grote rosmalen sale & trade topic.

jow,

Ik denk dat omdat er zo veel mensen naar de radiomarkt gaan in rosmalen 18maart, dat er ook wel wat sale en trade zal zijn (naast de markt zelf) door leden.

Ik zelf ben ook op zoek naar het een en ander, waarvan ik denk dat ik het niet allemaal op de beurs kan vinden.

dus als je iets hiervan hebt voor mij (voor een lage prijs natuurlijk.)
http://members.lycos.nl/tomzooitje/kooplijstje.txt
kunnen we dan vast wel wat regelen.

ook andere mensen die nog iets hebben om te verkopen, of iets zoeken mogen het hier vertellen.
is handig omdat we allemaal op die beurs zijn of course :).

mvg pcnerdje

Take a parachute, and jump!

Ik ben nog op zoek naar goede kwaliteit potmeters

10x 10kOhm Log
20x 10kOhm Lin

Met 6 mm as en chassis montage :)

Baco heeft 10kohm stereo met zo'n as eraan voor 1 euro

@TS: Das een best flinke lijst:/

Ik zou ook wel een keertje naar die beurs willen:9.

[Bericht gewijzigd door jossie op dinsdag 7 maart 2006 18:56:04

Woei! *heeft etsbak*

Op 7 maart 2006 18:54:59 schreef jossie:
Baco heeft 10kohm stereo met zo'n as eraan voor 1 euro

@TS: Das een best flinke lijst:/

Ik zou ook wel een keertje naar die beurs willen:9.

ga dan!

tja, da's idd een flinke lijst, ik verwacht dan ook niet alles te vinden/te kunnen betalen, maar ik hoop dat ik genoeg kan vinden om weer een maandje of wat mee verder te knutselen.

Take a parachute, and jump!

ik zou wel wat klein gereedschap kunnen gebruiken, kniptangetjes e.d. ook zou een derde handje niet verkeerd zijn

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 7 maart 2006 19:33:45 schreef WilToyo:
ik zou wel wat klein gereedschap kunnen gebruiken, kniptangetjes e.d. ook zou een derde handje niet verkeerd zijn

wat voor kniptangetjes, ik kan wel een paar van die goedkope 2,50 euro tangetjes meenemen.
werkt opzich wel voor dunne draadjes en dingen waar je weinig kracht voor hebben
ik doe er al een aantal maanden mee zonder al te veel problemen. is handig voor het inprikken en buigen van dunne koperdraadjes, en af knippen.
dingen te krijgen zijn gebogen punttang(heb ik) zijsnijtang(heb ik), combi, rechtepunttang en voorsnijtang(met het snijgedeelte als soort nijptang).
nuttig?

Take a parachute, and jump!

@pcnerd
miniatuur spul. ik had ook zo'n setje goedkoopje tangetjes maar dat was binnen de korste keren kapot. ook zoek ik nog zo'n tangetje dat als je een pootje afknipt hij hem schuin afbuigd.

al die tangen die jij noemt kan ik wel gebruiken.

liefst tangetjes met een veer erin zodat ze vanzelf terugbuigen.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Woei! *heeft etsbak*

Op 7 maart 2006 20:00:10 schreef WilToyo:
@pcnerd
miniatuur spul. ik had ook zo'n setje goedkoopje tangetjes maar dat was binnen de korste keren kapot. ook zoek ik nog zo'n tangetje dat als je een pootje afknipt hij hem schuin afbuigd.

Wat bedoel je met dat buigen?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 7 maart 2006 20:00:10 schreef WilToyo:
@pcnerd
miniatuur spul. ik had ook zo'n setje goedkoopje tangetjes maar dat was binnen de korste keren kapot. ook zoek ik nog zo'n tangetje dat als je een pootje afknipt hij hem schuin afbuigd.

al die tangen die jij noemt kan ik wel gebruiken.

liefst tangetjes met een veer erin zodat ze vanzelf terugbuigen.

er zit een veertje in...
en ja, als je ze wil hebben wil ik ze meenemen.
de kwaliteit is nou niet echt van aldi formaat, wel beter, maar nog steeds niet goed, eerder redelijk/acceptabel zolang je er geen te grof werk mee doet.

Take a parachute, and jump!
Turbokeu

Golden Member

Op 7 maart 2006 14:53:43 schreef pcnerd:
http://members.lycos.nl/tomzooitje/kooplijstje.txt

mvg pcnerdje

Waow, effe je lijstje doorlopen.

Gij zijt precies ook nie rap content, ofwel 't gaat nie rap genoeg...

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Ik ga naar Rosmalen zonder te weten wat te kopen :P Oke, ik wil misschien een leuk zendertje kopen (ik heb dan nog geen vergunning maargoed) maar dat zit waarschijnlijk al snel boven mijn budget.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 7 maart 2006 20:39:10 schreef pcnerd:
[...]
er zit een veertje in...
en ja, als je ze wil hebben wil ik ze meenemen.
de kwaliteit is nou niet echt van aldi formaat, wel beter, maar nog steeds niet goed, eerder redelijk/acceptabel zolang je er geen te grof werk mee doet.

ja neem maar mee.

voor dat geld...:)

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Turbokeu

Golden Member

Op 7 maart 2006 20:00:10 schreef WilToyo:
ook zoek ik nog zo'n tangetje dat als je een pootje afknipt hij hem schuin afbuigd.

Awel, dat staat ook op mijn verlanglijstje...:
http://be.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU=441053&N…

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 7 maart 2006 21:54:47 schreef WilToyo:
[...]

ja neem maar mee.

voor dat geld...:)

welke?
max. 3, als je niet komt zit ik ermee :s

Take a parachute, and jump!

Op 8 maart 2006 16:05:52 schreef pcnerd:
[...]
welke?
max. 3, als je niet komt zit ik ermee :s

zijsnij- voorsnij- en combitang

Op 7 maart 2006 20:20:07 schreef Berry:
[...]
Wat bedoel je met dat buigen?

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=knippen.JPG
dit

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Wat is het nut daarvan?
Je knipt de draadjes af, zo kort mogelijk lijkt me toch? Dus dan is er niets meer om te buigen...

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

blijft je component in de print hangen als je je print op z'n kop houdt. hoef je het component niet vast te houden als je soldeert.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Na, gewoon beetje logisch te werk gaan.

Ik steek het onderdeel erin (begin bij de lage), draai de print om en soldeer. Dan pas knip ik de pootjes af.
Als je eerst weerstanden, dan IC's, dan C's en dan Elco's doet gaat het alles prima.

Oh en als je een printhouder hebt, gewoon met de hand pootjes iets verbuigen zodat hij klemt.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Ik steek altijd eerst alle componenten in de print. anders blijf je aant draaien met die print. als je de pootjes voor het solderen afknipt heb je alle pootjes op dezelfde lengte en dan vloeit het tin ook niet langs de pootjes naar beneden. kort gezegd je hebt een veel netter resultaat.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

erm, heb tangetjes gehaald, waar spreken we af?
11:00 @ ingang oid?

btw, hadden we al een meeting?

ik ben iig herkenbaar met de "co-button" met pcnerd erop (ofcourse).

Take a parachute, and jump!
KT88

Overleden

Op 8 maart 2006 16:55:45 schreef WilToyo:
blijft je component in de print hangen als je je print op z'n kop houdt. hoef je het component niet vast te houden als je soldeert.

Wellicht ten overvloede:
Zoveel mgelijk componenten in de print steken, dan dik stuk schuimplastic op componentenzijde drukken, omkeren, knippen en solderen.

Knippen na solderen geeft kans op storingen, je trekt met het knippen ahw. de componentpootjes door het tin heen iets omhoog.
Op den duur leidt dat tot storingen (ervaringsfeit helaas! )

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 11 maart 2006 22:12:06 schreef KT88:
[...]
Wellicht ten overvloede:
Zoveel mgelijk componenten in de print steken, dan dik stuk schuimplastic op componentenzijde drukken, omkeren, knippen en solderen.

Knippen na solderen geeft kans op storingen, je trekt met het knippen ahw. de componentpootjes door het tin heen iets omhoog.
Op den duur leidt dat tot storingen (ervaringsfeit helaas! )

Mee eens, knippen na solderen 'trekt' het component door het soldeer terug en dat geeft op den duur koude lassen.

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
elmowww

Golden Member

Iemand nog een spectrumanalyser liggen toevallig?

Ik zoek er eentje liefst tot 2 - 3GHz, maar met 1GHz ben ik content.

OA voor het meten van antennesignalen...

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling