2 gokkasten weer aan de praat krijgen

Dit topic is gesloten

Top door openmaken, 2x groene testknop drukken -> 50 credits, payslides disabled. Om weer uit demomode te komen moet je even powercyclen.

Op 30 juli 2012 09:23:25 schreef leip11:
ik heb van die scorpion 1 geen manual kunnen vinden.

Beter zoeken.

http://www.fruitemu.co.uk/ib/index.php?/files/file/827-scorpion-field-…

Wel even registreren op de site.

If you want to succeed, double your failure rate.

Hallo,

Ik zal me eerst ff voorstellen; Ik ben Maurice en ben sinds een klein jaartje in het bezit van de Club2000. Nu blijft deze op "bijvullen" staan en zag ik ergens op internet staan dat je iets met een sleutel moet doen en dan vullen. Ik heb wel de sleutels van de achterdeur/zijdeurtje/voorkant. Maar er zitten 2 sloten net onder de knoppenbalk waarvan ik geen sleutel heb. Aan de binnenkant zie ik 2 schuifjes aan het slot zitten. Is er één hiervan om bij te vullen? Kan ik de schuifjes ook even doorverbinden bij gebrek aan de sleutel?
Ik ben zelf redelijk technisch, maardan meer op sleutelgebied en niet echt qua electronica....
Vreemde is dat toen ik de kast iets schuin hield en ik er toen een munt in gooide, hij niet meer op bijvullen stond en gewoon uitbetaalde, maar na uit zetten en toen weer aan; kreeg ik weer de melding: "bijvullen".

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!!!
Maurice

thanks voor de manual jochem. ik had wel al op die site gekeken en wat info gevonden. dit helpt al een hoop

alleen zou het nog heel mooi zijn als ik de game manual ook heb daar staat meer in uitgelegd volgens deze manual hoe het werkt.

@mrmaurice,

misschien is het handig om een eigen topic te starten hierover aangezien er nu nog meer dingen langs elkaar heen gaan

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht

Op die site, of bijvoorbeeld fruitemuzone.de, kun je ook proberen of iemand op het forum de game-manual voor je heeft.

Op 30 juli 2012 19:45:23 schreef leip11:
misschien is het handig om een eigen topic te starten hierover aangezien er nu nog meer dingen langs elkaar heen gaan

Dat is zeker verstandiger. Houd daarbij wel in de gaten dat je raakvlak met elektronica moet houden. In dat opzicht kan ik je vast vertellen dat je wel kunt proberen die contacten door te verbinden. Vervolgens muntjes inwerpen. Die zouden dan in de hopper of muntbuizen moeten vallen. Het zou ook kunnen dat je de contacten niet moet doorverbinden, maar juist los moet halen van de sleutelschakelaar (als het een 'normally closed' contact is).
Ik heb zelf geen Club 2000 van binnen gezien, dus moet maar een beetje gokken.

[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 30 juli 2012 20:11:21 (10%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Waar ik ooit werkte, hingen we gewoon een drukknopje (parallel aan de muntproef bedrading?) in de kast zodat je daarmee credits kon toevoegen.

[EDIT]
Dit ging dus over het oorspronkelijke topic en de vraag hoe je credits of vrije spelen kon krijgen zonder guldens in te werpen.

zo alles getest en hij doet het. zelfs alle lampjes doen het nog.
in eerste instantie deed het geluid het niet. bleek dat het volume uit stond.

nu blijft er over de speaker wel een soort gezoem horen. is dit normaal op zo'n kast of ligt dit nog ergens anders aan.

het ombouwen van guldens naar euro's is dit makkelijk te doen? is het alleen de muntproef unit vervangen? en welke zou ik dan moeten hebben.

ook was het me niet helemaal duidelijk hoe die kasten bijgevuld worden. wordt dat gewoon gedaan via de normale geld inworp of kan dit op een andere manier. ik kon het niet echt zien.

maar hij doet het verder goed en werkt leuk. goed schoonmaken andere sloten halen en ik kan vrolijk spelen :P

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht

Het zou kunnen dat je voeding nog niet helemaal rimpelvrij is, en dat je dat terughoort over de speaker. Met je oor er tegenaan zul je altijd wat horen, maar op normale speelafstand moet het minimaal zijn.

Bijvullen kan meestal (ook) van buiten, dus de bijvulsleutel omdraaien en inwerpen maar. Binnenin kun je meestal ook gewoon de buizen of de hopper tot 'float level' afvullen. In het menu dien je dan wel netjes aan te geven hoe vol hij zit, zodat de machine daar bij uitbetalen rekening mee kan houden. Staat dit bijvullen niet beschreven in de manual waar ik je een link van gegeven heb? Ander kun je misschien een manual van een andere Scorpion-kast vinden, dan raak je een beetje bekend met het principe.

Maar dit soort dingen zijn meer vragen voor op een gokkast-forum. In mijn zoektocht naar info voor mijn twee patiëntjes heb ik ervaren dat die forums genoeg bestaan op internet.

Als je verder gaat met je Impact kast dan kan ik je misschien nog wat verder helpen. Heb zelf een Impact 3 staan waar ik zo nu en dan een uurtje aan besteed. Voeding ligt op nieuwe elco's te wachten, en het nieuwe batterijtje voor het schoongemaakte en herstelde moederbord ligt ook klaar. De nieuwere Impact revisie heeft het batterijtje namelijk niet meer op z'n processorbord. Bovendien heeft hij nog maar 1 losse insteek PCB waar al het spel-afhankelijke spul op geïntegreerd zit.

If you want to succeed, double your failure rate.

ik begrijp dat dat niet hier op het forum thuis hoort. maakt ook verder niet zoveel uit als het alleen via de bovenkant moet.

ik heb in de manual gekeken maar daar staat alleen uitgelegd hoe het werkt om de munten te checken maar niet hoe het bijgevuld moet worden.

ik zag trouwens dat ze de proccesorprint aangepast hebben en er een nieuwe voor uitgebracht is. ik had deze gister op ebay gevonden maar nu niet meer :(

nu kon er er alleen niet helemaal uit komen. staat het programma nou op de 2 grote gesoldeerde chips of op de 2 losse chips die naast de processor zitten??
als ik namelijk aan die andere kan komen ken ik het net zo goed omzetten

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht

Je hebt het nu over die JPM denk ik he? Je hebt de Impact, en je hebt de Impact 3. Op de eerstgenoemde zitten 2 of 3 PCB's ingestoken, op de laatstgenoemde nog maar eentje.

Je kunt dus een van de buitenkant gelijk uitziende gokkast hebben, die binnenin een Impact bord of juist een Impact 3 bord kan hebben. Maar de insteekkaarten horen altijd BIJ DIE VERSIE van het bord. Dus je kunt de insteekkaart van een Impact 1 niet op een 3 gebruiken, en andersom. Let daar dus op als je bij ebay aan het shoppen gaat.

Voor je andere vragen even wat duidelijke foto's maken en typenummers van de chips vermelden.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ja ik heb het inderdaad over die impact.
En lijkt me ook vrij logisch dat het niet gaat werken met verschillende types.

Maar ik las een service buliten dat ze de processor kaart aangepast hadden. En dat dit uitwisselbaar was met de ouwe versie. Ik zal die ook nog posten

Dus ik wilde eigenlijk weten waar het programma opstaat en of ik die om kan wisselen

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht

Op 31 juli 2012 07:59:28 schreef Jochem:
Voor je andere vragen even wat duidelijke foto's maken en typenummers van de chips vermelden.

If you want to succeed, double your failure rate.

Hoi hoi,

Ok, bedankt, ik weet voorlopig even genoeg, vond het zonde om hiervoor een aparte topic te maken, vandaar.

