Inmiddels weer terug uit Beesterzwaag, met een magere oogst....
Een buisje EF94 voor een Schoeps/Philips microfoon van een vriend. Verder wat multiturns en klein spul.

En een paar mooie Traco DC-DC's van de Belg. Bij het insorteren kwam ik er echter achter dat ik op een vorige radiomarkt ook al gedacht had dat het een goed idee was om er een stel te kopen :-)

Maar het was gezellig, prima weer, en leuk om flink wat CO'ers tegen te komen en mee te kletsen.
Dus, ondanks dat er (voor mij) niet veel was, toch een prima dag gehad!

Ik denk dat ik verwend was na m'n prima oogst van de Jutberg. Voordeel is wel dat ik nu al klaar ben met insorteren en zo. Dus weer verder kan met m'n onderhanden projectjes, in plaats van nog dagen nieuwe aanwinsten uitzoeken en repareren :-)

groet, Gertjan.

Ik ben ook al weer eventjes terug van Beetsterzwaag.
Mijn buit is redelijk, maar niet heel veel bijzonders.
Onder andere een aantal RF verloopjes, verzwakkers, setje kleps, Ctjes, aantal 50W weerstanden en ook nog een Hameg 203-7 met een defecte tijdbasis. Dus dat word nog even repareren, het is voor mijn collega.
Verder ben ik Hewlett en Miedema nog tegen gekomen en een praatje mee gemaakt, vanuit de verte ook nog Henry, ship en pietplof nog gezien.
Ik vond het dit jaar eerlijk gezegd wel een beetje tegenvallen, een aantal standhouders die er normaal zijn waren er niet, o.a. quakkelstein en de standhouder met o.a. de vele fluke meetsnoeren.

Groet,
Christiaan

Dat was een leuk dagje uit met dank aan de organisatie, het mooie weer en allen die aanwezig waren.

Onder andere twee maal de Dr Blan serie (deel 1 t/m 4) aangekocht. In één van deze bladen zat nog een oude QSL kaart van PA0HAH aan de inmiddels, zoals hier op het wereldwijde web te lezen, overleden PA0DKO.

http://www.uploadarchief.net/files/download/qsl_001_thumb.jpg http://www.uploadarchief.net/files/download/qsl_002_thumb.jpg
Plaatjes zijn klikbaar

M.v.g.

HF-DIY

Zo, ook weer terug uit Beetsterzwaag. Mooie dag gehad. De markt viel mij een beetje tegen. Enkele verkopers die in het verleden altijd aanwezig waren hebben dit keer verstek laten gaan, ik had oa Quakkelstein wel verwacht, maar helaas niet aanwezig. Test en meetspul was er ook nauwlijks te vinden.

Toch een hele leuke dag gehad en de hele dag gebleven :-) dat wel. Ondangs dat ik met een porto met lege accu (mental note: accu laden voor vetrek) rondliep toch aardig wat COers ontmoet, eerst Haasje93 ontmoet, en later Henry, Gertjan, Shiptronic, Pietplof en Hugo. De rest van de dag met dat groepje opgetrokken en dat is goed bevallen.

Ondangs dat de markt wat tegenviel toch nog wat gekocht. Vooral veel koper :-) Een paar klossen wikkeldraad 0.18mm2, 0.06mm2 apenhaar, 4 trafo's, een rolletje (kleine 200m) koperfolie bij de Belg, dat komt nooit weer op. De oversized dildo op de voorgrond is een 2.4GHz 9dBi omni antenne. Verder nog een JVC DV-101 video distributie versterker gekocht die ik als losse 10MHz distributie ga gebruiken

SO-239 connectors op de achterkant gaan BNC chassis delen worden. Apparaat kan in 3 verschillende topologien geschakeld worden.

Ook nog een stukje HP gevonden, met dank een Pietplof :-)

dit is een HP8694b 8-12GHz plugin voor een antieke HP8690a sweep oscillator. Plugin is voorzien van een Helmutt Singer sticker, dus iemand moet daar het verleden aardig wat knaken voor neergeteld hebben, nu slechts 10euro maar ik heb er direct niet veel aan. De blauwe container is van Watkins-Johnson en is een zogenaamde backward-wave oscillator (carcinotron? type wj2039-15) een soort travelling wave tube. Wellicht nog eens interessant voor een experiment op de 3cm band.
Voorkant van de plugin, dit is het deel wat door de voorkant van de 8690a steekt, de plugin wordt aan de achterkant ingevoerd. Lijkt me bijzonder onpraktisch in een rackmount, dan is mijn modernere HP8350b veel handiger :-)

Bij de Belg nog wat Traco DC-DC converters gekocht. Ik heb nog een losse variac liggen en daar heb ik een een nieuwe 750VA schiedingstrafo voor op de markt gevonden. Verder nog een paar zware ringkern trafo's, een rolletje 5 aderig bandkabel :-) en 2 stukken breed krimpkous (niet op de foto).

