Wie kan mij helpen deze Sharp onderdelen te vinden?

Beste allemaal,

Sinds enige tijd bezit ik 2 beamers van het merk Sharp. Het gaat om de xr-10x en de xr-10s. Beide projectoren hebben een probleem met de voeding. Ik heb de volgende onderdelen kapot gevonden en zou ze graag vervangen. Er is echter slechts 1 site te vinden waar ik ze kan kopen. Dit is helaas in Amerika en ze kunnen niet naar het buitenland verzenden. Zo n mailbox aanmaken waarbei ze je pakketjes kunnen forwarden vind ik even wat te veel gedoe. Bovendien wil de site dat ik voor deze onderdelen de manager bel. Heeft iemand een idee waar ik deze onderdelen vandaan kan halen? Het gaat om:

Diode D910 en D914, beide Part no. RH-DXA062WJZZY met beschrijving: Diode, DXA-062WJ en code AE

Diode D907, part no. VHSG1VB22C+-1 met beschrijving: G1VB22C en code AK

Transistor Q905 part no. VS2SK3233++-1 met beschrijving: 2SK3233 en code AQ

Vervangingsonderdelen zouden uiteraard ook kunnen

Alvast bedankt,

Ivar

Die codes zijn prijzen denk ik, dus die kan je vergeten.

Q905 is een 2SK3233, generiek voor een paar euro wel te krijgen.

D910 en D914 zijn interne Sharp artikelnummers dus lastig te vertalen, maar origineel bij Aswo (Euras e-shops) te krijgen voor 3,50 bruto.

D907 is een thyristor G1VB22C van Shindengen en origineel ook bij Aswo te krijgen voor 8,40 bruto. Wellicht is daar aan de hand van datasheets nog een vervanger voor te vinden ook.

Heeft Sharp eigenlijk geen importeur meer in Nederland?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (20%)]

Heb de onderdelen via dat bedrijf gevonden. Ik heb echter zelf geen bedrijf en als ik via hun site op de particuliere versie "koopgoedwinkel.nl" kom kosten de onderdelen incl btw

8,33 voor de Q905
10,83 voor de D910/D914
23,50 voor de D907

Dat zijn helaas iets hogere bedragen. Zijn ze ergens anders misschien te vinden of kan ik ze via iemand bij de onlineshop van ASWO kopen?

Er zijn vele Euras e-shops, die elk hetzelfde assortiment maar hun eigen prijsbeleid hebben. Je kan eens kijken bij radiobbb.nl bijvoorbeeld. Eigenlijk zou er eens een overzichtje van de e-shops moeten komen. Via de Aswo site wordt je als particulier volgens mij ook regelmatig naar andere shops gestuurd, geen idee hoe dat precies geregeld is.

Radiobbb is inderdaad een stuk goedkoper. Ik zie nu dat al deze sites gewoon met Aswo als dropshipper werken. Dat is eenvoudig geld verdienen vandaar dat er zo veel zijn. Voordat ik bestel mijn laatste vraag. Zijn de volgende onderdelen hetzelfde? De prijs verschilt nogal.

"2SK3233 TRANSISTOR TO220CFM RoHs-Conf orm" voor 5,95
"VS2SK3233++-1 TRANSISTOR" voor 27,31

De bovenste krijg ik als ik zoek op "2SK3233" en de onderste krijg ik als ik zoek op "VS2SK3233++-1"

Volgens mij is alleen het merk anders maar ik zou het toch graag zeker weten

Sharp vult zijn artikelnummers altijd uit tot 13 of 14 posities. Als ze het echt niet meer weten en er is niks speciaals aan te verzinnen stoppen ze er ++++ achter. Zoals ik eerder aangaf zou een generieke transistor (zolang het geen vervalsing is) het in zulke gevallen prima moeten doen. Bij Aswo kom je vaker meerdere prijzen voor hetzelfde onderdeel tegen, in dit geval is het verschil dat de dure in een zakje van Sharp met een stickertje zit en dat ze de goedkope gewoon in een antistatisch bakje per 1000 ofzo in het magazijn hebben liggen.

De reeks die met RH begint is gewoon vervelend en bevat zowel generieke onderdelen als geselecteerde en customonderdelen. RH-iX voor IC's was altijd berucht (vaak duur) en dan ging je in het toestel kijken en was het in veel gevallen toch een generiek onderdeel, soms zelfs een van Sharp zelf...

Ok dan ga ik het gewoon met de goedkope proberen!

Bedankt!

Hoi, ik heb ook deze beamer xr-10x en een vraagje over de ballast, die bij mij niet meer de hoogspanning geeft. Verder gaat ie wel aan en de lamp doet t ook op een andere ballast.

Andere vraag = nieuw topic.