Hallo allemaal,
Graag zou ik jullie hulp willen inschakelen bij het volgende...
Wij hebben in het hok een poetsbrug die altijd heeft gewerkt op krachtstroom, aangesloten met een (zwarte) Holec stekker.
Op de buitenste pennen waren de zwarte draden aangesloten op de middelste de bruine draad en onder zat de groen/geel (aarde).
Destijds heb ik éénmaal de zwarte draden moeten omdraaien omdat de motor in de verkeerde richting draaide.
Nu hebben we de brug verplaatst naar een hok waar geen krachtstroom is en wouden dit graag oplossen d.m.v. een aggregaat (zie foto).
ik heb een rode stekker gemonteerd i.p.v. de zwarte en het volgende schema aangehouden L1: bruin, L2: zwart en L3: zwart en de aarde op de dikke pen (bron: Internet...).
Uitkomst hierbij is dat de brug wel omhoog gaat maar niet naar beneden...
Heb ook de zwarte draden gewisseld maar toen draaide de motor wel maar gebeurde er vervolgens niks.
Ook kreeg de brug het niet voor elkaar om de auto in de lucht te krijgen.
Wat ik mij nu afvraag is of de aggregaat uberhaupt wel geschikt is als stroombron voor deze brug en zo ja hoe ik dan de draden moet aansluiten?
Ook viel mij op dat er een tweede aansluiting op de motor zit aan de zijkant waar ook stroom op stond aangesloten (zie foto) waar dient deze voor? Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties.
Foto 1 (163804) = schakelkast met aan/uit schakelaar en knoppen voor omhoog en naar beneden
Foto 2 (163314) = aansluiting draden op de motor
Foto 3 (163546) = specificaties van de motor
Foto 4 (163329) = tweede onbekende aansluiting op de motor
Foto 5 (163707) = aggregaat
Ik heb hier ook zo'n ding staan , kijk eens hoeveel draden er op de rode wcd van het aggregaat zitten 
Die 2 e aansluiting ziet er uit als een of ander schakelkontakt, of een ventiel oid.
is het toevallig een hydraulische pomp? en moet dat ventiel niet bekrachtigd worden?
@ mel: Het betreft inderdaad een hydraulische pomp dus denk dat het inderdaad wel een ventiel kan zijn. Deze wordt ook bekrachtigd.
@ Shiptronic: Helaas kan ik op dit moment niet kijken naar de wcd van de aggregaat, maar krijg zo'n vermoeden dat dit niet een aangename verrassing gaat worden, als ik die smiley zie...
(ben wel heel benieuwd nu)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (25%)]
dawmast
Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Zou dit onderwerp misschien naar de High Voltage sectie verplaatst kunnen worden? Een poetsbrug op een aggregaat aansluiten heeft maar zeer weinig met hoogfrequent te maken, of hij moet storing op de werkplaatsradio veroorzaken
.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Een hydraulische lift.
Met motor omhoog, en door de zwaartekracht weer naar beneden?
Naar beneden gaat dan met het ventieltje op de 3e foto.
Dat opent, de hydr.olie kan terug stromen de zwaartekracht doet de rest.
Je zult moeten inspecteren of de spanningen wel overeen komen.
Vroeger, de eerste aansluiting was dat 3x400V en is dat nu ook zo?
Of was het 3x 230Volt.
Kijk ook de spanning van het ventieltje na, dat moet er ergens op staan.
Daarna spreken we verder.
Kan ook nog zijn dat de brug te zwaar naar beneden gaat (olie te dik, roest, beschadiging, krom)
Een flinke auto erop kan helpen, al;een als dat niet help heb je een probleem.
Topicstarter heeft de brug al eerder met succes gebruikt (op een echte krachtstroom aansluiting), dus ik neem aan dat de werking van ventielen e.d. wel bekend is 
Lijkt mij gewoon dat de aggregaat niet geschikt is.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Wat betreft het ventiel om de brug weer naar beneden te laten gaan, dit wist ik nog niet... Wel handig gezien mijn auto nu vast staat... Wat ik nu eerst zal gaan doen is:
- Controleren met hoeveel draden de rode wcd op de aggregaat is aangesloten
- Meten of er 230 Volt staat op de fasen van de aggregaat, dit was in de oude situatie wel het geval
- Meten of er spanning komt op het ventiel
Aan de hand van de uitkomsten kunnen we dan denk ik snel genoeg concluderen of de aggregaat geschikt is of niet.
Wat betreft de glaszekering, dit wet ik niet maar deze heeft er dan ook nooit in gezeten...