Maurice

effe een update.

ik heb geprobeerd de impact te repareren. na grondig schoon gemaakt te hebben en nagemeten. leek alles goed.
print terug geplaats en opnieuw gestart. na 5 seconden was er ook een vonk op het moederbord. meteen weer uitgezet en grondig gekeken. hier blijkt ook behoorlijk wat aanslag op te zitten.
zoals het eruit ziet lukt het mij niet meer om deze te repareren.

mocht iemand dit wel willen proberen. je kan hem ophalen.

de andere kast. werkt nu helemaal. ik heb een euro module binnen gekregen en geplaats deze werkt nu. was eerst het probleem dat de munten niet in de goede buizen vielen. (2 euro's bleven hangen) dit is nu ook opgelost.

nu blijf ik alleen met het probleem zitten dat hij de melding bijvullen blijft geven. en ik er nog steeds niet achter ben waar de sleutelschakelaars voor dienen. (maar dat heeft hier niet zoveel meer met dit forum te maken)
heb nog steeds de game manual niet gevonden.

maar in ieder geval bedankt voor alle hulp.\

nu nog nieuwe sloten vinden om de deuren te kunnen sluiten.

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht
Shiptronic

Overleden

Op 12 augustus 2012 19:44:39 schreef leip11:
effe een update.

.

mocht iemand dit wel willen proberen. je kan hem ophalen.

.

Hmmm ,jammer een beetje uit de richting

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Lees dit topic nu pas. Ben 3,5 jaar storingsmonteur geweest aan gokkasten, 70% waren de Elam-kabinetten, wel inmiddels bijna 20 jaar geleden. Die Victory kan ik je dus wel e.e.a. over vertellen.

Dat je 12V hebt gemist en nu weer werkt was inderdaad altijd de laagspanningsconnector op de voeding. De connector soldeert zichzelf meestal los van de print. Als je weer problemen krijgt, voeding eruit en connector opnieuw solderen.

Dat het ding op bijvullen blijft staan komt waarschijnlijk doordat je de achterdeur open laat staan. Bovenste contact indrukken en onderste kontakt uittrekken of gewoon de deur dicht doen. Ook de geldklep onderaan dicht doen en de uitbetaal-unit erin steken. Speling op de deuren kan wel eens voor rottigheid zorgen. Verder zijn er 2 sleutelschakelaars te vinden; 1x een xx87xx sleutel voor het bijvullen en de andere om de de administratie-modus te komen. Als alle deuren dichten zijn xx87xx sleutel omdraaien en door de muntproever bijvullen. Rechtstreeks in de buizen bijvullen kan ook. Bovenaan zitten 3 lampjes 1,-, 2,50 en 5,- waaraan je kunt zien welke buis bijgevuld moet worden. Ook de schakelaartjes op de buizen gaven nog wel eens storing.

Als je een half uurtje gespeeld hebt op die Victory heb je het spelletje wel door, game manual overbodig. Dacht ook niet dat die manuals erbij zaten. Fabriek-af zaten er 2 dunne boekjes bij, 1 boekje met schema's en het andere boekje (ik dacht) met uitleg over de admin-mode. Die Elam kasten waren populair omdat de spelletjes zo simpel waren. Hier in de randstad waren het populairst de Random Runner en de Club2000, beide met de simpelst mogelijke spelletjes.

Vraag maar raak, de kennis is aardig verdampt, maar hier-en-daar is er e.e.a. blijven hangen.

Gr.

Erik

[Bericht gewijzigd door erik1234 op zondag 12 augustus 2012 22:16:14 (15%)

hoi erik,

kijk hier heb ik wel het een en ander aan.

losgesoldeerdt zijn ze niet. was op de kabel een slecht contact. dit is opgelost en doet het weer.

bij de achterdeur zitten 2 schakelaars. eentje gaat rechtstreeks naar de voeding toe. die heb ik er afgehaald en doet niet meer mee. de ander is inderdaad dat de deur open is. hier zit een extra contact op die het zelfde doet als de deur dicht is. daar staat hij nu op.

ik heb de kast net omgebouwd naar euro's. nu was er nog het probleem dat hij niet goed uitbetaalde. hier ben in ondertussen achter gekomen.
de 2 euro munten bleven vast zitten in de buis waar hij inging. dit heb ik omgezet. nu was ik alleen vergeten om de schakelaars op de buizen ook om te zetten. dit is nu gebeurt. ook op de solenoints omgezet. nu werkt dat wel goed. schakelaars zelf heb ik nog niet getest op de goede werking maar dat kan ik morgen eens proberen.

op de geldklep onderaan heb ik geen schakelaar kunnen vinden. wel een extra sleutelschakelaar.

