Radiomarkten Jutberg en Beetsterzwaag 2014

Tidak Ada

Golden Member

Het is weer bijna tijd voor de Jutberg: elektronica, meuk, koffie en broodjes warm vlees....

Wie zijn van plan te komen op a.s. Hemelvaartsdag?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Ja, ja... ik zal er zijn.

En twee dagen later... Beetsterzwaag. Zal ik ook zijn.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Shiptronic

Overleden

Zoals het er nu uitziet : aanwezig

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hewlett

Honourable Member

Afhankelijk van het weer ben ik er ook (heb geen zin in een natte Prutberg ;-) ). Met op de zaterdag direct daarop de Friese Radio Markt in Beetsterzwaag, beloofd het een paar drukke dagen te worden.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
fatbeard

Honourable Member

Als het niet regent èn ik vervoer kan krijgen (vanaf een treinstation) ben ik er , de bus is niet echt een optie voor mij.

Is dit niet meer iets voor de koffiehoek?

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 19 mei 2014 11:48:51 (16%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Hugo Welther

Moderator

Ik ben op de Jutberg aanwezig met een drietal amateurs van onze afdeling.
De WAF staat een bezoek aan een tweede beurs zo kort na de 1e niet toe.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Schimanski

Golden Member

Op 19 mei 2014 11:48:14 schreef fatbeard:...Is dit niet meer iets voor de koffiehoek?

Nee toch, zo'n radiomarkt topic (en interesse poll) hoort toch voor alle CO-members leesbaar te zijn.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
blackdog

Golden Member

Hi Heren,

Welke van de twee radiomarkten is intressant?
Ik ben op beide nog nooit geweest...

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
fatbeard

Honourable Member

Op 19 mei 2014 12:26:04 schreef Schimanski:
[...]Nee toch, zo'n radiomarkt topic (en interesse poll) hoort toch voor alle CO-members leesbaar te zijn.

I sit corrected...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Hewlett

Honourable Member

Beide markten zijn interessant en beide zijn anders van opzet :-)
Jutberg is een (HAM) camping waarbij er op de donderdag buiten een markt is met kofferbakhandel (in een weiland nabij de ingang) en een mix van handelaren met kramen in het bos. Het weer moet goed zijn, anders is het een natte kliederboel en het je laarzen nodig. Parkeren doe je in een weiland, dat kan bij veel regen interessante taferelen opleveren tenzij je een 4x4 hebt ;-)

Beetsterzwaag is meer een traditionele radiomarkt (zonder camping). De markt bestaat uit veel overdekte buiten kramen opgesteld in een grote cirkel rond het dorpshuis, een kleiner deel is binnen in het dorpshuis. Parkeren doe je op straat.

De bekende handelaren staan vaak wel op beide markten. Wat grootte betreft verschilt het normaliter niet zo veel van elkaar. Gezien de markten dit keer vlak na elkaar georganiseerd worden ben ik benieuwd hoe het zich dit jaar verhoudt. Het weer heeft veel invloed. Vorig jaar was Beetsterzwaag rustig (beetje bewolkte dag) en de Jutberg vrij druk (hele mooie dag).

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

ik ben tot nog toe erg enthousiast van de Jutberg. Beesterswaag is een beetje erg ver voor mij.

Vandaag geeft Weer Online buien en 22° af in Dieren (vlakbij) op de 29e, maar dat wisselt nogal op lange termijn. De dagen vóór en na Hemelvaart zouden schitterend moeten zijn. De kans is daarom groot dat die buien in avond en nacht vallen (of helemaal niet).

Als er nog kampeerplaatsen over zijn, kosten die €33,- (all-in) voor twee personen. Je kan daar ook je auto kwijt. Ik heb al gereserveerd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Ik ben aanwezig op de Jutberg, en op de FRM.

