Op 28 december 2003 00:23:14 schreef youloun:
heb nog een vraagje:welke condensater moet er gebruikt worden bij c1,c2.
wat betekend die Q1 en welke moet ik gebriuken (en dat ik omschrijf als icoontje) 1,streep,rechthoek,sreep,2.
er staat geschreven dat R12/R13 10k ohm moet zijn,maar dat blijkt niet te werken,heb ze weg gelaten (wat bedoel je ermee?)en R13 is niet getekend klopt dat?
kan er iemand een uitleg van geven,dat zou ik erg leuk vinden.wil hem erg graag maken.
SORRY BEN NOG STEEDS EEN BEGINNER?

c1&c2 zijn ceramiche condensatoren van 15pF
Q1 is een cristal van 10 mHZ
R13 is wel getekend(rb7)
R12/R13 zijn weerstanden om de stroom naar de pic te begrenzen om een of andere reden werkten echter de knoppen dan niet vermoedelijk was mijn pic defect
er is iemand die hem heeft nagebouwd misschien werkt het bij hem wel dan moet je ze plaatsen zoniet dan zal het wel geen kwaad kunnen

idd die progger komt op je serieele (muis) poort

Ja was ik die hem gebouwd had :-)

Die drukknoppen voor de uren en min heb ik zo aangesloten

http://www.xs4all.nl/~laote/afbeeldingen/schema2.JPG

En dit werkt perfect.

Edit: schema veranderd

-5V als je er niet op drukt ? en dat werkt perfect ?!

[Bericht gewijzigd door Aedolon op ]

Op 28 december 2003 01:44:21 schreef Aedolon:
-5V als je er niet op drukt ? en dat werkt perfect ?!

Heb het schema al veranderd hoor ;-)

Maar zo werkt het perfect.

bedankt aan iedereen die mij informatie heeft gegeven,nu kan ik zo goed als beginnen met de klok te bouwen,eerst op bordje zetten.

heb ik het juist of niet ,de dikke lijn waarop r5 t/m r10,moeten die samen genomen worden of allemaal appart.(en hoe dan). bij mij is het net een discotheek alles flikkert? weet ni wat ik verkeert doe?

Op 20 januari 2004 22:27:50 schreef youloun:
heb ik het juist of niet ,de dikke lijn waarop r5 t/m r10,moeten die samen genomen worden of allemaal appart.(en hoe dan). bij mij is het net een discotheek alles flikkert? weet ni wat ik verkeert doe?

allen appart
rb0=seconde rail
rb1=10 seconde rail

in eagle druk op show(oogje) en dan op het signaal dat je wilt weten

dikkelijn betekend bus
alles knippert?
voeding ontkoppelt?100nf
juiste kristal?10mhz
ff ander kristal proberen
zit er nog iets van logica in het knipperen
bv 1e rij het snelst laatste het langzaamst