Een schaterlach

Dit topic is gesloten

High met Henk

Golden Member

hmm die defender is niet helemaal off topic, komt een mobiel elektronica lab in.... en ook een mechanische werkplaats.

Volgens mij had fred ook zoiets in zijn 101.. Maar met al die buizentechniek heeft hij een 10 kW aggregaat nodig om alles te poweren... iig het koffie apparat zat erin.
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).
Kun je daar weer niet die jumpstarter gebruiken uit een van de vorige posts? Die krengen hebben vermogen genoeg blijkbaar
Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen
Jochem

Golden Member

Op 27 februari 2012 10:28:01 schreef High met Henk:
hmm die defender is niet helemaal off topic, komt een mobiel elektronica lab in.... en ook een mechanische werkplaats.
Ahjuist, dat is de schaterlach wel waard!
If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
een beetje meer wiskundig gerelateerd, de wetenschap van de dans

http://e.asset.soup.io/asset/1749/4846_5664.jpeg
Waar rook is, is Roel. Ik probeer te stoppen, maar de schakelingen willen niet meewerken. Getting there, one step at the time! ~ learning & exploring about amps.
Dat is anders toch nog behoorlijk elektronica gerelateerd! Hier nog een leuk gedichtje:

Thomas Alva Edison
Was een man die alles kon
Zo begon hij op een keertje
Na het eten, aan een peertje
Hee jongens, hebben jullie een idee waarom mijn computer steeds uitvalt? Heb alles al 30x nagekeken, alles draait goed en snap er nu echt niets meer van....
http://s01.tcuniverse.com/vkmedia_store/2012/02/gDpsuKVGLOzr...an_700.jpg
Scientists say the universe is made up of protons, neutrons and electrons. They forgot to mention Morons....
koel blok op de cpu vergeten?
Hij schakelt uit als hij te warm wordt

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 6 maart 2012 18:24:46 (73%)]

Sorry Voor de schrijf fouten maar ik heb dysorthografie
Niet vergeten, hij zit er echt in... Alleen niet op de goede plek!
jah hij hangt aan de case ipv boven de cpu
Sorry Voor de schrijf fouten maar ik heb dysorthografie
ik zou ook wel een processor en ram geheugen gaan plaatsen
hoop dat dit echt om mee te lachen was
Op 28 februari 2012 18:41:01 schreef ton2303:
Hee jongens, hebben jullie een idee waarom mijn computer steeds uitvalt? Heb alles al 30x nagekeken, alles draait goed en snap er nu echt niets meer van....
http://s01.tcuniverse.com/vkmedia_store/2012/02/gDpsuKVGLOzr...an_700.jpg

Die is goed... Wel toeval dat dit precies past!!
Eigenlijk hadden ze een standaard CaseFan met een stel StandOffs precies zo boven de CPU moeten fabrieken..... Zou nóg mooier lijken.

Maargoed, hij hééft wel op de CPU gezeten.
Anders was daar geen mooie grijze vlek op aanwezig.

Neovo.
Thats my Digital Me
Ugh!

Doet me denken aan een vriend van me, die had een nieuwe kast gekocht voor z'n pc en alles zelf overgezet - How hard can it be?

Hij was alleen de standoffs voor het moederbord vergeten. Dat ding was dus een grote kortsluiting...
Programmer with a soldering iron
huh? dan passen het i/o shield en de pci(e) kaarten ook niet meer, dat merk je als leek toch ook?

MVG. Gerard

[Bericht gewijzigd door hellum op 5 maart 2012 22:11:20 (17%)]

Of met een mooie off market koeler.
Er zit een sticker op, "Remove before use" staat erop
Tja, die erop laten zitten is niet heel goed voor de temperatuur van een CPU...
Beginnen met ARM microcontrollers, kijk eens hier: www.simplecortex.com
@Rastar: ik heb ooit exact hetzelfde onder mijn neus gekregen.

Het ding was helemaal dood, als je de stekker erin stak draaide de fan van de voeding een klein stapje en verder helemaal niets. De eerste hint wat inderdaad dat de videokaart toch echt niet lekker in zijn slot wilde passen.

Uiteindelijk erachter gekomen wat er aan de hand was, maar na het correct monteren van het mainboard ging de speaker wel piepen, maar dat was het dan ook wel. Tja, wie weet wat er allemaal kortgesloten is geweest, en rare spanningen op zijn donder heeft gekregen.

Op een bepaald moment kwam ik er door stom toeval achter dat hij wel min of meer wilde starten als je de stekker eruit trek, een minuutje wachtte, dan de stekker erin deed en direct op de powerknop drukte. De CMOS batterij was natuurlijk leeg, en op de een of andere manier was de clock multiplier op de maximale waarde (dus veel te hoog) komen te staan. Het vreemde was wel dat een CMOS reset niet hielp, maar misschien hoe die batterij daarvoor nog wat spanning hebben (ik weet niet in detail hoe dat werkt).

