Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Beste MedeCO-ers,
Het is gelukt. Het kleine lichtkrantje van velleman kan nu 128 (!) tekens weergeven in plaats van 16, en ze worden opgeslagen in EEPROM, dus blijven bewaard als de batterij leeg raakt of verwijderd wordt. Ja, ik vond 16 te weinig, duseh...
Plan was oorspronkelijk iets van 40 tekens trouwens.
Paar jaar geleden aan begonnen, toen wilde het maar niet lukken. Werd hopeloze spaghetticode die niet meer in een PIC16F648 (4k) paste, laat staan werkte. Zat nog ergens in mijn achterhoofd van: dat moet ik ook nog 's een keer doen, want nu zou ik het makkelijk kunnen. Dus vandaag "even" tijd in gestoken. (lees: de hele dag. Vervelende bugs af en toe...)
De huidige code past nog ruim in een 16F627 (1k) (Al zit het in een 16F628A). Ik heb dan ook wat beter leren programmeren in de tussentijd.
Linkje naar het oude topic.
En natuurlijk naar de nieuwe source, en voor wie 'm gelijk wil proberen, de hexcode voor 16F628A
Vrij te gebruiken voor niet commerciële toepassingen 
This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
En natuurlijk een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=5xaJS11kTHw
Alfabet / character table in Flash (look up tabel), tekst in EEPROM, tiental bytes ram voor wat heen-en-weer gegooi met variablen en natuurlijk 7 bytes videogeheugen.
Happy Hacking!
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
@Het commenteren van je definities en fuses ivm twee verschillende microcontrollers/dev boards:
Gebruik daarvoor include files, zodat je maar 1 regel hoeft te veranderen.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Goeie. Nu zijn het maar een paar regels, maar bij KLM3 / 5 zijn er nogal wat symbols etc. (Al loopt dat maar op 1 uC, ik moet wel iedere keer heen en weer scrollen erlangs.) Voordeel van alles in 1 file is wel dat ik in ieder geval niet kan vergeten ook de include files te uploaden...
Homepagepagina over dit project is inmiddels ook up.
Weet iemand toevallig hoe de G eruit zag met de oorspronkelijke code van velleman? Ik ben niet zo weg van m'n eigen oplossing... (Van de n ook niet, maar die gaat nog)
Nevermind:
3x5 font. Zelfs met kleine én grote letters. Ik heb nog wel wat flashgeheugen over. Van de week maar 's tijd maken.
Sandertje
Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Ik ga het afwachten! Als de code een keer top is naar zin van de maker ga ik mijn krantje ook eens hacken!!
GOED BEZIG! 
Lucky Luke
Je kan de huidige ook alvast testen, als je dan nog een speciaal teken mist oid, of een leuke feature weet, post het hier, voeg ik het (indien even mogelijk) toe.
(kun je ook zelf als je proton hebt, source is bedoeld om leesbaar te zijn.)
Lucky Luke
bug waarschuwing:
Bij het wijzigen van de tekst wordt er elke keer een spatie voor gezet, waarvan je de eerste spatie niet meer weg krijgt. (De daaropvolgende als het goed is wel).
Je kunt dus maar 127 tekens kwijt in plaats van 128, en moet even opletten dat je niet op set blijft drukken tot je de eerste letter ziet, want dan heb je uiteindelijk alleen nog maar spaties.
(Dit kwam ik tegen bij het aanvullen van de fonttabel en nog wat extra's)
Wie de bug eerder fixed dan ik krijgt eeuwige virtuele roem, of bij gebrek daaraan tijdelijke.
EDIT:
bug is gefixed, nieuwe code volgt na verdere tests. (en wat oudejaars spul)
EDIT2:
http://www.uploadarchief.net/files/download/3_12_pic16f628.bas
http://www.uploadarchief.net/files/download/3_12_pic16f628.hex
Nieuwe fontset (erg uitgebreid), bug gefixed, opstartscherm, easter egg (je kunt dodgeball spelen). Nog steeds free for non-comercial use. Have phun.