Dag mensen,
Ik (en nog wat personen) hebben bij Neckermann een TV besteld, omdat hij voor een verkeerde prijs op de website stond bij hun. Tot onze grote verrassing gaan ze hem voor die 'verkeerde' prijs aan ons leveren
Nu zijn wij (Ik en personen die hem nog meer hebben gekocht) benieuwd wat voor paneel er in die TV zit. Op Tweakers.net wordt gespeculeerd over een LG paneel, maar valt dat niet uit te lezen op de een of andere manier?
Het makkelijkste zou natuurlijk zijn om de TV open te draaien, maar dan zit je met garantie denk ik? (Vast ergens een verborgen sticker die je kapot maakt als je hem open maakt).
Het gaat om een Techwood 46882 FHD (Neckerman MB35)
Of misschien is er een service manual ergens waaruit we kunnen opmaken wat voor paneel erin zit? Ik heb al wat afgeschuimd met mijn vriend Google, maar er is zeer weinig te vinden over deze TV.
Ik zat er zelf aan te denken door hem met een HDMI - HDMI of DVI > HDMI kabel aan m'n PC te hangen en dan met een een of ander programmaatje de EDID informatie uit te lezen. Maar daarmee vind je waarschijnlijk niet het paneelnummer?
[Bericht gewijzigd door ThinkPad op zondag 6 juni 2010 16:24:45 (18%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Vestel plakt bij mijn weten geen verborgen stickers, gewoon openschroeven die handel.
Anoniem
Ik hoop dat het geen pechwood wordt,
volgens mij zit hier een Chimei panel in...
(CMO)..
kijk naar de "verticale kijkhoek" is deze matig dan is het zeker zo...
marald_mec
It is simple to make something complex, and complex to make it simple.
Normaal zou ik ook Chimei zeggen, dat zit in heel veel van die goedkope tv's. Maar volgens mij maken die geen 46 inch lcd panels.
LG overigens toch ook niet, die hebben toch 47inch?
[Bericht gewijzigd door marald_mec op zondag 6 juni 2010 19:22:56 (17%)]
Ik heb m wel binnen, maar ik kan zeggen dat er niets mis is met de kijkhoek.
Zelfs al sta ik boven het scherm dan is die nog superzichtbaar, zelfde als zijkanten.
Misschien dat er ergens een verborgen service menutje zit?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Vestel gebruikt traditioneel vaak een 4 cijferige code, maar of dat nog steeds zo is en om welke cijfers het gaat weet ik niet uit mijn hoofd. Ik zou zeggen, pak een schroevendraaier dat is veel sneller en makkelijker.
Merk van het paneel zegt niet zoveel, het gaat om het totale apparaat om iets over de kwaliteit te kunnen zeggen.
Medion heeft ook LG-Philips panelen gebruikt, maar de rest is een samengeraapt zooitje.
De condensators staan nu al bol.
Per bruikbaar jaar is dat gewoon een DURE tv
maartenbakker
Golden Member
Aan de andere kant, als je een revisie doet en hij daarna een paar jaar goed speelt...
Op de scaler kwam al kritiek, dus het is duidelijk dat het panel niet alles zegt.
Voor de volledigheid, het panel blijkt dus een Samsung LTA460HA07-D03 te zijn (volgens mij hoort die D03 erachter, maar prik me er niet op vast). Het uiterlijk van de hoofdprint bevestigt (net als het uiterlijk van de doos) dat het om een Vestel moet gaan. Als ik het panel zie denk ik dat het een oude partij is maar weet dat niet zeker, omdat ik niet zo goed thuis ben in de nummering van Samsung. Kan iemand even een foto doen van de typeplakker achterop het toestel, dat ding met lange nummers en streepjescodes?
Op die manier is mogelijk ook het chassis (ik gok 17MB46) en daarmee met een beetje geluk de servicemode en de documentatie te achterhalen.
Ja zodra ik hem binnen heb zal ik wel even een foto maken van de sticker achterop.
