ups ombouwen of inverter kopen

in serie is geen probleem denk ik

gewoon een hoopje 7ah accu's regelen en een 3-4s/..p pakket maken

of kan dat niet?
in dat soort dingen zitten toch eigenlijk altijd 12v serie accu's?

Er horen twee (ik dacht 12Ah) 12V accu's in, hij werkt dus op 24V. Net op de labvoeding aangesloten, en hij gaat aan en levert uitgangsspanning. Lijkt dus allemaal goed, kan hem enkel niet belasten omdat mijn labvoeding daar te licht voor is.

3 foto's:
http://westerweb.homeip.net/zooi/pics/co/ups1.jpg
http://westerweb.homeip.net/zooi/pics/co/ups2.jpg
http://westerweb.homeip.net/zooi/pics/co/ups3.jpg

Zelf even een stofdoekje overheen halen.

ik ga even kijken of ik moeders zo gek kan krijgen;-)

i let you know

dat is een oude backups , wel een voordeel daar deze beter zijn gebouwd ( degelijk ) en er is zat te vinden op t gebied van comkabels ed . deze is geen smartups dus kan wrs niet laten zien wat de belasting is ed , alleen de pc afsluiten met uitval .

de 1200va /1500va modellen zijn meestal 24v en hebben 12ah accu's of 18ah accu's , de eerste worden niet zo veel gebruikt en zitten vrijwel alleen in upssen .de 18ah varianten zijn bij apc veelvoorkomend

hier is een powerchute standalone te downloaden http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=129

waar rook was, werkt nu iets niet meer

geen belastingindicatie? daar zijn we toch hobbyisten voor;-)

wordt denk ik iets als een 2s2p pakket van 7ah accu's

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 18 augustus 2010 00:01:03 (74%)

joopv

Golden Member

Volgens mij staat er hier in het magazijn nog een 5 kVA APC Matrix ups (met een even grote extra 'extended-run' accu-unit) te wachten om opgehaald te worden door de recycler.

Als er iemand serieus interesse heeft, een kleine donatie wil doen bij een goed doel, en een busje heeft om gedurende kantoortijd een pallet met 2 grote zware kasten op te halen in Veldhoven wil ik wel even navraag doen of die dingen echt weg kunnen.

een 5kva ..... daar zou ik wel interesse in hebben ,maar ik heb geen busje / auto , woon er wel niet ver vanaf.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

He brokencore

moeders is akkoord;-)

ik mail je wel even over de verdere afhandeling

Tidak Ada

Golden Member

Op 16 augustus 2010 12:55:39 schreef testman:
yep ik heb ook com op de ups zitten maar heb geen parallel of compoorten meer op m'n pc zitten , nu een losse kaart erin gezet maar de drivers van deze ups zijn niet te vinden .

Probeer het eens met "smart UPS" van MGE / APC Oh nee het is geen smart.

Iig. kun je alle software downloaden bij APC, ook die van MGE, want die hebben ze opgegeten.
MGE maakt, geloof ik, alleen nog van die giga UPS-en, waarmee je een datacenter kunt beveiligen, eventueel met aggregaat erbij !

Ik heb hier een Smart UPS 600 van APC (twee accu's), een Pulsar EL4, een Pulsar ES 8+ van MGE en een Pulasr EX10 van Merlin Gerin/MGE

Die APS lijkt nog te werken; de EL4 (model boek) laadt niet meer op na een netuitval, hetzelfde geldt voor de ES8+, waar ik jaren plezier van heb gehad. De EX10 lijkt ook te werken, maar er moeten 9 accu's in waarvan 6 st in een tweede behuizing (3p3s) en dat is een beetje kostbaar (kan eventueel met 3 accu's), Hij heeft bovendien een netwerkkaart.
Verder zijn ze allemaal met RS232 uitgerust,

Die EL4 wil ik eigenlijk voor mijn router, telefooncentrale, draadloze telefoon en kabelmodem aanhouden, maar weet niet hoe ik hem moet repareren.
De EX8 zou ik voor m'n werkstation willen aanhouden, de ES8 voor m'n dagelijkse PC (waarvoor ik hem altijd gebruikte) en de APC denk ik te gaan inzetten als ik ooit eens een klein servertje kan opzetten voor mail, routering en opslag.

Dus maar wachten tot er iemand wil helpen om te repereren....
Heeft iemand de schema's?

Overigens wil ik voorstellen om een nieuw topic op te zetten over UPS techniek, want we raken steeds verder off-topic en kapen ook nog eens TS z'n topic.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik vindt het op zich niet erg

wel interessant
maar ik denk dat de mods er minder blij mee zijn

Tidak Ada

Golden Member

Daarom....... :)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 16 augustus 2010 17:56:58 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

o/t , tidak ik heb ook apc maar de ups waar het om gaat is een claude lyons ult-2000 , is dit bedrijf ook gefuseerd ??? heb al gemaild maar geen support meer..... // o/t //

de backups serie heeft wel alleen nog drivers voor win 98/2000 wrs daar het een serie uit de 90's is nog .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Die W2K-drivers doen het ongetwijfeld nog met XP.
Weet ik niet zeker, maar meestal gaat dat wel

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 16 augustus 2010 17:57:24 (39%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Op 16 augustus 2010 15:11:59 schreef joopv:
Volgens mij staat er hier in het magazijn nog een 5 kVA APC Matrix ups (met een even grote extra 'extended-run' accu-unit) te wachten om opgehaald te worden door de recycler.

Als er iemand serieus interesse heeft, een kleine donatie wil doen bij een goed doel, en een busje heeft om gedurende kantoortijd een pallet met 2 grote zware kasten op te halen in Veldhoven wil ik wel even navraag doen of die dingen echt weg kunnen.

Ik heb navraag gedaan, de APC Matrix 5000 staat inderdaad te wachten op de recycler. Als er nog iemand serieus interesse heeft in een hoeveelheid power elektronica dan hoor ik het graag.

- edit 24-8: reeds afgevoerd

ik heb wel interesse in de omvormer zelf ( hele kast ), ik zag dat er losse accubakken bijzitten ( extended run versie ) maar die zijn waarschijnlijk de reden van afvoer ?

ik zit 5 km verder dus kan er allicht eens voor langskomen ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Henry S.

Moderator

Gebruik hiervoor even de email!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.