http://www.pi4lwd.nl/gif2013tytsjerk.gif

13 april 2013; de 28e radiovlooienmarkt Tytsjerk !!!!!

VERON afdeling Friesland-Noord organiseert voor de 28 e keer de radiovlooienmarkt Tytsjerk:

Aanwezig zijn amateurs en handelaren met onderdelen en apparatuur, het Service Bureau, verkoop/inbrengstand, de Friese Relais Commissie, het Friesland-Award enz, enz. .

Denk ook eens aan de inbrengstand, neem eventueel contact op met een van de bestuursleden.

En of het weer gezellig wordt? Net als die andere jaren! Ontmoet je mede radioamateurs en praat even bij, doe ideeën op, maak nieuwe plannen

Attentie: Dit jaar ingang via de achteringang en is de bovenbar in gebruik, toegang via de grote trap in de zaal

en in die bovenzaal ook de A14-QSL manager, de FRC en Marten PA3BNT met diverse zaken, mis het niet !...

Radiovlooienmarkt Tytsjerk: Zeker niet de grootste, wel èèn v/d gezelligste ! **

(** in elk geval wel heel gezellig !)(en op dit moment het Noordelijkste Amateur Treffen)

Voor de navigatie: Noarderein 1, 9255KC Tytsjerk

Info: http://www.pi4lwd.nl/tytsjerk2013.htm
Dit is een kleine lokale beurs, en is voor iedereen gratis toegankelijk. Kom niet te laat, om half drie beginnen de standhouders al weer met opruimen.

http://www.pi4lwd.nl/2009tj1.jpg

Tot ziens!

Noarderein 1, 9255KC Tytsjerk

Moet ik dan wel de NL kaart instellen op mijn TomTom ? :+

[Bericht gewijzigd door bprosman op (30%)]

Haha, en kijk uit voor overstekende koeien, die hebben de lentekriebels
:-)

Ben er rond een uur of 10, hoop zo'n grabbag op de kop te tikken :)

Op 10 april 2013 19:18:09 schreef bprosman:
[...]

Moet ik dan wel de NL kaart instellen op mijn TomTom ? :+

Ik weet niet of Tom-Tom al een Friese kaart heeft >:)

Ook een uur of tien van de partij!

Op 10 april 2013 21:03:41 schreef Tidak Ada:
[...] Ik weet niet of Tom-Tom al een Friese kaart heeft >:)

Hey hey niet zo negatief over Friesland! Ik woon hier op fietsafstand vandaan. We hebben zelfs al riolering! :P En ik zie hier eigenlijk bijna nooit koeien in de buurt :)

Het is echt net buiten Leeuwarden(hoewel dit nu niet een metropool is, is het toch ook niet echt een boerendorp :) )

[Bericht gewijzigd door Nburgmeijer op (25%)]

SHIT ik zit vrijdag waarsch weer in Harlingen..

dan is het met mijn leopard tank maar een klein stukje en gezien hij al eerder in tieten tjerk is geweest, moet dat lukken.

maar ik laat voorbij gaan.

Op 10 april 2013 21:43:32 schreef Nburgmeijer:
[...]

Hey hey niet zo negatief over Friesland! Ik woon hier op fietsafstand vandaan. We hebben zelfs al riolering! :P En ik zie hier eigenlijk bijna nooit koeien in de buurt :)

Het is echt net buiten Leeuwarden(hoewel dit nu niet een metropool is, is het toch ook niet echt een boerendorp :) )

Ik bedoelde dat er geen eigen Friese kaart is, alleen als deel van Nederland :D

Helaas kunnen Mans en ik er dit jaar niet bij zijn.
Zaterdag de 13e gaan we op DXpeditie naar Liechtenstein. (HBØ/.....)

Ik kan wegens familieomstandigheden helaas niet van de partij zijn.

Helaas, herkansing in Beetsterzwaag?

Op 10 april 2013 21:43:32 schreef Nburgmeijer:
Hey hey niet zo negatief over Friesland! Ik woon hier op fietsafstand vandaan.

Ik hoorde dat je idd om de hoek woont.

Op 11 april 2013 00:39:28 schreef Hugo Welther:
Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn.
Zaterdag de 13e gaan we op DXpeditie naar Liechtenstein. (HBØ/.....)

Hugo, Mans (en de rest): Veel plezier!

Tietenkerk dat is op het fietsje te doen als het lekker weer is vanaf hier.

Ik het nou leuk op zo'n beurs? het lijkt me wel een leuk moment om mensen te meeten van dit forum echter heb geen idee hoe iedereen er uitziet.

