Lichtmis 2014

Schimanski

Golden Member

Radio Onderdelenmarkt bij De Lichtmis.

Op zaterdag 27 september in Nieuwleusen op het parkeerterrein van chauffeurs-/wegrestaurant "De Lichtmis". Klik voor de route.

Traditioneel de grootste buiten-radio-markt van ons land, met veel mooie tweedehands, maar soms ook nieuwe spullen. De term 'radio markt' is daarbij wat achterhaald; denk aan componenten, maar ook gebruikte apparatuur (van buizenradio tot laptop, van scoop tot soldeerbout), en alles daar tussenin. Voor elk wat wils, gegarandeerd. In de topics van voorgaande jaren (2011 2012 2013) kun je - al dan niet met nog werkende foto's - een indruk krijgen van het aanbod, in de vorm van ieders buit aan het eind van de dag.

Toegang is gratis, en als het daags ervoor niet te hard geregend heeft kun je op het nabijgelegen weiland parkeren voor 2 euro.

Meer informatie op de site van Stichting ROM.

http://www.uploadarchief.net/files/download/x-lichtmis-004.jpg

Ik ben erbij, welke CO'ers komen er nog meer?

Met dank aan Jochem voor bovenstaande wervende tekst...

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
pietplof

Golden Member

Ondergetekende zal, bij leven en welzijn, schitteren door Aanwezigheid.
Dezelfde ondergetekende zal proberen het naamplaatje op zijn bejaarde doch brede borstkas aanbrengen.
Tevens zal hij proberen het lijstje met,, te zoeken spullen" niet te vergeten.
Tot ziens in de Lichtmis; o ja een verzoek aan de wat meer bijbelvaste lieden, probeer mooi weer te regelen.
O ja, fatbeard, kom jij ook? Dan neem ik een zestal schakelaartjes voor je mee met die (onhandige en kwetsbare) lange handeltjes.
Tidak, kom jij toch?( variacjes).
Heeft iemand nog een paar coaxrelais ( 12 volt spoelspanning)?

[Bericht gewijzigd door pietplof op zaterdag 13 september 2014 22:20:43 (24%)

festina lente

De lichtmis, staat bij mij in de agenda en ik ben van plan om te komen.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Schimanski

Golden Member

Sinds een paar jaar heeft De Lichtmis ook een leuk pannenkoekenrestaurant. We zijn al een paar keer na afloop met een groepje pannenkoeken gaan eten. Dit jaar ook maar doen? Wie gaat er mee?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Thevel

Golden Member

Die markten zijn altijd een pokke end weg, voor mij weer een dikke 120Km :( :(

Pannekoeken, zou ik best aan mee willen doen, maar ik rijd met iemand mee, die in die buurt ook nog een boodschap moet halen.

Had ik alleen gegaan, zou ik zeker mee doen.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Henry S.

Moderator

Op 13 september 2014 22:50:52 schreef Schimanski:
Sinds een paar jaar heeft De Lichtmis ook een leuk pannenkoekenrestaurant. We zijn al een paar keer na afloop met een groepje pannenkoeken gaan eten. Dit jaar ook maar doen? Wie gaat er mee?

Check.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 13 september 2014 23:15:51 schreef Thevel:
Die markten zijn altijd een pokke end weg, voor mij weer een dikke 120Km :( :(

Met de auto valt dat toch nog wel mee? Maar ietsje meer dan dat ik dagelijks naar m'n werk rij.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Lambiek

Special Member

Op 13 september 2014 23:15:51 schreef Thevel:
Die markten zijn altijd een pokke end weg, voor mij weer een dikke 120Km

Ja ik zou ook best eens willen kijken, maar voor mij ook een dikke 138Km.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 13 september 2014 23:15:51 schreef Thevel:
Die markten zijn altijd een pokke end weg, voor mij weer een dikke 120Km :( :(

Valt nog mee, als ik zou komen dan is het 243km (enkel) :p

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Schimanski

Golden Member

Ach, voor mij is het ook 170km. Spreekwoord luidt niet voor niets: "Wat je ver haalt is lekker..."

Ik heb het hem nog niet gevraagd, maar RD12TF zal ook wel met mij meekomen.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
blackdog

Golden Member

Hi heren,

Ik heb de "Lichtmis" in de agenda gezet, het is echter nog niet zeker of ik er kan zijn...
Bijna 300KM rijden die dag, dit dan voor een paar onderdelen en een zak patat ;-)

Gegroet,
blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
pietplof

Golden Member

Mannen toch.
Het is net zover van ,,meppel" naar rotterdam als andersom hoor.
Ik ga ook naar Den Bosch en Deurne en De Bodensee en je hoort mij ook niet sputteren.
En het gaat natuurlijk niet alleen om enkele onderdelen ... Als dat gaat berekenen kun je goedkoper met een taxi naar de onderdelenspeciaalzaak dan zo'n tocht naar een markt.
Maar .. het is de beleving die het hem doet.
De collegae, de reuk( niet de collegae maar de goederen) de sfeer , het verwachtingspatroon.
De hap nadien( Deurne) helaas niet in de Lichtmis daar mijn goede zwager altijd meegaat en dat betekent een etentje met hem en zijn zuster(mijn vrouw dus) in Exloo bij de Egyptenaar.
En twee maal buffelen binnen drie uur is rampzalig voor mijn figuur.
Zoals eerder geschreven..ik zie jullie bij de koffie.

festina lente
Hewlett

Honourable Member

Ik ben er wel in de buurt, telt dat ook? ;-) Helaas, dit jaar geen Lichtmis voor mij maar daarvoor in de plaats een prachtig kerkorgel concert (echte orgels werken op lucht) met Theo Jellema achter de klavieren op het Hardorff orgel in Oudeschoot, van Dam orgel in Terband en de orgels van de gebroeders Adema en het J.Reil orgel beide in Heerenveen. Stichting Organum Frisicum viert haar 20 jarige bestaan en daar moet ik als donateur, orgel fanaat en export Fries wel naar toe :-) Oh ja, ik moet daar 120km voor rijden (enkele reis).

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Bij je interesses staat niet het onderwerp ,,kerkorgels" of is later ontwikkeld.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Na 1500 km terugrijden van mijn huidige stek, wordt het waarschijnlijk teveel om nog naar Meppel te komen, te meer omdat ik de volgende dag in La Louvière moet zijn ;(

Maar wie weet hoe gek ik op het moment suprême ben...

Ik moet in ieder geval even mijn agenda checken, maar die heb ik (wijselijk) nu niet bij me :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Bij leven en welzijn ok present.

@tidak, agenda's beheer je tegenwoordig toch online?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pietplof

Golden Member

Shiptronic, jij weet toch welke leeftijd collega Tidak Ada inmiddels heeft bereikt.
In zijn jeugd was een griffel al tamelijk vooruitstrevend.

festina lente
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Shiptronic

Overleden

Uhm, als je hier kan posten ben je het telraam wel ontgroeid;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
fatbeard

Honourable Member

Een echte abacus ontgroei je niet: in Japan wordt-ie volgens zeggen nog dagelijks gebruikt.

Er is inmiddels een evenement verzet zodat ik toch ter plekke kan zijn, dus Piet: de schakelaartjes graag meenemen.

Uit eerder opgedane ervaringen weet ik trouwens dat het evenement zelfs(!) met het OV goed bereikbaar is, maar als er mensen nog wat ballast in de auto nodig hebben op heen- en/of terugreis houd ik mij aanbevolen.
Die bus rijdt namelijk maar eens in het uur...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Schimanski

Golden Member

...maar als er mensen nog wat ballast in de auto nodig hebben...

Beetje goede wegligging kan geen kwaad, ik heb je mail gestuurd.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 september 2014 18:13:23 schreef Shiptronic:

@tidak, agenda's beheer je tegenwoordig toch online?

@Ship:
Niet op mijn vakantie >:)
Bovendien begrijpen de gieren hier dat toch niet...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 15 september 2014 18:25:41 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †