Hi guys,

Ik heb helaas de Rigol IA gemist, en heb nu net wat centjes teruggekregen van vadertje staat, dus was eens wat aan het rondkijken voor een scoop.
De Rigol hebben we op het werk ook staan als een van onze "low-end" machientjes, en ben er best tevreden van, de reacties hier ondersteunen dat alleen maar.

Nu vind ik de prijzen in Be en Nl nogal wat duur, dus heb ik even gekeken over de grote plas, nu de koers van de dollar nogal laag staat.

Mijn vraag is echter, hoe gaat het allemaal juist in zijn werk mbt import/kosten/belastingen ed?

Heb al wat zitten googelen maar vind moeilijk een consistent antwoord, al zeker mbt een scoop.

Je moet er vanuit gaan dat je 21% invoerrechten en BTW betaalt. Daar komen dan ook nog 10 a 20 euro aan inklaringskosten bij. En de verzendkosten niet te vergeten.

En vergeet ook niet het gemak met garantie en service..

met de koers van de dollar. kom 14 dagen naar hier op vakantie en koop de scoop en doe hem mee naar huis.
de vakantie + scoop kost evenveel als de scoop in europa >:)

dolle pret: zit je met een 110 V ding, of is dat ding autodetecting of SMPS die dat allemaal aan kan natuurlijk? iig iets om rekening mee te houden....

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (17%)]

Op 2 april 2008 20:29:44 schreef free_electron:
met de koers van de dollar. kom 14 dagen naar hier op vakantie en koop de scoop en doe hem mee naar huis.

Dat wordt inklaren.

HMH, M'n rigol bedekte net niet het stuk van het scherm met je bericht. Effe op z'n kop gehouden. Op de achterkant staat: 45-440Hz 100-240V AC.

Ok, duidelijk geen geweldig plan dus :p

Dan kijk ik nog wel even rond in belgenlandje, of spaar ik wat langer.

Op 2 april 2008 20:29:44 schreef free_electron:

Ik ga dat wel voor een macbook pro en een Iphone doen jah.
verschil is gewoonweg bizar.. 1000 euro. retourtje kost 250 euro... :)

Tja, Mac(x) rip-off... Maar weer om de inklaring denken, koffercontrole wordt dan een dure.

Op 2 april 2008 22:25:02 schreef rew:
HMH, M'n rigol bedekte net niet het stuk van het scherm met je bericht. Effe op z'n kop gehouden. Op de achterkant staat: 45-440Hz 100-240V AC.

tja ikke niet weten, maar betere genoemd dan straks weer iemand die komt: ik heb een apparaat ind e VS gekocht, maar nu werkt die op 110V... die vraag hebben we eerder gezien!

Op 3 april 2008 08:49:10 schreef High met Henk:
[...]

tja ikke niet weten, maar betere genoemd dan straks weer iemand die komt: ik heb een apparaat ind e VS gekocht, maar nu werkt die op 110V... die vraag hebben we eerder gezien!

MBT je onderschrift, ik had de FM al gelezen :p

Vroeg me gewoon af of er iemand mss tips had naar goedkopere alternatieven voor de belgische markt (nu ja markt.. zielig gesteld hier voor de hobby elektronicus als je het mij vraagt)

idd: ik hoef het ding niet: ik heb hier een prima TEK prive staan end ie voldoet, maar geen fancy LCD'tje in kleur idd....

Op 3 april 2008 12:07:53 schreef High met Henk:
idd: ik hoef het ding niet: ik heb hier een prima TEK prive staan end ie voldoet, maar geen fancy LCD'tje in kleur idd....

en geen 16 digitale kanalen ook zeker ...

Geen van mijn scoops heeft 16 digitale kanalen.
Als ik een logic analyzer nodig heb, koop ik wel een losse analyzer.
Kwa prijs is de combinatie bij Rigol wel goed.

klopt F_E, maar ik werk niet meer met paralelle bussen, dus heb daar bijna niet mee te maken.

Dat wordt inklaren.

Net eentje gekocht van http://cgi.benl.ebay.be/RIGOL-DIGITAL-Oscilloscope-DS1062CD-60M-COLOUR…

(als de link niet werkt zoek je op ebay naar rigol, zoek de DS1062CD, zoek dan naar accuni-express als verkoper)

Op een weekje was 'ie hier, geen invoerkosten, kostprijs 905 euro (inclusief verzekerde verzending) voor de DS1062CD. Da's me wel effe een 300e uitgespaard tegenover de prijzen van bv rato, die nemen een flinke wistmarge.
Ding komt rechtstreeks van china met DHL, perfect te volgen.

En nee, geen gedoe met 110V, enkel ander stekkertje aanhangen. Ding is geschikt vanaf 100...250V.

greetz

Op 14 mei 2008 07:56:01 schreef peter273:
...geen invoerkosten...

Die factuur krijg je bij sommigge pakjesdiensten pas na 3-4 weken.

Op 14 mei 2008 16:20:37 schreef Stynus:
[...]
Die factuur krijg je bij sommigge pakjesdiensten pas na 3-4 weken.

Klopt, maar in sommige gevallen (deze rigol bv?) :-D is de verzender wel slim genoeg om het pakket als "demonstration model" met heeeel beperkte waarde (pakweg 100$) te versturen, waardoor bepaalde zaken zelfs vrijstelling genieten <grijns>. De juiste fiscale truukendoos ken ik daar ook niet van.

Totnutoe en voor alles wat voor mij op zo'n manier "geimporteerd" werd bleek achteraf geen bijkomende kosten aan te zijn, da's mijn (nu jarenlange) ervaring.

I'll keep you posted of ik hoedanook nog iets achteraf krijg...

greetz

[Bericht gewijzigd door peter273 op (21%)]

Op 14 mei 2008 18:22:54 schreef peter273:
[...]

I'll keep you posted of ik hoedanook nog iets achteraf krijg...

greetz

Invoerrechten net toegekregen: Toestel was beschreven als "computer peripheral sample" met waarde 100E, en voor Belgie is een vrijstelling tot 45Euro voor particulieren ingeval import vanuit niet-EU landen.
Netto komt me dat neer op een invoerrecht van 50Euro wat in verhouding een schijntje is tegen de meerkost als je hem binnen europa koopt.

greetz