Of DJSmiley moet daar zin in hebben (geloof dat ie hier ook wel een account heeft)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ach, voor die prijs kun je mooi buiten op je terras voetbal kijken met de TV aan de schutting geschroefd. Kijkt overdag een stuk beter dan een projector.
Op 8 juni 2010 00:57:02 schreef ThinkPad:
Ja zodra ik hem binnen heb zal ik wel even een foto maken van de sticker achterop.Of DJSmiley moet daar zin in hebben (geloof dat ie hier ook wel een account heeft)
(Beetje) late reactie, maar goed, aangezien Thinkpad z'n scherm nog altijd niet heeft...
Er staat bij mijn paneel geen D03 achter.
Sticker achterop:
En idd, het paneel zelf zegt niet alles. Uiteraard wordt hier wel de helderheid, kijkhoek enz door bepaald, maar dingen als ontvangstgevoeligheid, functies, upscaling enz niet. En dat zijn wel de dingen waarop bezuinigd is. Maar goed, dat hoeft niet perse een probleem te zijn, afhankelijk van je gebruikte bron.
Is er inmiddels al wat bekend over een service menu en/of documentatie van deze TV ?
[Bericht gewijzigd door ThinkPad op maandag 14 juni 2010 23:39:53 (24%)]
maartenbakker
Golden Member
Uit de foto blijkt helaas alleen dat het bouwjaar 2010 is (een van de dingen die mensen ook wilden weten, geloof ik). Vaak staat het chassis er ook op, maar hier niet. Ik hou het zonder tegenbericht op 17MB46. Eens kijken of daar wat leuks over te vinden is behalve die ene betaalde CD uit het VK.
P.S. @DjSmiley: wat heb je verkeerd gedaan (minstens 1 maar mogelijk 2 dingen) als je het serienummer echt persee topgeheim wilt houden (wat opzich niet nodig is)?
Hij heeft z'n TV opengeschroefd (zie topic op Tweakers), en als ze dat + het serienummer zien kunnen ze dat misschien herleiden en willen ze hem misschien geen garantie verlenen. Daarom heeft hij het serienummer bewerkt denk ik
Ik kan misschien wel helpen, maar dan moeten jullie nog even geduld hebben, mijn TV komt pas woensdag.
maartenbakker
Golden Member
Ik zei niet "wat heb je verkeerd gedaan dat", maar "wat heb je verkeerd gedaan als"... Zijn serienummer is op deze manier namelijk niet geheim, en kan op minstens 1 manier achterhaald worden
Maar dat terzijde, ik heb van dit chassis nog geen documentatie kunnen vinden maar voor soortgelijke chassis is de servicecode 4725 (gewoon vanuit het menu achterelkaar invoeren).
EDIT:
Opeens bedacht ik... Het kan ook een 17MB35 chassis zijn, als de aanduiding MB35 bij Neckermann iets te zeggen heeft tenminste.
@hieronder: dat bedoelde ik, en verder zit er bij Vestel enige redundantie in de nummers, ik zou moeten nakijken of hij ueberhaupt wel genoeg tippex heeft gebruikt
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 15 juni 2010 02:20:02 (29%)]
Op 15 juni 2010 01:55:10 schreef maartenbakker:
Ik zei niet "wat heb je verkeerd gedaan dat", maar "wat heb je verkeerd gedaan als"... Zijn serienummer is op deze manier namelijk niet geheim, en kan op minstens 1 manier achterhaald wordenMaar dat terzijde, ik heb van dit chassis nog geen documentatie kunnen vinden maar voor soortgelijke chassis is de servicecode 4725 (gewoon vanuit het menu achterelkaar invoeren).
ach, de barcode uitlezen en je bent er alsnog (als je dat bedoeld)
Op 15 juni 2010 01:55:10 schreef maartenbakker:
Ik zei niet "wat heb je verkeerd gedaan dat", maar "wat heb je verkeerd gedaan als"... Zijn serienummer is op deze manier namelijk niet geheim, en kan op minstens 1 manier achterhaald wordenMaar dat terzijde, ik heb van dit chassis nog geen documentatie kunnen vinden maar voor soortgelijke chassis is de servicecode 4725 (gewoon vanuit het menu achterelkaar invoeren).
