ik heb een oude lp speler met lp's nou wou ik graag die lp's op cd hebben dan moet er een tekker van de lp speler naar de computer
aan de lp speler zit een stekker met vijf van die punten die wel meer aan oude dingen zitten
in de computer moet een 3,5 jackplug nouw wou ik weten welke draden aan elkaar moeten?
RES
RES
Op 16 januari 2005 17:10:43 schreef andreetje hazes:
ik heb een oude lp speler met lp's nou wou ik graag die lp's op cd hebben dan moet er een tekker van de lp speler naar de computeraan de lp speler zit een stekker met vijf van die punten die wel meer aan oude dingen zitten
in de computer moet een 3,5 jackplug nouw wou ik weten welke draden aan elkaar moeten?
5-polige DIN steker is dat. Daar zit L, R en massa in. Dat signaal moet je waarschijnlijk versterken. (weet niet of het een versterkt signaal is)
Waarschijnlijk is de middelste pin de massa en die ernaast L en R(echter kanaal) Even prikken met een draadje tot je wat hoort.
DimitriR
the world is yours (look at http://users.pandora.be/dimitrirejek :-)
het is misschien makkelijket van je lp speler naar je versterker te gaan en dan naar je pc,van lp naar pc dan is je signaal nog niet versterkt en wat zwak
Op 16 januari 2005 17:13:38 schreef RES:
[...]5-polige DIN steker is dat. Daar zit L, R en massa in. Dat signaal moet je waarschijnlijk versterken. (weet niet of het een versterkt signaal is)
Waarschijnlijk is de middelste pin de massa en die ernaast L en R(echter kanaal) Even prikken met een draadje tot je wat hoort.
vergeet de RIAA correctie niet en bij normale 5 polige din geld: midden massa, links audio uit en rechts audio in. Bij de pick up normaliter:
kijk hiier ff voor de exacte aansluitingen: http://www.alfazet.nl/kabels/theorie/aansluitingen/DIN/din_aansluiting…
Henri Laprador
Kromme Volten zijn niet gevaarlijk
Op 16 januari 2005 17:10:43 schreef andreetje hazes:
ik heb een oude lp speler met lp's nou wou ik graag die lp's op cd hebben dan moet er een tekker van de lp speler naar de computeraan de lp speler zit een stekker met vijf van die punten die wel meer aan oude dingen zitten
Zoals Henk reeds aangeeft, dien je dan wel eerst het signaal frekwentie afhankelijk te versterken, met een z.g. RIAA versterker, deze kun je bij de Audio schakelingen terugvinden.
Maar een standaard versterker is wellicht eenvoudiger.
Flyer.