Btw, aangezien beide in dezelfde week zijn heb ik de titel wat aangepast. En voor wie het nog niet weet, de FRM is op zaterdag 31 Mei in Beetsterzwaag

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
haasje93

Golden Member

Ik ben er dit jaar ook bij op beetsterzwaag. Ik kom samen met een collega.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Schimanski

Golden Member

Ik zal RD12TF nog even polsen, hij wil ook vast wel mee :)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
pietplof

Golden Member

Ondergetekende zal, samen met zijn zwager, wederom in Beetsterzwaag schitteren door aanwezigheid.
Hij zal zelfs weer een provisorisch naamplaatje opspelden.

festina lente
RAAF12

Golden Member

Beetstersweach kan op mij rekenen. Kan ik weer eens echte solderderaars besnuffelen. Blijft een apart volkje <G>

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Shiptronic

Overleden

Op 19 mei 2014 12:50:33 schreef blackdog:
Hi Heren,

Welke van de twee radiomarkten is intressant?
Ik ben op beide nog nooit geweest...

Gegroet,
Blackdog

Persoonlijk: de Jutberg, de kofferbakafdeling en de gehele omgeving in het bos heerlijk!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
RAAF12

Golden Member

@Henry S.

Haha, ja dat ook <G> Ik heb vanalles, maar soms is er iets leuks, mooi en/of nuttigs te zien tijdens het sneupen op de mart.
En mooie verhalen vertellen en horen tijdens zo'n evenement is ook niet verkeerd!

blackdog

Golden Member

Hi Heren,

Mmm, ik begin ook een "muf oud mannetje" te worden, en zal me daarom proberen bij jullie te voegen :-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ik ben er ook bij op de Jutberg!
(Tenzij het regent..)

If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Aangezien ik een behoorlijke noord-zuid (en vv) rit heb, ga ik eens kijken hoe het coversity netwerk op 430.275MHz (shift +1.6MHz) zich houdt.

Verder plaatselijk QRV op 145.375MHz.

Wat foto's van vorig jaar (met mooi weer):

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/het_veld_p5090725.jpg Gezellig suffelen in de zon

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/parkeerplaats_p5090726.jpg Zo vol was de parkeerplaats!

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/terras-1_p5090727.jpg Lekker op het terras na het broodje wrm vlees ;9

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/terras-2_p5090728.jpg Van de andere kant
(sorry Rd12Tf, maar de zon scheen te fel voor de zoeker)

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0852.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0853.jpg

Op 20 mei 2014 12:49:44 schreef RAAF12:
@Henry S.

Haha, ja dat ook <G> Ik heb vanalles, maar soms is er iets leuks, mooi en/of nuttigs te zien tijdens het sneupen op de mart.

Idd, zo vond ik vorig jaar nog een orginele, onaangetaste 0.5W 22-kanaals 27Mc bak.

En mooie verhalen vertellen en horen tijdens zo'n evenement is ook niet verkeerd!

Dat hoort er ook helemaal bij.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 20 mei 2014 19:27:16 (13%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 19 mei 2014 22:29:39 schreef Schimanski:
Ik zal RD12TF nog even polsen, hij wil ook vast wel mee :)

Zeker weten!
(Al was het slechts om de gemiddelde leeftijd wat omlaag te drukken ...)

;-)

Hugo Welther

Moderator

Op 20 mei 2014 19:23:50 schreef Henry S.:
Aangezien ik een behoorlijke noord-zuid (en vv) rit heb, ga ik eens kijken hoe het coversity netwerk op 430.275MHz (shift +1.6MHz) zich houdt.

Verder plaatselijk QRV op 145.375MHz.

...

Eugene, fijn dat je ook weer van de partij bent. Dan gaat er zo 30 jaar af, HI.

Alternatief voor 145,375 is 144.375 als de 145 al wordt gebruikt of veel QRM(N) heeft.

Eens kijken of ik een "tiltstand" voor mijn 817 kan vinden.
Ook een nieuwe 2m/70cm stok. Met het laatste noodweer vorige week is mijn zelfbouw satelliet voet geknakt en de stok gebroken.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.