kerst ideeën

Henry S.

Moderator

een Y solderen, twee draadjes boven, 1 draadje onder en dat in kous krimpen.
De twee draadjes boven kan uit 1 stuk zijn, plaatselijk isolatie weghalen en dan dubbelvouwen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Yep,

Zoals Henry aangeeft, lokaal een stukje isolatie weghalen (verwarmen met een aansteker en dan met een striptang de isolatie 5mm opentrekken lukt hier erg goed en snel, wel zien dat je de geleider niet beschadigd, de striptang mag redelijk wijd open staan).

Heb jij ook van die fluo-roze krimpkous? ;)

Groeten,
Steven

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Bij kruidvat liggen inmiddels weer de goedkope 3mm witte leds, 20 voor 1,99

Vorig jaar nog 1.39 ...

Hier staat de advertentie van de kruidvat

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Nu ook nog 1.39 hoor. (volgens de advertentie)

Maak me niet gek, ik ben al gek.
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Henry S.

Moderator

Dat kan je wel vertragen met een grotere R1C1-tijd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 10 november 2006 11:08:20 schreef Ibanez:
http://www.elektuur.nl/i-trixx/00061/index.htm

ombouwen tot muziekgevoelig... en andere vorm geven... 2 of 3 doorelkaar heen bouwen...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

zo hier ook een leuk idee. Het is al door mijzelf uitgevoerd. het is een spiegel met daarin wat figuren gegrafeerd en al die figuren zijn met ledjes verlicht. Niet een technisch wonder maar wel een erg mooi effect:
in het donker:
http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/100_1681.jpg

gewoon licht
http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/100_1683.jpg

en de achterkant
http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/100_1690.jpg
Het graveren heb ik simpelweg met een dremel met een diamant kopje gedaan. Werkt perfect maar kost erg veel tijd

grtz Bas

[Bericht gewijzigd door basz op woensdag 22 november 2006 17:20:32

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Leuk, heb toevallig nog een gegraveerd spiegeltje liggen, kan ik dit mooi op bouwen!
Sinds wanneer zijn blauwe ledjes in het donker wit?

multitool is tegenwoording niet meer duur. spiegel staat vast nog wel ergens op zolder en anders kost je dat ook de kop niet.
gaat wel leuk wat tijd in zitten... (wel even oevenen op los stukkie glas..)

@basz: je brengt me wel op een idee. ik heb hier nog wat 40x40spiegels liggen waar ik ooit nog wat mee moet doen. maar dit zou een leuke decoratieve 'lijst' zijn. moet ik nog wel eerst manier vinden om netjes recht te graveren... heb geen standertje... :S

--edit--
basz: iig een metalen kopje. die roze en blauwe dingen zijn maarzo afgesleten en dan krijg je van die rare effecten :P bovendien werken die metalen veel prezieser want ze hebben een kleiner puntje..

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 22 november 2006 22:27:00

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

klopt multitool heb je al voor eurotje of 15. Dat diamant boortje kost wel 5 euro(ik heb eentje met een ronde kop genomen) Je kan ook gewoon die standaard roze nemen die je bij je multitool krijgt maar dat werkt veel minder fijn.

Enne voor rechte lijnen heb ikzelf ook geen oplossing, ik heb er gewoon voor gezorgt dat niks in mijn ontwerp percee recht hoeft te zijn:p

Op 22 november 2006 18:24:14 schreef Gevallenopstraat:
Sinds wanneer zijn blauwe ledjes in het donker wit?

het zijn witte leds door mijn camera lijken ze blauw

[Bericht gewijzigd door basz op woensdag 22 november 2006 19:40:16

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

hey, hoe heb je die led daarop vastgemaakt?

eerst de achterkant van de spiegel zwart maken met een cd stift(anders schijnt het door) en dan gewoon met hot glue

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Op 22 november 2006 18:24:14 schreef Gevallenopstraat:
Leuk, heb toevallig nog een gegraveerd spiegeltje liggen, kan ik dit mooi op bouwen!
Sinds wanneer zijn blauwe ledjes in het donker wit?

Zijn witte ledjes. Zal zeker de 2e foto wat moeite met witbalans hebben gehad.

wat voor ideetjes voor kerstcadeautjes hebben jullie eigenlijk allemaal?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Henry S.

Moderator

Geen! Ik ben anti Coca Cola nep-kerst!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

nu je het hebt over coca cola. Ik heb daar nog mini vrachtwagens(kerstuivoering) van liggen. mischien dat ik die ga modden:P

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hej Basz,

cool gedaan die spiegel! geeft een leuk effect!

gr madthijs..

Op 27 november 2006 19:42:17 schreef Henry S.:
Met een nitraat bommetje? >:)

ik dacht zelf aan wat ledjes:P Enne nitraat heb ik niet op voorraad(A).

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Op 27 november 2006 19:04:07 schreef Henry S.:
Geen! Ik ben anti Coca Cola nep-kerst!

De Coca Cola Company heeft kerst niet uitgevonden, de kerstman zoals wij hem kennen (dik, luizebaard, rare lach, slappe pinnemuts) is wel hun creatie. Ik drink trouwens altijd pepsi, maar tot daar.

Kerst is voor mensen zoals ikzelf die vnl. bezig zijn met ledjes en verlichting wel een van de hoogdagen en daar kunnen alle anti-kerst-mannen van de hele wereld weinig aan veranderen vrees ik.

Eerst string van 16 RGB LEDs is trouwens klaar, nu nog eentje van 24 (reken zelf maar uit hoeveel soldeerpuntjes dat zijn, tegen dat ik klaar ben soldeer ik elke smd uit de losse hand ;) ) en dan nog wat dingetjes.

@Basz, inderdaad een heel mooie spiegel, mischien jouw project combineren met de vonkerosie van zweetvoetje...

Steven

hmm, dat nitraatbommetje vind ik wel een goede... een alternative voor de ELKO's pijn doen.

Zijn nitraat bommen in nederlands verboden? Zo nee, dan word het hier echt lol, even de wasbak van de keuken buiten volproppen met die boel en je hebt een "heerlijk" kerst vuur.