Na een paar uurtjes werkte alles weer, verbazend genoeg was er echt helemaal niets stuk! Blijkbaar was alles dusdanig hard kortgesloten dat er geen rare dingen zijn gebeurd.
Tot hoeveel pagina's lopen de topics hier eigenlijk?
Zoek het eerste 'teslacoil en dergelijke' topic eens op, dat is 't langst lopende en grootste topic van CO, gestart toen ik nog 'n kleine snotneus was.
Ik snap nog steeds niet wat het voordeel is van 't splitsen van de threads in stukken van 30...
PD3LV
Jochem

Golden Member

Dan kun je weer rustig van voren af aan beginnen, niet gehinderd door alles wat al eens in de vorige thread is gezegd.

If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
rew
Op RCGROUPS forums vinden ze het geen probleem om de threads tot in de honderden paginas te laten lopen.

Volgens mij heb ik een keer gehoord dat er een implementatie probleem is waardoor het opvragen van de 40e pagina van een thread meer CPU van de server nodig heeft dan de eerste. Vandaar dat er hier gesplitst wordt na "ongeveer" 30 paginas.

Sindsdien heeft er vast een server-hardware-upgrade plaatsgevonden, dus mogelijk is het "splitsen wordt aan te raden" punt opgeschoven naar boven. Anyway, het is geen wet van meden en perzen. Als er te veel threads op te veel paginas lopen zal de server het warm krijgen.
four NANDS do make a NOR
Tidak Ada

Golden Member

Wat ik mis in deze is dat de thread in een topic kan splitsen in een tree. Ik ken dit van verschillende andere fora en voor mij werkt het perfect, veel beter dan die ellenlange draadjes, zoals hier ontstaan en die meer op een kralen ketting gaan lijken die uit een wonderlijke kralenmix zijn opgebouwd. Je moet nu steeds over allerlei postings heen springen om bij je verhaal te blijven.

Is dit overigens om te lachen, of kan dit niet beter in het 'site feedback' topic worden vervolgd ?
In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand: de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie
timberleek

Golden Member

bedoel je de tree zoals tweakers die gebruikt bij zijn nieuwsberichten etc

dat lijkt me hier over het algemeen niet heel nuttig.
95% van het forum zijn losse topics waar iedereen het over hetzelfde heeft.

zo'n tree lijkt me alleen nuttig voor de showtopics en een topic als dit, maar daar lijkt het me veel werk voor
echte mannen eten geen honing.... die kauwen op bijen!
Waarschijnlijk een threaded view zoals de met My Little Forum opgebouwde fora (NFOR, Transistorforum) en de usenetnieuwsgroepen standaard gebruiken.

Daar is soms wel wat voor te zeggen, maar soms ook niet.
timberleek

Golden Member

persoonlijk vind ik de layout zoals bij transistorforum ontzettend onhandig.

Buiten dat ik het er heel goedkoop uit vind zien lijkt het me zeker in normale topics alleen maar onhandig werken als je constant reacties moet openen.

als je zo'n soort tree systeem zou gebruiken zou ik het systeem als tweakers en autoblog hebben beter vinden. Maar dan eigenlijk alleen bij grote verzameltopics

edit:
maar het is wel redelijk offtopic
echte mannen eten geen honing.... die kauwen op bijen!
[offtopic] Inderdaad erg onhandig vind ik zelf ook [/offtopic]

Niet echt om te lachen ligt eraan hoe je het bekijkt:
Hier op stage komen alle leerlingen in een mooie auto aan
denken verantwoordelijk te zijn enz. Zien we ze 400V testen
stekker er in laten kasten open en pauze gaan houden!!!
Nou ja dit even gemeld komt mijn begeleider er aan die trekt de
stekker er uit en knipt hem af.

Wij vinden dit vrij komisch omdat ze denken volwassen te zijn
maar de leerlingen minder, maar als je ziet hoe het in elkaar
zit is het zo erg dat je er gewoon van gaat lachen!
Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
Henry S.

Moderator

Helaas wordt er ondanks meerdere waarschuwing weer regelmatig offtopic gegaan. Voor velen blijkt dit topic de plaats om even lekker offtopic te gaan.

Maar de spelregels waren vanaf de eerste pagina volkomen duidelijk... Dit valt niet te modereren, we houden ons liever bezig met echte topics.

Daarom één keer en niet weer, einde topic.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 6 maart 2012 18:29:34 (12%)]

Dit topic is gesloten