Printplaten Solderen

Dit topic is gesloten

Hallo,

Ik ben nieuw in de electronica wereld en ik wilde graag wat hulp bij het solderen van die experimenteer printplaten. Wat is de beste manier om die printplaatjes zonder verbindingen aan elkaar te verbinden (ik bedoel die printplaten met die eilandjes). ik het geprobeert dit te solderen (door te trekken naar het volgende eilandje) maar dit lukt niet.

Is er iemand die mij kan helpen?

MVG, Jeroen Westram

Op zo 10-03-2002 18:36:14 schreef westram:
Hallo,

Ik ben nieuw in de electronica wereld en ik wilde graag wat hulp bij het solderen van die experimenteer printplaten. Wat is de beste manier om die printplaatjes zonder verbindingen aan elkaar te verbinden (ik bedoel die printplaten met die eilandjes). ik het geprobeert dit te solderen (door te trekken naar het volgende eilandje) maar dit lukt niet.

Is er iemand die mij kan helpen?

MVG, Jeroen Westram

meestal doe je dat met tin maar dat vind ik ook lastig je kan ook printplaten kopen met lijnen dit is makkelijker om mee te beginnen

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op zo 10-03-2002 18:41:45 schreef Erik:

[...]

meestal doe je dat met tin maar dat vind ik ook lastig je kan ook printplaten kopen met lijnen dit is makkelijker om mee te beginnen

Of je gebruikt nette draadjes om ze onderling te verbinden, en wat ik doe is bij Conrad (geen aandelen), gekocht verzilverde draad gebruiken kostte toen 17 gulden per honderd meter

Op zo 10-03-2002 18:44:03 schreef Antoine:

[...]

Of je gebruikt nette draadjes om ze onderling te verbinden, en wat ik doe is bij Conrad (geen aandelen), gekocht verzilverde draad gebruiken kostte toen 17 gulden per honderd meter

of koperdraad, maar zorg er in iedergeval voor dat het draad geisoleerd
is, anders krijg je sluitingen. Het beste is om eerst met de voedings
leidingen te beginnen en de ze met dik koperdraad (niet geisoleerd)
vast te solderen.

wat ik wel eens doe om twee banen met elkaar te verbinden is van de afgeknipte eindjes van bijv een weerstand een brugje buigen en die dan over de printplaat(dus aan de bovenkant) plaatsen en dan aan de onderkant weer vastsolderen.

Op ma 11-03-2002 22:02:45 schreef Andrevs:
wat ik wel eens doe om twee banen met elkaar te verbinden is van de afgeknipte eindjes van bijv een weerstand een brugje buigen en die dan over de printplaat(dus aan de bovenkant) plaatsen en dan aan de onderkant weer vastsolderen.

dat kan maar dan moet je allemaal weerstanden af gaan knippen :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op ma 11-03-2002 22:05:11 schreef Erik:

[...]

dat kan maar dan moet je allemaal weerstanden af gaan knippen :)

Wel nee! die soldeer je eerst en dan hou je vanzelf "reststukjes" over ;)

Ik doe dat ook wel eens met die eilandjes.

dan zorg ik dat ik de soldeer punt op een eilandje zet en dan beetje tin erbij tot dat er een bolletje op lig..
die doe ik dan op elk eilandje waar mijn baan heen moet.

DAN ZIJN ZE NOG NIET VERBONDEN!!!!!

als die puntjes er liggen dan. houdt ik de tin tussen de twee bolletjes en houdt mijn soldeer punt er op niet te lang.. en klaar..

zorg dat je punt regelmatig schoon maakt aan een sponsje met water.. anders wil het af en toe niet meer

en zorg dat je print recht ligt :)

Op zo 10-03-2002 18:36:14 schreef westram:
Hallo,

Ik ben nieuw in de electronica wereld en ik wilde graag wat hulp bij het solderen van die experimenteer printplaten. Wat is de beste manier om die printplaatjes zonder verbindingen aan elkaar te verbinden (ik bedoel die printplaten met die eilandjes). ik het geprobeert dit te solderen (door te trekken naar het volgende eilandje) maar dit lukt niet.

Ja daar kan ik van meespreken ik heb een geïsoleerde draad genomen. En dan gewoon verbinden en dan kan je kruisingen maken zonder kortsluiting te hebben.

I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone

Op 10 maart 2002 18:36:14 schreef westram:
Hallo,

Ik ben nieuw in de electronica wereld en ik wilde graag wat hulp bij het solderen van die experimenteer printplaten. Wat is de beste manier om die printplaatjes zonder verbindingen aan elkaar te verbinden (ik bedoel die printplaten met die eilandjes). ik het geprobeert dit te solderen (door te trekken naar het volgende eilandje) maar dit lukt niet.

Is er iemand die mij kan helpen?

Ik hoop dat je er nu 8 jaar later wel uit bent.

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

Om nog maar te zwijgen over de topicstarter, die 2 berichten op z'n naam heeft staan, 8,5 jaar uit elkaar, en verder niets anders.

Indrukwekkend!

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Henry S.

Moderator

Slotje en waarschuwing.

Idd heel indrukwekkend dat de TS na 8 jaar zijn vraag nog eens herhaalt...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten