electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Hallo,
Wat me opvalt aan andere fora is dat ze de mogelijkheid hebben om direct youtube filmpjes op t forum te zetten.
Is dat geen mogelijkheid voor hier op het forum?
Ikzelf vindt het nuttig, omdat je in 1 oogwenk kan zien wat voor een filmpje het is,
en niet oneindig van tabbladen in je internet Explorer moet wisselen
Meestal werkt het dan door de UBB code [youtube] [/youtube] te gebruiken.
daartussen zet je dan de directe link voor je video
Het filmpje komt dan direct op het forum te staan.
Groet,
Fabian
Mijn voorkeur zou het niet hebben. Een link naar het filmpje (met eventueel een thumbnail plaatje) vind ik veel prettiger.
Als je het filmpje linked moet je 1 keer klikken om het filmpje te starten. Als het filmpje inline staat moet je ook 1 keer klikken, namelijk om het filmpje te starten. Je wint er niet zo veel mee.
Maar daardoor zijn wel de loadtijden van de pagina een stuk langer, de pagina zelf wordt rommelig en diegenen die Flash niet standaard aan hebben staan zitten met grote lege stukken in de pagina.
Ik zou zeggen: lekker laten zoals het nu is.
Ledlover
Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Mee eens. Ik zit nog wel eens te internetten met een oud laptopje met een p3 m processor, en die heeft altijd moeite met flash filmpjes en banners enzo.
plantrekker
True story bro!
@6502 Het gaat niet over het aantal keer klikken, het gaat er om dat er geen apart blad geopend moet worden, alles op 1 pagina.. Voor die 1% die flash niet heeft moet je het ook niet doen.
@Ledlover, het is niet omdat er enkelen stagneren, dat de rest ook niet vooruit mag. Toch?
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Nee,doe je maar linkje maken als je perse filmpje van Youtube wilt laten zien.
Vind het juist zo lekker hier,platte tekst,hyperlink en af en toe eens en foto.
[color=darkgrey][offtopic]
Zonder flash is een heel groot gedeelte van het internet simpelweg niet meer te gebruiken.
En als iemand die werkzaam is in de IT ben ik daar misschien een beetje makkelijk in ... maar een P3 hoort niet meer op internet. Of anders gezegd, die is tegenwoordig en zeker in de toekomst niet meer bruikbaar om het web te browsen.
Zeker als je daar nog met IE5 of 6 op zit te stunten, dat is vragen om ellende. Website bouwers houden daar ( terecht ) geen rekening meer mee.
( dat alles is ook niet zo heel vreemd, de P3 is maar 10 jaar oud ondertussen )
[/offtopic][/]
Ik ben er voor me zelf nog niet helemaal uit, het heeft zijn voor en nadelen ... en echt overspoeld door YT filmpjes worden we nog niet ... maar video is een groeiend fenomeen nu zo ongeveer iedere camera dat kan schieten en iedere internet verbinding het kan uploaden.
Voor mij hoeft het niet. Geef mij maar gewoon een link.
Enne, Sine...we verschillen over sommige zaken erg van mening geloof ik.
@plantrekker: die grafiek komt zeker bij adobe vandaan? Volgens mijn cijfers klopt er helemaal niets van.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (29%)]
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Op 5 april 2010 11:42:10 schreef Sine:
[color=darkgrey][offtopic]
Zonder flash is een heel groot gedeelte van het internet simpelweg niet meer te gebruiken.En als iemand die werkzaam is in de IT ben ik daar misschien een beetje makkelijk in ... maar een P3 hoort niet meer op internet. Of anders gezegd, die is tegenwoordig en zeker in de toekomst niet meer bruikbaar om het web te browsen.
Zeker als je daar nog met IE5 of 6 op zit te stunten, dat is vragen om ellende. Website bouwers houden daar ( terecht ) geen rekening meer mee.( dat alles is ook niet zo heel vreemd, de P3 is maar 10 jaar oud ondertussen )
[/offtopic]
[/quote]
Mag misschien zo zijn, maar wat zeg je dan over bijv. mobieltjes die een nog veel tragere processor hebben?
plantrekker
True story bro!
Een aixam moet ook niet de snelweg op. Of gaan we de maximum snelheid naar 50 km/u halen zodat ook zij de snelweg mee opkunnen? Je moet niet iets gaan afstellen op dingen die er niet voor gemaakt zijn.
[Bericht gewijzigd door plantrekker op (23%)]
[color=grey]@GJ Mwaah, minder dan je denkt ... ik zeg altijd blijf je spul gebruiken zolang het doet wat het moet doen, mijn laptopje is ondertussen ook 6 jaar oud en die komt nog prima mee. Maar er komt voor alles een moment waar het echt tijd is het spul af te schrijven.
Niet omdat het net meer werkt, maar omdat het niet meer werkbaar is.
En in dit geval ligt de keuze bij ons ( vandaar mijn twijfel )
Maar in de meeste gevallen heb je geen keuze.
Behalve bij IE6, dat monster is gewoon gevaarlijk !
En Mobieltjes zijn om te bellen[/]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik heb flash ook regelmatig uitstaan , gezien bijv marktplaats erg traag wordt met flash aan , door die ver##kte banners die op de site staan . ook java is hier vaker schuldig aan . en idd is het plaatsen van een filmpje nu ook te doen en ik heb tabbladen aanstaan en gemod zodat je geen nieuw ie window krijgt steeds .
en p3.... ik ben het eens met sine ( techniek van de 90s is nu niet hoogstaand meer )
Ledlover
Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Het laptopje is al wat ouder ja (866mhz, 256MB ram), maar de meeste webpagina's werken nog prima. Ik gebruik 'm vooral voor marktplaats, diverse forums en, jawel, youtube. Flash video's moet ik altijd even overdenken voordat ik eentje open. Als er andere flash dingen (banners e.d. - hier (nog?) niet van toepassing) op een site staan moet ik die eerst allemaal stop zetten of de kwaliteit op z'n laagst zetten voordat ik het filmpje open. Als dat tegelijk moet gebeuren dan duurt het langggg...
In de toekomst zal ie wellicht onbruikbaar worden, maar waarom zou ik 'm niet gebruiken voor zolang het nog kan?
Met TinyXP en de nieuwste firefox werkt het meeste nog prima.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik heb vaak veel openstaan, en zelfs op een moderne PC zorgt flash (die je in 9 van de 10 gevallen niet nodig had) voor een relatief grote processorbelasting. Ik stem dus voor een linkje.
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
JAVA is het toppunt van inefficient programeren,dat vreet te veel bronnen op,voor wat het doet,zelfs als het niets doet.Flash is ook een log monster geworden.Vroeger propte men met weinig middelen,in een bestand van een 350 KB een heel animatie filmpje met geluid,maar vandaag de dag heeft men voor een klein bannertje van een paar kleuren en twee bewegingen een bestand van 2MB of meer.
Oude gebakjes met voldoende geheugen kunnen nog prima mee,is maar waar je de lat legt en hoeveel haast je hebt.
plantrekker
True story bro!
Vreemd, als ik een youtubefilmpje niet start, zie ik geen processor belasting...
Zou het niet gewoon mogelijk zijn om een optie bij je profielinstellingen te plaatsen? Zoals "Laat filmpjes zien in het Forum". Staat het uit, dan zie je een link, staat het aan, dan zie je het filmpje.
Iedereen tevreden
Op 5 april 2010 12:01:40 schreef Ledlover:
Als er andere flash dingen (banners e.d. - hier (nog?) niet van toepassing) op een site staan moet ik die eerst allemaal stop zetten of de kwaliteit op z'n laagst zetten voordat ik het filmpje open. Als dat tegelijk moet gebeuren dan duurt het langggg...
Je hebt een firefox plugin FlashBlock, dan worden flash apps niet automatisch gestart, maar moet je eerst erop klikken. Met AdBlockPlus kun je tevens automatisch reclame niet laten laden wat ook veel spaart.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Opera kan ook een hoop, maar wat je op de server alvast niet doorgeeft belast ook nergens onderweg iets (dataverkeer kost ook nog altijd geld).
Ik denk trouwens dat het klopt dat een niet spelend youtubefilmpje weinig of geen belasting van de processor vormt (maar ze zijn ook weer druk bezig met hun site en hun player, dus garantie tot de deur). Ik had flash in het algemeen in gedachten, en dat is vrij log.
Akino
Website waar een waslijst niet spelende youtube filmpjes opstaat,is zo traag als dikke.....je weet wel.
Als Flash aan staat in de UBB code,is het wachten tot er grapjes misbruik van gaan maken.Als HTML aanstaat is het helemaal vragen om problemen op en met je forum.
Want als je wel youtube toestaat,waarom dan geen quicktime embedded toestaan?..en dan gaat er vast wel weer iemand zeuren voor mediaplayer.En zo heb je als beheerder nooit rust.
Lekker zo laten als het is,alles werkt goed en is snel.
ff klikken,openen in nieuw tabblad,of een venster,ik zie het probleem niet.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 5 april 2010 11:57:00 schreef Sine:
En Mobieltjes zijn om te bellen
Nou was ik het toch 100% met je eens over dat internet gebruik en zo, en dan post je zoiets! Mobieltjes zijn niet meer om te bellen. Dat was 5 jaar geleden nog zo, nu niet meer. Mobieltjes zijn om te "internetten", en bellen is een vorm van internet gebruik geworden. Net zoals browsen, chatten etc. Als het vandaag nog niet helemaal zo is, dan is het volgend jaar zeker zo.
Over Youtube: ik zie het probleem van een link ook niet zo. Een nieuwe tab is zo geopend, en ook zo weer gesloten (ctrl-w). Van mij mag het een link blijven dus.
ps, hou het idee op een lijstje en loop dat lijstje af en toe eens langs. Het idee is op zich goed, maar wellicht nu nog niet helemaal nodig.
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
Over één ding had Sine gelijk, mobieltjes zijn om te bellen. Maar voor de rest...
Van mij mogen het ook linkjes blijven, veel prettiger
Ik zit ook niet te wachten op filmpjes die gelijk geopend worden.
Maar als sommigen dat zo graag willen: Waarom schrijven ze niet een greasemonkey script wat dat voor ze doet in hun browser?
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Op 5 april 2010 13:41:58 schreef Jouke:
Over één ding had Sine gelijk, mobieltjes zijn om te bellen. Maar voor de rest...
Sine heeft naar mijn mening niet gelijk.
De tegenwoordige 'mobieltjes' zijn er voor allerlei soorten of communicatie zoals in zijn eenvoudigste vorm het 'lullen' maar ook Internet, streaming video, foto sharing and God knows what more.
Tja, als het om echte foto-opnames gaat moet je er wel een stukje goed glas voor zetten, en daar gaan die 'mobieltjes' scheef.
plantrekker
True story bro!
Henry:
Op 5 april 2010 11:19:18 schreef plantrekker:
het gaat er om dat er geen apart blad geopend moet worden, alles op 1 pagina..
De ene heeft liever alles verspreid op tabbladen de andere alles liever in 1 blad. Een optie bij de profielinstellingen zou toch geen kwaad kunnen?
Akino