Overigens als ik die foto zie, krijg ik al direct een ongemakkelijk gevoel. Als ik er tussen zou lopen als jong onervaren iemand tussen al die mensen. Denk dat de gemiddelde leeftijd toch zeker 40+ is. Niet gemeen bedoeld. Zou graag hun ervaring hebben.

De gemiddelde leeftijd is hoog, maar laat je niet afschrikken. Zij zijn ook meestal jong begonnen.

Ik ga een PA2HS badge opdoen, geef me maar een por als je me ziet ;).

Op 12 april 2013 18:09:51 schreef Henry S.:Hugo, Mans (en de rest): Veel plezier!

Ja dank je, misschien werken we elkaar nog, of andere CO-members. 40 mtr. zal wel lukken, we zitten dan bovenin de band (7180-7190) maar luisteren ook rond 7080. Morgen in de auto probeer in ook QRV te zijn op HF. Hugo's 897 staat op het dashboard en de Atas op het dak.

Als we Internet hebben zal ik me af en toe wel melden op CO. Maar het fenomeen "dongeltje kopen voor 1 of 2 weken" is onbekend in Zwitserland. Misschien vinden we een open routertje in Steg ;)

Iedereen morgen fijne dag in Tytsjerk.

73, de HB0/PA2HGJ

Op 12 april 2013 18:09:51 schreef Henry S.:
Helaas, herkansing in Beetsterzwaag?
[...]
Ik hoorde dat je idd om de hoek woont.
[...]
Hugo, Mans (en de rest): Veel plezier!

Yep, daar ga ik voor.

@Tidak Ada

Het zoeken naar een hoog-ohmige koptelefoon zit er niet in, helaas.
Ik zag in een onderdelenwinkel hier dat hij voor €4.95 nog echte kristal oortelefoontjes verkocht, het oude model, met zo'n lang stukje plastic wat in het oor zit en zo'n krullerig snoertje in huidtint eraan vast. Stereo heb je toch niet nodig op je Geiger-Müller teller <G>

Op 12 april 2013 19:18:38 schreef Schimanski:
Ja dank je, misschien werken we elkaar nog

Helaas, HF 40/80m staat op een laag pitje wat bouwen betreft, dus ik kan alleen luisteren.

We zijn op verschillende media te volgen. info

Op 12 april 2013 19:32:02 schreef RAAF12:
[...]
Yep, daar ga ik voor.
@Tidak Ada :
Het zoeken naar een hoog-ohmige koptelefoon zit er niet in, helaas.
[....] Stereo heb je toch niet nodig op je Geiger-Müller teller <G>

Had ik al begrepen uit je vorige post. Ik hoop dat het niet ernstig is. Wat de hoofdtelefoon betreft: Ik heb zojuist zo'n Philips stethoscooptelefoon op 2dehands te pakken gekregen. Wel stereo 2× 1kOhm, dus 2k of 500Ohm, maar serie of parallel is goed te doen (Het kringelsnoer is wel lichtgrijs ;)
Was juist van plan je nog te mailen.

Tot ziens op de Jutberg ? Is een stuk groter dan Tietsjerk

@Mans:
Kan je daar ook ilegale zenders witwassen ? >:)

Ik ben er rond een uur of 11. Mijn zoontje moet opeens in Harlingen voetballen ipv thuis... -_-

Op 12 april 2013 19:10:59 schreef Henry S.:
<<>>
Ik ga een PA2HS badge opdoen, geef me maar een por als je me ziet ;).

Vergezeld van een bodyguard: mij ;)

@mans: Veel plezier daar! Zijn dit weer alle weller-fans? (zie foto vorig jaar).

@Raaf: sterkte (denk ik dan maar)

@monservisje: Ik loop er ook al jaren rond, en ben nog steeds jong ;)

ik ga morgen liefer naar 3 bergen
(sorry alleen voor nvhr leden en hun introduciee)

<= NVHR lid.

Op 12 april 2013 20:44:56 schreef Tidak Ada:
Tot ziens op de Jutberg ? Is een stuk groter dan Tietsjerk

Op hemelvaartsdag, ook leuk (vooral met mooi weer met extra veld).

gezellig henry dan zie ik vandaag wel

Om 1 uur waren de meeste standhouders al weer vertrokken. En ja het is echt heel klein :) Toch nog wat kleine onderdeeltje gescoord van die oude man van Electronika Julianadorp(mooi prijsje gemaakt).

Wel leuk trouwens om even wat CO'rs te zien

[Bericht gewijzigd door Nburgmeijer op (11%)]