pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Ik zoek een schema met en 5 pins TO-220 versterker component als de TDA2003. Als voorbeeld op
https://www.circuitsonline.net/schakelingen/3/audio/10-watt-versterker…
Van ongeveer 5 watt.
Alleen ik zoek een variant van dit schema maar dan met een TDA2002 IC die nog op voorraad is bij www.farnell.com, Zo niet dan bestel ik hem bij Aliexpress.nl
Ten tweede mist de potmeter en waar moet je die plaatsen?
Verder wou ik graag het board voeden met 9v.
Weet iemand Schema's?
Groet, Wouter van Wegen
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Google stuk bij jouw ? TDA2002 shema, een van de vele hits uit Google
met een TDA2002 IC die nog op voorraad is bij www.farnell.com
Die blijkt 'm dus niet te hebben.
Class D bordje scoren via Aliexpress:
http://nl.aliexpress.com/item/New-Electronic-Circuit-Board-PAM8406-Dig…
$3,24 incl verzenden, voor dat geld bouw je zelf niets.
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (55%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
@Lambiek, ik zie het nu ook. Was in het andere topic al afgehaakt. Een van de mods moet deze maar dicht gooien dan.
pascalbythree
Cool.
Voor de zekerheid: Het In gedeelte is gewoon een 3.5mm Jack Plug uit een oude Diskman toch? / Tulp Rood Wit / Zwart
Waar kan ik de TDA2002 bestellen? Staat niet op Farnell.com. Wel op AliExpress.nl, misschien dat ik hem daar bestel.
maar ,Veder Mis ik mijn Potmeter! Moet de 5 pins TO-220 dat ondersteunen of kan je die er zo bij aan zetten op de goede plek.?
Mr. Roland van Leusden of iemand heeft u verder advies!
[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (12%)]
idd, als je de datascheet van de fabrikant opent, dan staan er meestal een helehoop basisschemas in van versterkers die je met dergelijke IC's kan maken.
zo kan je een kleine compacte versterker maken met 1IC op enkelzijdige spanning.
een betere versterker met dat IC en een paar transistoren op een symmetrische voeding.
nog krachtiger met 2 IC's
...
Ik haakte alweer af bij het eerste woordje in de titel....
@pascalbythree. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar heb toen geen antwoord bekomen.
Is nederlands wel uw moedertaal?? Ik krijg steeds het idee dat ik naar een vertaalde tekst kijk...
Ik heb je topictitel even ont-jojo-ed
Het vorige topic ging alle kanten op dus daar gaat een hangslot op. Hier je kans om in een blank topic wel een poging te doen tot een behoorlijke dialoog.
Eigenlijk moet er gewoon een hangslot op, want in elke datssheet van elk IC staat een kant en klaar schema incluus print ontwerp.
[Bericht gewijzigd door Sine op (23%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 14 juli 2016 14:39:50 schreef Sine:
Einde chaos.
Dat... durf ik te betwijfelen... 
pascalbythree
Zo, maar klaar is kees.
Dus zo simpel kan ik de 10K pot meter tussen de IN lijn en de TO-220 plaatsen?
De VU meter kan zo 5v door regelaar gevoed worden?
De IN lijn van de VU meter moet dus voor de POT meter geplaatst woorden?
Als ik op mijn Raspberry dit in de console gebruik, is de qualitijd voldoende voor deze text to speech engine? Iemand Ervaring? Alleen robot texten geen muziek.
Is het beter een 8v Low Dop regelaar te plaatsen tussen de PWR connector en het versterkings component zelf?
Groet, Wouter
Of moet ik mijn vragen opsplitsen in meerdere 'Posts' ?
Pico Text to Speech
Google Android TTS engine.
sudo apt-get install libttspico-utils
pico2wave -w lookdave.wav "Look Dave, I can see you're really upset about this." && aplay lookdave.wav
Op 14 juli 2016 15:40:16 schreef pascalbythree:
Of moet ik mijn vragen opsplitsen in meerdere 'Posts' ?
Nee, hou het maar lekker bij één post. Anders wordt het zo rommelig voor jou. 
Thevel
Golden Member
De aansluiting van de voedingsconnector in het schema heb je niet goed getekend denk ik.
In de layout moet je een sterpunt in de massa maken, een mooi voorbeeld.
pascalbythree
https://www.adafruit.com/products/757?&main_page=product_info&…
Zo, hier volgt de SCH bestanden van mijn Level Shifter. Maar nu de 2e module versie na de PCA IC uit vorig topic.
Vraag1: moet hier nu wel of niet externe PULL-UP weerstanden gebruiken of zitten ze op de module???
Vraag2: Moet ik nu 2 decoupling condensators van 100nf naast de module plaatsen of zitten ze er al op???
Groet, Wouter van Wegen
Ik schat in: Weerstanden NIET te plaatsen , decoupling condensators WEL te plaatsen. Is dit juist?
[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (11%)]
Aannames, aannames... Ik heb een pesthekel aan aannames!
Kijk nou gewoon in het schema! Als de pull-ups en ontkoppel condensatoren op de module zouden zitten, dan staan ze per definitie NIET in het schema van een print waar de module wordt op geprikt! Staan de componenten wèl in dat schema, dan horen ze dus ook (per definitie) op de print!
Het is de taak van de ontwerper van het schema om uit te zoeken of een toe te passen externe module (wat dat ook moge zijn) externe ontkoppeling of pull-ups nodig heeft. Dat is dan weer terug te vinden in het datasheet van de betreffende module.
MGP
LDmicro user.
Ik zou de spanningsregelaars weglaten en meer werken zoals in onderstaande tekening.
Op de parallelle connectors mag maar 1x 5 of 3V3 toekomen.
Een beetje werken zoals bij een RC ontvanger.
pascalbythree
Jo! brothers, Weet iemand toevallig de range hoe warm mijn TO-220 met vin mag worden?
54.8 graden celcius als op foto of is er iets mis?
PS: Deze foto betreft een simpele LM7805 gevoed door 12v.
Groet, Wouter van Wegen.
MGP
LDmicro user.
Dat is zeker binnen de marge, 55°C is niet echt veel.
Vanaf 65° kun je er een weerstand van 2 ohm/3watt voorzetten zodat de ingangsspanning niet zo groot is.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 27 juli 2016 17:35:50 schreef MGP:
Dat is zeker binnen de marge, 55°C is niet echt veel.Vanaf 65° kun je er een weerstand van 2 ohm/3watt voorzetten zodat de ingangsspanning niet zo groot is.
+/- 30procent tolerantie van de meter (als het daar binnen blijft)
pascalbythree
Dank u, ik zal de waardes onthouden.
Vraag 2:
Ik ben over de tijd al 2 a 3 knoppen verder zoals afgebeeld in de bijlage. Weet iemand of het LEDje snel kapot gaat als je die verkeerdom aansluit? Want het ledje heeft het hier echter nog nooit gedaan...
WvW
Willie W
Golden Member
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat is wel heel zeker. Zo'n schakelaar geeft dus alleen licht op netspanning. Als je secundair schakelt blijft het donker.
En weer hetzelfde liedje, TS antwoord niet op vragen;
Op 14 juli 2016 13:45:55 schreef High met Henk:
Ik haakte alweer af bij het eerste woordje in de titel....
@pascalbythree. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar heb toen geen antwoord bekomen.Is nederlands wel uw moedertaal?? Ik krijg steeds het idee dat ik naar een vertaalde tekst kijk...
En wat begint als TDA onderwerp , zijn we nu al aanbeland bij netschakelaars
, het gaat weer van de hak op de tak, ik heb ze voor minder een ban zien krijgen. Ik ben weer weg !
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Wouter is met diverse dingen bezig. Laten we nu gewoon alle Wouter-dingen hier bij mekaar houden. Als jij het te ingewikkeld vindt worden dan lees je deze toch gewoon niet?
Wouter, Binnenin een chip mag het 125, 150 of zelfs 175 graden worden. Dit afhankelijk van wat er in het datasheet staat. De buitenkant van een chip kan dan al snel over de 100 graden zijn. Dat zou goed moeten gaan. Toch is het niet fijn als eea boven de 50-80 graden komt. Zelf grenzen stellen van wat je in jou situatie acceptabel vind. Open en bloot met een luchstroom er langs? (op een afstandsbediend vliegtuigje) kan best wat warm worden. Ingebouwd in iets gevoeligs? Dicht bij condensatoren? Dan liever wat minder.