The Great Internet Migratory Box Of Electronics Junk

Ben de laatste tijd aan het opruimen, en aangezien in de kleine box niet alles kon, mag de grote ook wel weer 's langs komen.

Tijntje_be gaat de box eigenlijk nog rond?
wil graag mee doen, heb zelf enkele mooie xbee's liggen die er in mogen!

Gezien de verzendkosten van NL -> BE denk ik niet dat dat gaat gebeuren, tenzij iemand 'm zelf de grens overbrengt. Je zou natuurlijk ook een grote BE doos zelf kunnen starten.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op woensdag 25 april 2012 22:14:42 (56%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Tidak Ada

Golden Member

Zoals ik al bij de TSCOMBOEJ zei, ik kan wel voor transport naar BE zorgen vor locaal Belgisch tarief. Ik kom c.a. twee keer per week in Antwerpen, behalve tijdens Belgische schoolvakanties.

@LuckyLuc :
Zie Wiki

Ik hoop dat het zo in orde is...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 25 april 2012 22:05:53 schreef Allround:
De printen met de "bijzondere" weerstanden (ja het zijn weerstanden) zijn afkomstig uit een realtime besturings eenheid voor een energie centrale. Ze zijn gemaakt door de firma SAT. Hoe de kleurkodering is weet ik zelf helaas ook niet. Maar ik kan je wel vertellen dat er veel leuke dingen op zitten. Maar je hoeft de kaart niet uit elkaar te halen. Een paar nieuwe EPROMS en je kan er leuke dingen mee doen. Dat is natuurlijk wel weer eens wat anders dan een AVR of een PIC.

O ja, er zit nog veel meer leuks op die print. Maar ik laat 'm in de box zitten. Er zitten 2 8085 op voor wie 's wat met die processor wil doen. (met voetjes) (En een stel mysterieuze modules op een extra printje)

Leuk om de herkomst te weten trouwens :)

De chips zakken zijn ook van mij afkomstig. Deze heb ik in een verder verleden gebruikt bij reparaties. Zeker bijzondere types kan ik op deze manier nog wel eens vinden. Maar nu ik eigenlijk steeds meer SMD doe is dit verleden tijd lagen ze als een aantal jaar te verstoffen en "chinees" bakjes.

Daar heb er wel een aantal van uitgehaald, op de gok, om dan later te ontdekken wat voor leuks er tussen zit en wat ik ermee kan. (ik wil nog 's een keertje wat doen met echte logica)

Heb wel al uit het zakje ongesoorteerd SMD wat dingetjes uitgepluist: er blijken 10uF cerco's in te zitten (Kleine, maar wat dikkere SMD condensatortjes). (En ook 1uF en 4uF, 100n, 47n, 10n, 1n en 1n5, waarbij de laatste opvallend groot van afmetingen is, veel groter dan de 10uF).

@Tidak: Ja hoor, wiki is goed zo.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
haasje93

Golden Member

ik wil hier ook wel meedoen.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Lucky Luke

Golden Member

Zo, de box is gesplitst, boxlog is bijgewerkt en op een [url=home.deds.nl/~elektronica/tgimboej2.html] homepagepagina[/url] staat wat ik eruit heb gehaald/erbij heb gedaan.

http://tgimboej.org/Box_Code:_Eland is de trackingpagina voor de afgesplitste box.

Nerdeland gaat naar benadski, Eland naar Tidak Ada.

@haasje: http://tgimboej.org/Box_Requests :)
EDIT@haasje hieronder: Inderdaad, je maakt een account daar, dan krijg je editrechten en kun je jezelf bij het lijstje zetten. Zorg voor een linkje naar je CO profiel (of op een andere manier voor een e-mailadres op een spam safe manier), en evt. naar je website oid. In ieder geval "online aanwezigheid" en "contactmogelijkheid".

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 27 april 2012 16:06:37 (33%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
haasje93

Golden Member

moet ik mij daar op die site dan aanmelden?

ik heb me inmidddels aangemeld
dus je kan een pakketje naar me sturen.

[Bericht gewijzigd door haasje93 op woensdag 2 mei 2012 19:43:52 (47%)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Lucky Luke

Golden Member

Zo, "Eland" is nu ook de deur uit.

