Ik ben bezig met een Marantz Model 4230 Receiver te reviseren. Aan de rechtse versterker kant zijn 2 diodes afgebroken van de bedrading (Deze zitten op het koelblok vastgeschroefd en gaan met draden naar de print toe).
In het schema zijn deze diodes aangeduid als type SV3X. Ik heb ook een ander schema gevonden en daar heten ze weer SV3A. Ik kan alleen nergens specs vinden van deze diode, en zodoende ook niet op zoek naar een vervanger hiervoor, want deze zal wel obsolete zijn, zo weinig kan ik er van vinden.
Kent iemand deze diodes en hun vervangers? Dan kan ik ook weer verder met deze geweldige Receiver op te knappen.
Dit zijn geen diodes maar silicium varistors. Vandaar de aanduiding "SV", "silicon varistor".
Een RCA SK3864 zou de mogelijke vervanger zijn voor de SV-3A. Die zal echter net zo obsolete zijn.
SK3864 is her en der nog wel te krijgen.
De SV-3A is met wat minder stabiliteit te vervangen door een normale silicium diode.
Altijd geldt dat R737/738 opnieuw afgesteld moeten worden.
Ik ga op zoek naar de SK3864. Die is zeker alleen nog te verkrijgen op obscure onderdeel sites of bij de wat kleinere elektronicawinkeltjes met een lange geschiedenis?