beste,
is er iemand die mij zou kunnen verder helpen met de aansluiting (bedrading) van een alarminstallatie?

ik heb nl een alarmsysteempje gekocht maar de UTP kabels lijken precies in serie geplaatst, maar moet men dan werken met splitters ofzo? het lijkt mij heel vreemd want splitters kunnen storingen veroorzaken. Kan er iemand mij uit mijn droom helpen svp?

alvast heel erg bedankt.
Mvg
Eli

jammar dat ik geen fotootje via JPG of PDF kan posten...

Een foto zegt meer dan duizend woorden,wat is het merk en type van het alarmsysteem?.

Beste @Ely,

Wij zijn hier allemaal techneuten, maar geen helderzienden!
Geef ons is wat meer info: Merk / Type de alarm sensoren die je wilt toepassen.

Niemand van ons heeft een glazen bol, hoogstens een waar een lampje in zit!

O, ja spitters in een alarm systeem is niet aan te bevelen!

Is zo,n alarm systeem met draadloze sensoren niet meer iets voor jouw?

...

[Bericht gewijzigd door Ely op (99%)]

Beste @Ely,

Je kunt het beste de Edit knop gebruiken (rechts boven naast het bericht) en lees ook even de forum regeltjes. Met top kicken zijn de Mods niet erg blij.

Laat even het fotootje maar weg, dat is inderdaad stuntelen:+

Maar geef ons wel alle <gevraagde> info en lees even het linkje van
@Henry S.

O, ja problemen oplossen per email doen we niet graag. De bedoeling van dit forum is om elkaar te helpen en van advies te voorzien en wanneer er delen verborgen gehouden worden, ja dan is een topic niet meer compleet. Je kunt dan ook een oproepje plaatsen in V&A!

mijn verontschuldiging heren. t'is maar dat ik al uren aan het zoeken ben voor een oplossing, maar wil zeker geen regels overtreden of mensen lastig vallen.

nogmaals mijn excuus hiervoor.

ik ga nogmaals een poging wagen om een foto gepost te krijgen.

alvast badankt.

http://download.collem.nl/fe.JPG
Lees de regeltjes even en gebruik de edit knop.
Anders zijn de mods hier niet echt blij mee!

mijn verontschuldiging heren. t'is maar dat ik al uren aan het zoeken ben voor een oplossing, maar wil zeker geen regels overtreden of mensen lastig vallen.

Nou je valt ons niet lastig hoor, maare we moeten wel meer info hebben!

[Bericht gewijzigd door Stan1 op (46%)]

sorry maar ik krijg de grootte van mijn afbeelding niet kleiner gemaakt.

ik ga voorlopig even niets meer sturen tot ik hier uit geraakt ben.
ik ben het niet gewoon om met zulk kleine bestandjes te werken.
ik moet dat eerst opfrissen..

nogmaals mijn verontschuldiging voor dit ongemak en bedankt voor de reacties alleszins.

Mvg
Ely

Het programma "Fotorecizer" is een heel eenvoudig gratis hulpje.
Bob.

Kan heel simpel met paint. Als je de foto in paint hebt, doe je afbeelding -> uittrekken/hellen en dan zet je de bovenste waardes op 50%. Dan is je afbeelding van acceptabele grote.

Wat bedoel je met utp kabels die in serie staan, is dat van de telefoonlijn of zijn dat sensoren?