nu heb ik van 1 van de 2 schakelaars onder de munten uitworp bak geen sleutel van. dit heb ik nu opgelost door deze door te verbinden. dan zag ik inderdaad ook dat de meter opliep en dat hij bij ging tellen.

ik heb trouwens geen nummers op de sleutelschakelaars kunnen vinden.

nu zag ik nog een klein probleempje.
als ik nu 50 cent inwerp dan telt hij maar 4 punten erbij op in plaats van 5. opzich ook wel logisch gezien de guldens toen.
maar kan ik dit veranderen.

nu is het:
0.50 1 2
4 10 20

het was:

1 2,50 5
4 10 20

erik in iedergeval al dank voor de info

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht

Er gaat weer een lampje bij me branden.

De sleutelschakelaar toegankelijk voor het publiek was/is de schakelaar voor het bijvullen via de muntproever. Die sleutel was voor de barman en lag bij de kassa, universele sleutel die op alle Elam-kasten zat met een code met iets van 87 erin. Zoals gezegd; bijvullen via de buizen is voldoende.

De sleutel achter de geldklep is een unieke voor de gokkastexploitant. Hiermee kom je in de admin-mode om de kast uit te lezen. Kwartjes in, guldens in, knaken in, 5-jes in, bedrag uitbetaald, uitbetaalpercentage etc. De schakelaars die je nodig hebt om dit menu te bedienen gaan knipperen. Als dit allemaal op 0 staat betekend het dat de batterij op het mainboard overleden is.

Puntentelling bij muntinworp is (als het uberhaupt in te stellen is) in te stellen via de 8? of 16? dipswitches op het mainboard. Staat in de manual waar elke dipswitch voor dient. Ik denk niet dat het gaat lukken wat je wilt. Het enige wat ik me kan herinneren waren de laatste 3 switches voor het instellen v.h. spelpercentage. Overigens de rode knop op het mainboard is een algehele reset, met de groene knop kom je in het service-menu; Alle lampen knipperen, reels laten draaien, uitbetaalsolenoids testen etc.

Gr.

Erik

ik ga zoiezo de sleutel schakelaars vervangen omdat ik er nu maar 1tje kan gebruiken en niet alle 3.

de batterij is stuk en had ik er al uitgehaald. wil van de week een nieuwe halen.

er staat een uitleg op de kast over de dipswitches. maar daar kan ik niet de prijzen mee aanpassen. of het moet een van de gene zijn die niet beschreven staat.

laatste 3 zijn inderdaad voor de percentage.
service menu was ik ook al achter staat beschreven in de service manual. 2 keer drukken is test modes met 30 credits.

ik ga het na het vervangen van de batterij nog eens proberen met het bijvullen en kijken of het dan wel goed gaat. ook met de schakelaars.

hoe hoger in de mast aan het werk, hoe mooier het uitzicht

Batterij moet sowieso vervangen worden, maar heeft niets met het bijvullen te maken.

Als je niks kunt met de dipswitches kun je het vergeten om de credits/munt aan te passen. Dit staat dan hard geprogrammeerd in de Eeprom-kaart.

De bijvullen-lampjes knipperen omdat de achterdeur en/of de geldklep open staat of dat er iets mis is met 1 of meerdere switches op de buizen. Aan de lampjes bovenaan kun je zien welke buis er bijgevuld moet worden. Eventueel de switches op de buis doormeten of vervangen. Let dan op de diode, alle schakelaars (en ook de lampen) zijn geschakeld in een matrix. Switches zijn gewoon bij Conrad te koop, wel van een mindere kwaliteit.

Gr.

Erik

he hallo allemaal

ik ben pascal uit den helder en heb ook een silverstreak
maar had het zelfde probleem als leip11
heb een andere kaart besteld bij iemand en erin gezet
maar hij doet helemaal niks wat kan het probleem zijn

alvast bedankt gr pascal

Hallo iedereen,

Ik heb een kleine Super Vegas gokkast maar nu wil ik instellen hoeveel als hij moet geven want hij geeft nu bijna nooit.
wie weet hoe het werkt? ik heb wel foto's maar die kan ik hier om de een of andere reden niet op krijgen. maar die kan ik evt. ook mailen

Alvast bedankt!

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten