hex uit AT89S53 in AT89S8253 te programmeren?

Weet iemand misschien ergens een webshop waar ik nog een Atmel 89S53 kan bestellen. Wat ik begrepen heb, is het een oud cq. verouderd type en ik kan hem in ieder geval niet vinden bij Conrad/Farnell/RS-Components.

Of een manier om de hex uit een 89S53 te te disassembleren en opnieuw te compileren voor bijv. een 89S8253?
(ik heb al geprobeerd om hem domweg in een 89S8253 te programmeren, maar dat lukt dus niet)

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Op Ebay staan er nog een paar te koop.

Edit:Ligt er aan welke behuizing je wilt hebben.

[Bericht gewijzigd door 2N3055 op vrijdag 26 maart 2010 14:21:35 (41%)

Kan je aan 2 ongebruikte (DIP 40Pin) helpen, stuur me even een mail bij interesse.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

@Roland:
Vriendelijk aangeboden, maar ik heb er meer nodig.
Probleem is ook dat het voor m'n werk is, dus ik moet ze gewoon kunnen bestellen met factuur en toestanden; ook in de toekomst.

Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met Atmel microprocessors; alleen een beetje met pic's.
Het programma heb ik alleen een hex-bestand van en de originele source code in C alleen maar op papier. Geen zin in om die helemaal opnieuw in te gaan typen.
Ik neem aan dat de 89S53 in de toekomst al helemaal niet meer aan te komen zal zijn, dus tegen die tijd moet ik eigenlijk toch een manier vinden om het hex-bestand voor de 89S53 om te zetten naar een 89S8253 (want die kan ik dan gewoon bij Farnell bestellen).

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

enigste optie zal toch zijn de C code digitaal te maken en opnieuw te compileren voor het specifieke device.

Had je post in het showtopic gelezen, maar leek me handiger om hier te reageren. Als je de at89s53 zoekt voor je bedrijf en in aantallen (bijv 20, 50 of 100 stuks), maakt het de zoektocht wellicht nog wat makkelijker. Er zijn een (groot) aantal brokers, die voor wat aantallen nog wel eens op zoek willen gaan.
Heb zelf in het verleden wel eens zaken gedaan met A-Source in Almelo, ook vanwege een obsolete geraakte component. Ze hadden binnen een week of twee/drie geleverd geloof ik. Maar er zijn er vast meer in Nederland, en als je buiten Nederland zoekt vind je er nog veel meer.

Buzz, bedankt. Daar ga ik eens informeren.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
bprosman

Golden Member

Is het voor een Keil compiler ? Dan kan ik je misschien helpen.
Omzetten zou niet zo heel moeilijk moeten zijn.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Wat bedoel je met een Keil compiler?

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
bprosman

Golden Member

"Keil" is een van de meest bekende/gebruikte en beste "C" compilers voor de 8051 serie processors. Hercompileren van je code voor de juiste processor lijkt me namelijk de makkeleijkste weg. Met uitzondering van het inkloppen van 45 pagina's code. Geen neefje in de buurt die wat wil bijverdienen ? OCR'en kan misschien ook nog.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Aha.
Nee, ik weet zo niet voor welke compiler de code geschreven is. Daar moet ik me dus nog in verdiepen.
Ik had gehoopt dat er een mogelijkheid zou zijn om de hex-file door een disassembler te halen en hem dan in een 89S8253 te kunnen programmeren.
Ondertussen ben ik ook nog steeds op zoek naar een adres waar ik toch nog de 89S53 zou kunnen krijgen.
Ik heb nog een aantal geprogrammeerde 89S53's liggen, dus ik heb nog even de tijd om te kijken wat de makkelijkste/goedkoopste oplossing is.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
bprosman

Golden Member

Ik had gehoopt dat er een mogelijkheid zou zijn om de hex-file door een disassembler te halen en hem dan in een 89S8253 te kunnen programmeren.

Ik denk dat dat meer werk ik dan die 45 pagina's inkloppen. Mocht je (compileerhulp) nodig hebben hoor ik het wel.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Lees de posts van Erik Malund eens door, voor een vervanger.
Dan kom je bij NXP uit.

http://www.keil.com/forum/docs/thread2168.asp

DOA, NLA,... Ain't war hell?