Tijdje stil geweest hier, nu niet meer.
Ik heb ondertussen mijn MAX2606 laptopzender af, hieronder een "paar" fotos van de bouw en de resultaten.
Dit is het printontwerp, omdat dit niet de kleinste hoeft te zijn, gewoon 1206 smd weerstanden gebruikt, en de pads voor de potmeter en chip iets groter gemaakt. Voor geintreseerden, de baantjes zijn 0.3mm, net zoals de spacing tussen baantjes en aardvlak.
Het plan was om hem zo in elkaar te zetten. Superhandig dat 3D tekenen, kan je tenminste goed zien of alles past. Vroeger moest ik altijd tijdens het bouwen in alles en nog wat gaan snijden en zagen, nu niet meer. De tekening is wel volledig schematisch, wat ik niet nodig had heb ik weggelaten, want 3D tekenen kost wel veel tijd...
Als eerste heb ik de behuizing gemaakt, heel simpel van printplaat. Is makkelijk te bewerken, en vormt een mooie afscherming om de zender heen. Hier goed te zien dat alleen de buitenkant van het 0.5mm epoxy is ingesneden, door middel van het koper hangen de plaatjes nog wel aan elkaar. De kloddertjes soldeer zorgen voor de stevigheid.
Zo zag het ding eruit toen het in elkaar zat.
Toen de behuizing in elkaar zat, toen wist ik op de 0.1mm na precies hoe groot de print moest worden, en dus de print ge-etst en op maat gemaakt. Verzilverd vanwege afwezigheid van vertinbad, en de componenten erop gelijmd.
Nadat al het smd spul erop zat de batterijhouder, moertjes en de connector erop gesoldeerd. Tevens de telescoopantenne erop vast gelijmd. Draadje vastsolderen aan de voet van antennen wilde niet, vandaar dat ik er draad in getapt heb en dat er nu een gegantische kop van een schoef bovenuit steekt...
Tussendoor nog even de behuizing geverft, want die legergroene kleur van het epoxy ziet er natuurlijk niet uit... De behuizing dus flink geschuurd, geverft en nog een keer geschuurd tot die (bijna) perfect glad was. Aan de linkerkant is al de 3.5mm jackplug te zien, deze is vastgelijmd in de behuizing, het eerste stukje wordt meegespoten om het een geheel te laten lijken.
Het resultaat, een foto zegt meer dan 1000 woorden, en ik heb er 3, waarvan 2 zelfs klikbaar

.

En zo, tot slot, een goed afgerond project.