EDIT:
Opeens bedacht ik... Het kan ook een 17MB35 chassis zijn, als de aanduiding MB35 bij Neckermann iets te zeggen heeft tenminste.
@hieronder: dat bedoelde ik, en verder zit er bij Vestel enige redundantie in de nummers, ik zou moeten nakijken of hij ueberhaupt wel genoeg tippex heeft gebruikt
Dit klopt inderdaad. Met servicecode 4725 kom ik inderdaad in het service menu!
Door te zoeken op "17MB35" heb ik een servicemanual gevonden:
http://www.megaupload.com/?d=NRPJNCOR
http://www13.zippyshare.com/v/14415848/file.html
Daar staat inderdaad ook 4725 in als code om het servicemenu te bereiken. Maar in de afbeelding van het service menu zie ik dat je niet zoveel kunt doen, alleen software updaten.
Maar verder staan alle diagrammen e.d. erin, dus handig als hij ooit eens kapot mocht gaan buiten de garantie.
Als 17MB35 het goede chassis is dan
Op 15 juni 2010 12:31:41 schreef ThinkPad:
Door te zoeken op "17MB35" heb ik een servicemanual gevonden:
http://www.megaupload.com/?d=NRPJNCOR
http://www13.zippyshare.com/v/14415848/file.htmlDaar staat inderdaad ook 4725 in als code om het servicemenu te bereiken. Maar in de afbeelding van het service menu zie ik dat je niet zoveel kunt doen, alleen software updaten.
Maar verder staan alle diagrammen e.d. erin, dus handig als hij ooit eens kapot mocht gaan buiten de garantie.
Als 17MB35 het goede chassis is dan
Ik weet niet of het relevant is, maar ik zal ff posten wat de opties in mijn servicemenu zijn:
1. Video Setup
2. Audio Setup
3. Service Scan/Tuning setup
4. Options
5. External Source Settings
6. Preset
7. NVM Edit
8. Programming
9. Diagnostic
0. Product Info
[Bericht gewijzigd door Ray38 op dinsdag 15 juni 2010 12:37:03 (10%)]
Ja ik zie het nu ook ja, vanaf blz 59 is de uitleg over het service menu. Ik zie wat dingen staan die ik zelf zou veranderen zoals:
- Dynamic Contrast, wat je uit wilt hebben lijkt mij
- Source mode (op welke ingang hij moet springen als je hem aanzet)
Wel mee oppassen trouwens, in het service menu kun je dingen goed verkloten!!!
Op 15 juni 2010 12:47:29 schreef ThinkPad:
Ja ik zie het nu ook ja, vanaf blz 59 is de uitleg over het service menu. Ik zie wat dingen staan die ik zelf zou veranderen zoals:
- Dynamic Contrast, wat je uit wilt hebben lijkt mij
- Source mode (op welke ingang hij moet springen als je hem aanzet)
Wel mee oppassen trouwens, in het service menu kun je dingen goed verkloten!!!
Ja, daar was ik al bang voor haha.
Ik heb gewoon ff gekeken, en toen weer snel uit het menu gegaan!
Helaas ben ik niet zo ver dat ik weet wat alles exact betekent, dus liever afblijven denk ik..
Ik ben best wel tevreden over de TV zoals hij nu is, dus laat ik het daar maar liever bij...
Ik zie in de service manual ook iets over een DVB tuner.
Kan alleen niet ontdekken of het nou een DVB-T of DVB-C tuner is.
Wel vreemd want als ik plaatjes van een 17MB35 op Google zoek dan zie ik wel een CI slot, maar op de foto's van DJSmiley op GoT heeft de TV geen CI slot.
Zou er dan helemaal geen DVB tuner inzitten bij ons, of zou hij alleen voor FTA zenders zijn?
[Bericht gewijzigd door ThinkPad op dinsdag 15 juni 2010 13:05:47 (10%)]