Benadski, had je al wat leuks uit "Nerdeland" gehaald?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ja hoor, het moederbord natuurlijk, wat ongesorteerde SMD onderdeeltjes, wat TTL IC's, een kabel, wat condensatoren en een adaptertje.

Wat ik er al in heb gedaan: Een ZX-spectrum (werkt denk ik nog), een buisje 24V relais, tussen de 50 en 100 LEDs in verschillende kleuren, een quad VU meter (Velleman K2668) en wat experimenteer/motor printjes.

Ik heb al een volgende ontvanger geselecteerd en gemaild. Nu nog wachten op een reactie. Reactie ontvangen, de box gaat de 14e weer door.

Foto's volgen nog!

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
maartenbakker

Golden Member

Laat even weten of dat moederbord goed werkt, met een ander bord uit dezelfde partij liep ik opeens tegen een probleempje aan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Cool deze doosjes allemaal! :)

Zitten er nog componenten in die er in het begin ook inzaten?

Eduard :D

[Bericht gewijzigd door koploper op zaterdag 5 mei 2012 03:35:09 (93%)

17jaar en een beginner
Lucky Luke

Golden Member

Jup, bij "nerdeland": Speakertjes, een IR AB, printcartridges, printerkabels en stappenmotortjes. (Al kan het zijn dat een deel ervan in Eland beland is. Ik weet niet meer precies hoe ik die verdeling heb gedaan. Speakertjes en kabels zitten in beiden).

Benadski, die ongesorteerde SMD zit leuk spul tussen als je gaat sorteren, ik had gewoon random wat gepakt, kwam een berg multiplexers tegen, en 2 DS1302 real time clocks. Leuke verassingen. Het zakje passives zit ook verrassend spul tussen. Ben benieuwd naar de foto's.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Doos Eland is aangekomen en inmiddelsdoorgespit:
Dit is er uit:

  • 1 SN74LS93
  • 1 DM74LS191
  • 6 RJ Chassisdelen
  • 1 7812
  • 2 CTL22S
  • 10 dioden Rd-Zw
  • 10 R 6k8 ½W
  • 2 Headderstrips
  • 2 Raamalarm

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/p5090074.jpg

Dit ging er in:

  • 2 gematchte XEON processoren (Geek)
  • 1 HP JetDirect kaart
  • 1 DVI videokaart (Geek)
  • 1 DIGITAL® PCMCIA SCSI-2 kaart met kabel
  • 1 Mororola Kabelmodem (verwijderd wegens overgewicht).
  • 1 Accuschroevendraaiermotor met planetenbak. (verwijderd wegens overgewicht).
  • 1 Thermische printkop (verwijderd wegens overgewicht).
  • 1 6 W TL buisje
  • 1 Elektuur Stroboscoop print
  • 1 Elektuur NiCad Lader
  • 1 Watermelderprint
  • 3 sloopprintjes
  • 1 Audioconnectieboxje voor PC (Niet af) (Geek)

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/p5090075.jpg

Wie volgt ?

@Lucky Luck
Weet jij iets van die dioden (type/soort) ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@tidak ada ik heb wel interesse
kan ik me ook op de lijst voor de box NEDERLAND zetten?

[Bericht gewijzigd door geek op donderdag 10 mei 2012 12:57:25 (48%)

Tidak Ada

Golden Member

Mail je adres maar (zie mijn profiel).
Zal ik hem maandag versturen (weekend heeft geen zin).
(ben benieuwd wat je er uit haalt ;)).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 10 mei 2012 09:34:32 schreef Tidak Ada:
@Lucky Luck
Weet jij iets van die dioden (type/soort) ?

BAV20, als het goed is. Die zitten er dan al van de start in :)

(Ik heb ooit een zakje met het opschrift "bav20 x284" gekregen, daar zaten deze diodes in, maar ook gele met het opschrift bav20.)

Wel grappig, bij het splitsen van de box speciaal die "hoogspannings" mkp/mkt's in jouw box gemikt, haal je ze er niet uit :P En wel de RJ45 connectors, dat is onverwacht.

Op 10 mei 2012 12:44:23 schreef geek:
kan ik me ook op de lijst voor de box NERDELAND zetten?