Het zal glshelder zijn dat ook ondergetekende weer geheel intact uit het ,,friese" is teruggekeerd.
De markt was gezellig en er waren zelfs meer bezoekers dan het vorig jaar.
Een aantal collegae ( Henry, Miedema, Hewlett, Shiptronic en wat later ook Hugo W.)gezien en daarmee een stevig deel van de dag mee opgetrokken.
Hasje is mij ontgaan.
De sfeer was zeer geanimeerd en m.i. Voor herhaling vatbaar.
Een aantal standhouders was inderdaad afwezig en ik heb inmiddels begrepen dat de familie uit Vlaardingen weg is gebleven als gevolg van meerdere diefstallen uit zijn stand.
Wisten jullie trouwens dat er ook lieden zijn die over hekken klimmen om de ( 3 euro) entree te ontlopen.
Mijn buit was bescheiden.
20 ( zegge: twintig) minigloeilampjes voor 28 volt.
Een soort ,tamelijk luxe uitgevoerde, variac voor een voedingsspanning van 110 volt.
Een conductivity meter met opnemer (waarde uitgedrukt in Siemens); zeer schappelijke prijzen.
Beide apparaten werken waarbij natuurlijk de variac nog een extra trafo moet krijgen van 230 naar 110 en de amerikaanse stekers en contrastekers vervangen door ,,normale".
Tevens kreeg ik een soort elektronische drukmeter cadeau ( zonder opnemers) maar die gaf een error.
Verder had ik wat belangstelling voor een ietwat vreemde signaalgenerator. De verkoper , buurman germaan, wilde mij niet tegemoet komen en dus bleef het apparaat in de stand en is derhalve weer mee teruggegaan naar ons buurland.
Een leuke dag en wellicht tot ziens in Friedrichshafen en/of in de Lichtmis.

Beste HF-DIY,

leuk om te lezen. Gefeliciteerd met je aankoop. Je hebt het gekocht bij de stand met de nalatenschap van Douwe PA0DKO (sk). Samen met de kinderen van Douwe stonden we daar zaterdag. PA0HAH staat nog steeds ingeschreven bij het Agentschap Telecom als zendamateur. Of hij nog actief is met de hobby weet ik niet.

Gr.N.

@ pietplof

Goed te horen dat je die 28V lampjes toch nog gewonden hebt. Had ik niet gedacht....

Jammer om te horen dat de Vlaardingers aan het kwakkelen zijn omdat er uit hun stand gestolen is! Waarschijnlijk wat naïef, maar ik had dat om zo'n gemoedelijke radiomarkt absoluut niet verwacht....

Ook ik vond het gezellig met het clubje CO'ers. En hoewel ik ruim "uitgewinkeld" was vond ik het toch jammer dat ik op een gegeven moment weg moest.

groet, Gertjan.

@ NKHteB,

Ik had al zo'n vermoeden toen ik de online berichtgeving las dat het om een nalatenschap ging. De boekjes zijn een welkome aanvulling op mijn collectie. Ik heb een zwak voor boeken over radiotechniek en dan met name van voor 1980. Wanneer er dan een QSL kaart uit rolt is dat natuurlijk een curiositeit.

Goed mogelijk dat PA0HAH nog actief is. Wie weet komt de dag dat hij dit bericht leest. Het mist mij niet dat veel zendamateurs actief zijn op CO.

M.v.g.

HF-DIY

Op 29 mei 2016 12:25:25 schreef Hewlett:
Verder nog een JVC DV-101 video distributie versterker gekocht die ik als losse 10MHz distributie ga gebruiken
[bijlage]
SO-239 connectors op de achterkant gaan BNC chassis delen worden. Apparaat kan in 3 verschillende topologien geschakeld worden.

Is dat geen probleem omdat deze voor 75Ω is gemaakt? Ik heb ook nog een Extron AVDA 6MX video distributie versterker, dus als die om te bouwen is, zou dat fantastisch zijn.

Op 30 mei 2016 21:29:47 schreef flash2b:Is dat geen probleem omdat deze voor 75Ω is gemaakt?

Vaak is het uitwisselen van de 75Ω uitgangsweerstanden voor 50Ω exemplaren genoeg.
(Je hebt dan natuurlijk geen galvanische scheiding....)

Wel moeten de buffers natuurlijk een bandbreedte van meer dan 10MHz hebben. Bij een Pro video distributie versterker geen probleem, maar bij een versterker met SO-239 connectoren zou ik dat wel even nameten.......

groet, Gertjan.

Ik zal hem openmaken, en even een nieuw topic hiervoor starten. Dank je wel Gertjan.

Ha flah2b,

Zoek ook even op EEVblog.
Ik dacht dat ik daar meerdere topics over dit onderwerp voorbij had zien komen.

groet, Gertjan.