,00 DKK = +/- 35€
[/edit]

Bedankt Technokiddy.

Alleen 28 euro voor een pakketje van 20 euro vind ik nog steeds belachelijk veel.

Edit:
Bubbelenvelop zou volgens de post ongeveer 7 euro kosten.

[Bericht gewijzigd door timv93 op (24%)]

Hangt van het gewicht af en je kan trouwens in Nederland sinds kort ook geen pakkettten van 500g en 2kg meer versturen. Alles gaat vanaf 10 kg en met track-trace, zeker naar het buitenland.

Fout geïnformeerd 5-10 kg naar Denemarken kost vanaf hier € 25,-
Zijn ze daar dus maar ietsepietsje duurder.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (24%)]

Ik loop te zoeken naar een dc -> ac convertertje dat van 5 of 12 V dc zo'n 150 Veff ac maakt. Liefst zo klein mogelijk. Frekwentie doet er niet echt toe.
Het is om een 6-tal neonlampjes te voeden.
Bestaat dat, of moet dat gemaakt worden?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (15%)]

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op (97%)]

Geeft dat niet veel te veel spanning? Meestal ligt dat toch in de orde van 350-500V
Wel een goed idee als die 555 er tegen kan?

Een nixie psu van Taylor Electronics?

Wel overkill voor een paar neon lampjes ;)

Al geruime tijd zoek ik naarstig naar de SN76477, een 28-pens complex sound generator-chip in DIP-behuizing. Ik heb stad en land afgezocht, maar kreeg steeds nul op het rekest. Weet iemand raad?

Op 19 januari 2014 21:59:28 schreef bjokal:
Een nixie psu van Taylor Electronics?

Wel overkill voor een paar neon lampjes ;)

Die heb ik, maar dat is dc en dat geeft eenzijdig licht in het neonlampje.
Ik wil ook niet graag met spoeltjes zitten frotten, vandaar dat ik eigenlijk naar iets kant-en-klaars loop te zoeken, als dat al bestaat.

Hier verder http://www.circuitsonline.net/forum/view/117702

SN76477 is gewoon te koop bij littlediode.

[Bericht gewijzigd door Zonnepaneeltje op (13%)]

SN76477 is gewoon te koop bij littlediode.

Hartelijk bedankt, Zonnepaneeltje! Ik had nog nooit van dat bedrijf gehoord...

Ik ben opzoek naar het volgende LCD display:

Mouser: http://nl.mouser.com/ProductDetail/ELECTRONIC-ASSEMBLY/EA-DIP122-5NLED…

Reichelt: http://www.reichelt.de/LCD-122-DIP/3/index.html?&ACTION=3&LA=4…

Helaas kan ik het display alleen bij Mouser of Reichelt vinden. Iemand enig idee of het ook ergens anders te verkrijgen is?
En anders.... Gaat er iemand toevallig binnenkort bij Mouser of Reichelt bestellen die dat display kan meebestellen? Dat zou me verzendkosten besparen. Ik vind het onzin om 7,- of 20,- euro verzendkosten te betalen voor enkel een display wat makkelijk met briefpost kan.
:-)

EDIT: linkjes aangepast

Hallo,

Ik ben op zoek naar twee maal een TS431BCX RF sot23.

Had ze bij de grote C besteld maar krijg elke keer (6x) de verkeerde.
Ook al over gemaild en gebeld helaas kan ik eerst wachten tot de rol op is zeker.
Bij RS moet ik er meteen 50 nemen.

Groeten Glenn.