FTFY ;) (Maar je had jezelf al op de wiki gezet zie ik nu, en die lijst is gelijk voor alle boxen, behalve de tscomboej's)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
haasje93

Golden Member

ik heb ook wel interesse in de Eland box

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Tidak Ada

Golden Member

Dan moet je geek lief aankijken :P

@LL :
Doorslagspanning is niet hoog genoeg, als je met 350 - 600 V werkt.
Die 6k8 weerstanden zijn wel fijn. Ik zoek dus 400-630 V typen.

Dat alarmpje is leuk voor een geintje in een koektrommel. >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Er zitten toch een aantal MKP/T/iets in voor 600 of 1000VDC, hoor :)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

@haasje93 ik zal hem door naar jou sturen als ik er klaar mee ben :P.

Tidak Ada

Golden Member

@LL

Ik zal nog eens kijken.

Iig zijn de 74LS93 en de 74LS191 precies wat ik nodig heb :-)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
haasje93

Golden Member

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Tidak Ada

Golden Member

GRRRR...., Heb ik de box ingepakt en ga ik wegen blijkt hij >10kg :(
Kan ik de boel weer opnieuw gaan sorteren :'(
Ik haal er wat uit en dat blijft tot de vogende keer en/of gaat in de eerstvolgende TSCOMBOEJ

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 13 mei 2012 13:34:12 (29%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Proefballonnetje:

Om te voorkomen dat zo'n box te vol wordt moet er misschien toch iets van een "maximum hopcount" worden ingevoerd. (Dus dat spullen maar een beperkt aantal adressen meemogen, vooral voor zware spullen). Dus dat er specifiek naar een ontvanger gezocht wordt voor zware dingen en dat ze desnoods op het containerpark belanden mocht echt niemand ze willen hebben.

Nou is "vol" niet erg, maar het moeten wel nuttige spullen zijn natuurlijk. En aangezien one mans junk another mans treasure is, (toch het principe van zo'n box) lijkt het me handig om al die junk eerst een paar adressen te laten afreizen zodat bepaald kan worden of het voor iemand toch bruikbaar is.

En uiteraard flexibel toepassen, zodat bruikbare spullen niet weggegooit worden omdat er toevallig zodanig veel van in de box zit dat het de maximum hopcount haalt, ook al haalt iedereen er een deel van uit.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

--

Tidak Ada, wat zijn momenteel de zware dingen?

EDIT:
Ja, zo'n voorstellijst is ook een goed plan.

Die printerkabels zijn mijn schuld, ik had verwacht dat die wel gesloopt zouden worden voor de afzonderlijke draadjes. Dat doe ik tenminste, maar ik had/heb er redelijk veel.

En die PCMCIA modems twijfel ik ook aan, al had ik er laatst zo'n netwerkkaart nodig, maar was al voorzien ruim voor aankomst van de box... En het zijn er ook wel erg veel.

Maar die zouden dus wel in aanmerking komen om vanwege het gewicht eruit gehaald te worden, als niemand ze wil hebben de komende 2 hops oid.

USB-serieel omzettertjes ben ik niet tegengekomen?

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zondag 13 mei 2012 21:34:46 (23%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Misschien is het beter dat 'men' eerst op een voorstellijst van de verzender rageert. Zijn er dan zaken bij, die niemand wil hebben, dan kan de verzender die er uit laten en eventueel naar stort of kringloop brengen.

Relatief zwaar zijn die processors met koelblokken, die thermische printkop, het de schroevendraaier motor. Ik kan er wel wat uitlaten en dan later weer in een box toevoegen.

Verder zitten er nogal wat parallele kabels in de box, die een behoorlijk gewicht in de schaal leggen en ook al die USB-seriëel omzettertjes. Zou er nog behoefte aan al die PCMCIA modems?

Eer "trein" van boxen zou ook kunnen, maar wordt voor de grote box misschien te duur.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 13 mei 2012 21:18:58 (14%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar een animocheck oid voor de huidige doosinhoud. Als ik 't zo zie dan heb je een redelijke kans dat iedereen overtollige meuk in die doos doet die andere mensen ook beschouwen als 'overtollige meuk'. Het heeft dan ook niet al te gek veel zin om dat door te sturen.

Ik zou eerlijk gezegd alles wat uit PC's komt of daarmee te maken heeft (processors, pcmcia modems) als 'ongewenst' zien.

/2cents.