Ik moet m'n collega even ongelijk geven.
De Cutting Edge Unity 2001i is een 'antieke' soundprocesor. Misschien weet www.omnia.com er nog wat van af.
@bouwer01: De volgende keer toch maar een duidelijke titel en topicstart om deze misverstanden te voorkomen.
Edit: Manual:
ftp://ftp.telos.cc/omnia/manuals/unityfm_manual.pdf
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (12%)]
Henry zal gelijk hebben, maar onduidelijk forumgebruik kent dus risico's.
Veel succes en mijn excuses.
Op 23 september 2007 20:31:48 schreef Aart:
Henry zal gelijk hebben, maar onduidelijk forumgebruik kent dus risico's.Veel succes en mijn excuses.
hey mannen ik dacht dat ik een nieuwe aan moest maken voor mij probleem....sorry.
snel even door gelezen, maar ik zie software onder dos geschreven, en iets met een UART dus RS232?
geef je in ieder geval weinig kans dat het onder XP gaat werken.
ik heb hier zelf ook een aantal oude serieele apparaten met dito (dos) software tot aan windows 98 geen probleem, maar met windows XP loopt het helemaal fout geen communicatie met de seriele poort
ik moet dus ook altijd een 98 machine paraat hebben, en dat is in een netwerk knap lastig , ik zie ook met angs en beven de toekomst tegemoed, eens komt de dag dat alles richting Vista gaat
welke programma's vallen er dan uit en software waar een interface bijhoord met XP drivers daar moet ik al helemaal niet aan denken.
dat worden dan dus 3 computers naast elkaar 
nee gaat niet , maar een aantal zaken moet naast elkaar draaien
maar het blijft vervelend met bestanden opslaan/delen printen en mailen
Daar heeft een floppy bijgezeten van dos....maar nergens na de verhuizing meer te vinden.
En in Naarden hebben ze er niets meer van.
Je kunt hem met RS232 aan je pc hangen dat klopt.
Dat xp is nog niet zo'n probleem maar de floppy.
Op 24 september 2007 00:16:58 schreef shiptronic:
snel even door gelezen, maar ik zie software onder dos geschreven, en iets met een UART dus RS232?geef je in ieder geval weinig kans dat het onder XP gaat werken.
ik heb hier zelf ook een aantal oude serieele apparaten met dito (dos) software tot aan windows 98 geen probleem, maar met windows XP loopt het helemaal fout geen communicatie met de seriele poort
ik moet dus ook altijd een 98 machine paraat hebben, en dat is in een netwerk knap lastig , ik zie ook met angs en beven de toekomst tegemoed, eens komt de dag dat alles richting Vista gaat
welke programma's vallen er dan uit en software waar een interface bijhoord met XP drivers daar moet ik al helemaal niet aan denken.
dat worden dan dus 3 computers naast elkaar
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
In windows kan je een boot-floppy maken voor een simpele dos, die met een beetje geluk al genoeg kan (floppy formatteren, en boot-disk maken o.i.d. aanklikken). Groot nadeels is dat je dan niet bij de hardeschijf kan. (alleen FAT-partities)
Als je een beetje gaat zoeken op het internet dan vind je ook wel boot-floppies die ook NTFS-partities kunnen bekijken, zodat je toegang tot de hardeschijf hebt.
Maarja, tegenwoordig begint een floppy ook al zeldzaam te worden. Misschien dat je die dingen ook wel op CD kan branden...
marcob
Honourable Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Probeer het eens met Microsoft Virtual PC. Maak hierin een DOS machine aan, en mischien kun je wel rechtstreeks de com poorten aansturen.