Mijn zoontje heeft een paar magneetjes waarmee hij langs het beeldscherm van onze Grundig TV is gegaan, (toen hij aanstond).
Nu vertoont het beeld rare groenige kleuren op de plekken waar de mageneten het beeld hebben geraakt en ik vroeg me af of hier iets aan te doen is.
Graag reacties...
Groetjes van een moeder van ondeugende jongetjes
TV uitzetten met de netschakelaar (niet op standby) half uurtje wachten en weer aanzetten.
De TV heeft zelf alles aan boord om de 'Schade' opgelopen door de magneetjes zelf te herstellen (demagnetisatie)
Deze wordt doorgaans geactiveerd bij het inschakelen met de netschakelaar, maar als de TV aan heeft gestaan moet een poosje gewacht worden.
Het kan zijn dat het nodig is een paar keer na elkaar de procedure te herhalen.
Kwaad kan het niet, de verkleuring, 't is alleen storend tijdens het kijken.
Wauwww!!! Wat een snelle reactie!!
Dank hiervoor, nog nergens ooit zo snel geholpen als hier.
Super site, ga zo door...
Ik ga het straks proberen, de tv staat al een tijdje uit maar omdat hij de hele ochtend aan heeft gestaan lijkt het mij verstandig de tv even uit te laten.
Ik belde, nadat het probleem gebeurd was met een reparateur uit mijn woonplaats en die wilde wel langskomen en de tv demagnetiseren voor 30,- plus voorrijkosten.
Toevallig kwam ik op deze site terecht en ben de topic gestart, ik heb ook wat andere topics doorgelezen en het kan een hoop mensen heel wat centjes schelen als ze deze site eens aandachtig lezen.
Groetjes Oumanouar
het is mogelijk dat de interne demagnetisatie niet goed meer werkt (ouder toestel) maar dat merk je dan vanzelf.
en 30 euro plus voorrijkosten is geen gek bedrag voor zoiets.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Wat je ook kan doen in de magneet op een as monteren, deze laten ronddraaien voor de beeldbuis en dan langzaam van de beeldbuis af bewegen.
Voor degaussen (demagnetiseren) heb je namelijk een dempend magnetisch veld nodig.
Je kan ook een media-degausser gebruiken als je deze hebt.
Beste DC2PCC,
Ik heb net de tv aangedaan en het probleem is opgelost, erg fijn en ook een leuke bijkomstigheid dat we 30,- hebben uitgespaard.
Succes met het helpen van andere hulpeloze moeders en wellicht tot de volgende keer.
Groetjes Oumanouar
Donaties zijn altijd welkom
http://www.circuitsonline.net/forum/view/22117/
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
/offtopic
De voorrijkosten zijn in mijn geval toch ietsje hoger als die 30 euro loon
@Oumanouar:
Stuur ze maar langs hoor, die hopeloze moeders van ontdeugende jongetjes. (op CO dan, ik zit toch te ver weg om ff een bakkie te komen doen.)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 19 september 2006 14:45:23 schreef Xenobinol:
Je kan ook een media-degausser gebruiken als je deze hebt.
Ja, die heeft ze denk ik naast de deegroller in de la liggen