Ok Weasel ze komen uitstekend binnen hier op de ( kroko) tuner.
S9+20DB ongeveer iets fading.

Edit: Signaal wordt sterker S9+35Db juiste freq. is 3.940.25 kHz

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Op 12 april 2007 19:26:49 schreef MRF-Technoligy:
Deze tuner maakte ik in 5 minuten en werkt ook nog.Met een oude BC... spoel.

BC610. Zitten ook in mijn tuner!

@ Frederick E. Terman

Bedankt voor het type nummer van de BC...spoel.

Uit mechanisch oogpunt is het geen hoogstandje maar ik wou even laten zien dat je met toch weinig middelen een aardig en simpel tunertje in elkaar kan draaien.En wat ook nog eens aardig werkt.En last but not least niet veel hoeft te kosten.

En het valt me op dat bij deze configuratie in tegenstelling tot de Z-Match veel minder veld rond de spoel aanwezig is ( TL-buis methode ).

Ja MRF das mooi. Inderdaad gaat dat snel, bij met zit het meeste werk vaak in het mechanische gedeelte, denk bij de meesten wel. Zo'n tuner was mijn eerste symmetrische, alleen dan een varco aan de ingangs koppelspoel en een extra dubbele varco. Dat het niet veel hoeft te kosten ligt er aan, jij hebt dat liggen, maar als je die spoel en varco moet kopen in de dump ben je niet klaar voor onder de 80 euro, dan moet je weer net het geluk hebben dat het op internet staan, maar das pas als je het net uit de dump hebt gehaald.

Trouwens cupid komt hier binnen op een spanningszoeker als antenne met S5.

Trouwens net klaar net de tuner, solderen was nog geen drie minuten maar het mechanische wel 3 uur. pfff

Mooi John dat het nu afgerond is ik zit met smart uit te kijken naar enkele plaatjes van het geheel.
Je hebt er vast ook al wel even RF op gehad?
En wat voor plaatafstand heb je nu dan.

Nou, ondertussen ben ik ook actief geweest met het verzamelen van materialen en heb vast een begin gemaakt met mijn antenne!

Eens kijken of we een mythe kunnen ontkrachten... ;)

Ben benieuwd of ik het een en ander werkend kan krijgen.

Zie het begin:
http://img113.imageshack.us/img113/193/ehcx9.jpg

[...]BC610. Zitten ook in mijn tuner!

Je hebt ze zelfs (voor de BC610) met draaibare koppelwinding, kan je de koppelfactor ook nog wat makkelijker varieren.

[Bericht gewijzigd door qrp_man op ]

Ik ben benieuwd Vaas. Straks hebben we een duidelijk beeld wat het doet.
als het goed werkt zou het wel een uitkomst zijn voor 76 meter.

[Bericht gewijzigd door Weazel op ]

Gatverpielekes, alweer 30 pagina's!
Verder in Deel 13.