In de handleiding van mijn televisie (Samsung UE32C6000) staat dat je via de USB ingang MKV bestanden af kan spelen maar er staat niks over MKV bestanden afspelen via het bekabelde netwerk (DLNA)
Op mijn PC (Windows 7) ben ik nu aan het experimenteren met mediaservers en codecs.
Ik heb al verschillende combi's geprobeerd van de volgende programma's en codecs: Windows Mediaplayer, Tversity, PS3 Mediaserver, Matroska, FFDshow en Shark007.
Het komt er op neer dat elke keer de TV herkend wordt door de PC en op de TV zie ik de bestanden staan maar bij MKV's krijg ik steeds de foutmelding: Niet ondersteund bestandstype.
Ik begrijp dus dat de TV dit bestand niet af kan spelen maar weet iemand een manier om toch MKV's af te spelen via het netwerk en niet via de USB?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Zou de tv niet op de een of andere manier te 'foppen' zijn zodat ie denkt dat er een usb stick aangesloten zit?
Mac.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Dat zijn dan toch 2 "host" controllers die je aan elkaar knoopt ?
Dat gaat toch niet zomaar werken ?
(dit is eigenlijk meer een vraag aan de deskundige hier, d.w.z. ik ben ook erg nieuwsgierig naar het antwoord)
Progger
GMT+1
@McDuff,Gadget_inc, volgens mij moet je de media op de PC aanbieden en haalt de TV het op over het netwerk. USB komt hier niet bij kijken.
Het zal dus niet met de bitrate,codec of indeling te maken hebben. het probleem is eerder de manier waarop hij wordt aangeboden. is dit een soort netwerkmap? of wordt het beeld naar de TV gestreamt? re-encoded? mogelijk gebruik je niet het goede containerformaat. kun je streamen met VLC?
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Dat je geen twee hosts aan elkaar kunt knopen dat is duidelijk.
Als een usb stick WEL dit mkv programma afspeelt via usb is dat dan niet mogelijk om dit rechtstreeks vanaf de usb aansluiting van de pc te doen ipv via het netwerk, en de tv te laten 'denken' dat er een usb stick aangesloten zit of denk ik dan te simpel.
Dat was mijn vraag eigenlijk; sorry als ik misschien onduidelijk was; mijn kennis is op dit gebied niet al te groot.
Groeten,
Mac.
Progger
GMT+1
zover ik weet is het niet mogelijk om een USB host apparaat (PC zijde) als client te laten werken. met een FPGA is het mogelijk, ik heb een keer een filmpje gezien van een project dat in staat was om zich als DVD speler aan een WII te presenteren, en IDE en USB harde schijven anderzijds in te lezen.
andere optie is een netwerk harde schijf met USB en Ethernet. usb hang je aan de TV en de PC benaderd hem over het netwerk.
ik had hier hetzelfde probleem met dezelfde tv en heb er ook lang naar gezocht met als resultaat : het gaat niet. Enkel foto's en zo kan je daar via usb mee zien.
De oplossing is gewoon een programma te gebruiken en wat ik gebruik is BS Player http://www.bsplayer.org/
Het betere is dan nog dat dat programma de ondertitels er gewoon onder zet als de film en de ondertitels dezelfde bestandsnaam dragen. Soms gaat het ook anders als de film en de ondertitels onder dezelfde map staan waar dan niks anders staat.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Mijn samsung (een B650) kan ik weldegelijk ook films via DLNA mee afspelen. MKV ook, maar bedenk wel dat dit een container is en dat je nog afhankelijk bent van compressie. Heb je het meegeleverde CD'tje van samsung op de PC geinstalleerd? Die DLNA-server zet de bestanden ook om naar het gewenste formaat. Hoewel het niet echt helemaal soepel werkt op sommige momenten. PS3 media server (naam is verwarrend, het was van oorsprong alleen voor de playstation 3 maar steeds meer voor allerlei DLNA clients) doet on-the-fly transcoding en ondertiteling en alles erbij. Maar ook hiermee is het af en toe flink fidddlen met de instellingen.
Al met al heeft het hele probleem geen zak met elektronica van doen, meer een tweakers.net topic. Ik heb daar dan ook nogal wat suggesties gevonden op het forum.
McDuff
@ Progger:
VLC heb ik nog niet geprobeerd.
Morgenmiddag heb ik alle tijd en dan ga ik een poging wagen.
Over je opmerking over een netwerkschijf had ik al nagedacht en een beetje rondgekeken wat een NAS bijvoorbeeld kost.
Leuk alternatief.
@ Tune:
Wat bedoel je met BS Player gebruiken?
MKV's op de PC kijken is geen probleem maar ik wil ze graag op de TV zien.
@Jochem:
bij de TV zaten een hoop spullen maar geen CD met eventuele software, of je moet PC Share Manager bedoelen, dat heb ik van de site gehaald.
Tweakers.net zal ik eens helemaal doorspitten en kijken of ik daar nog goede tips tegen kom.
Misschien kunnen we een keer dezelfde film downloaden en dan kijken hoe ik het best de instellingen kan zetten?
.
als je dat programma gebruikt kan je via uw pc en usb aansluiting ( pc kiezen in de menu van uw Samsung ) of via een server of....uw films laten spelen. Dit programma speelt alle gangbare formaten af via HD,CD,DVD....
Een voordeel is dat je nooit problemen hebt met ondertitels want die plaatst die zo voor jouw onder de anderstalige spraak, enkel zorgen dat ze onder dezelfde naam staan. Als je films download en de spraak achteraf download is dat een stuk werk gespaard !!!
Dit programma zorgt er zelfs voor dat alles in het geheugen wordt geplaatst en zodoende de rest van uw pc in slaapstand zet, wat uw elektriciteitsrekening wel doet dalen.
[Bericht gewijzigd door tune op (16%)]
Dan ga ik morgenmiddag ook eens met BS Player aan de gang.
Kijken of dit progje wel MKV's kan streamen naar de TV.
Wordt vervolgd.
er is een gratis versie en ook een pro versie, en indien ge interesse hebt stuur dan een mail, ik versier wel iets.
Werkt prima hier !!! prima beeld ook !!!
Ook ideaal om gewoon uw laptop naast de tv te zetten via usb om naar een download te kijken.
guidob
Overleden
rant: http://gxben.wordpress.com/2008/08/24/why-do-i-hate-dlna-protocol-so-m…
transcoding i.d.d...
They have decided that only a numerous number of files are worth being shared. As a result, they’ve decided to restrict the protocol so that only some specific file extensions, but also containers and audio/video codecs combination can be used.
Wat er uitgehaald is kan bij een update er weer ingevoegd worden.
Hopelijk ondersteund de volgende versie van DLNA meerdere formaten.