Printplaten Solderen

Dit topic is gesloten

Hallo,

Ik ben nieuw in de electronica wereld en ik wilde graag wat hulp bij het solderen van die experimenteer printplaten. Wat is de beste manier om die printplaatjes zonder verbindingen aan elkaar te verbinden (ik bedoel die printplaten met die eilandjes). ik het geprobeert dit te solderen (door te trekken naar het volgende eilandje) maar dit lukt niet.

Is er iemand die mij kan helpen?

MVG, Jeroen Westram

Op zo 10-03-2002 18:36:14 schreef westram:
Hallo,

Ik ben nieuw in de electronica wereld en ik wilde graag wat hulp bij het solderen van die experimenteer printplaten. Wat is de beste manier om die printplaatjes zonder verbindingen aan elkaar te verbinden (ik bedoel die printplaten met die eilandjes). ik het geprobeert dit te solderen (door te trekken naar het volgende eilandje) maar dit lukt niet.

Is er iemand die mij kan helpen?

MVG, Jeroen Westram

meestal doe je dat met tin maar dat vind ik ook lastig je kan ook printplaten kopen met lijnen dit is makkelijker om mee te beginnen

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op zo 10-03-2002 18:41:45 schreef Erik:

[...]

meestal doe je dat met tin maar dat vind ik ook lastig je kan ook printplaten kopen met lijnen dit is makkelijker om mee te beginnen

Of je gebruikt nette draadjes om ze onderling te verbinden, en wat ik doe is bij Conrad (geen aandelen), gekocht verzilverde draad gebruiken kostte toen 17 gulden per honderd meter

Op zo 10-03-2002 18:44:03 schreef Antoine:

[...]

Of je gebruikt nette draadjes om ze onderling te verbinden, en wat ik doe is bij Conrad (geen aandelen), gekocht verzilverde draad gebruiken kostte toen 17 gulden per honderd meter

of koperdraad, maar zorg er in iedergeval voor dat het draad geisoleerd
is, anders krijg je sluitingen. Het beste is om eerst met de voedings
leidingen te beginnen en de ze met dik koperdraad (niet geisoleerd)
vast te solderen.