Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik moet een trafo maken van het Elektor ontwerpje voor een USB CPU bewaker met een EM84 afstemindicator.
Helaas heen hits op de typenummers.
Wie weet waar ik moet zoeken???
Kern: EFD20 B66417GX187
Spoellichaam: B66418WL008D1
Clip: B66418B2000
Verder nog eeen adviesje:
ATtyni2313-20PU (20pDIL) in een voetje of niet?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik zou een programmeerbare chip liefst wel in een voetje zetten, maar dan een met buscontacten vanwege de betrouwbaarheid.
Op 21 januari 2010 17:46:16 schreef Tidak Ada:
Kern: EFD20 B66417GX187
Spoellichaam: B66418WL008D1
Clip: B66418B2000
Epcos nummers.
Kern: http://nl.farnell.com/epcos/b66417g0000x187/ferrite-core-half-efd20/dp… Een halve kern
Spoellichaam: http://nl.farnell.com/epcos/b66418w1008d001/bobbin-efd20-8pin/dp/11905… B66418W1008D001 is de vervanger.
Clip: http://nl.farnell.com/epcos/b66418b2000x000/retaining-clip-efd20/dp/11…
Via zoeken op EFD20, artikelnummers zijn net even anders dan de opgegeven nummers.
Verder nog eeen adviesje:
ATtyni2313-20PU (20pDIL) in een voetje of niet?
Altijd in een precisievoetje.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ah, dan moet ik mensen zoeken om het 'samen te kopen' of met iemand anders, die bij Farnell bestelt meesurfen. Één wil er al met mij meeliften.
Misschien zijn er nog anderen? Laat het even horen!
Mijn leverancier heeft bijvoorbeeld ook de FET's niet.
Ook mensen, die eventueel willen modificeren (ik denk bijvoorbeeld aan een EM800 of een IN9/IN13. Die zijn eigenlijk meer op het doel toegespitst.
Ik heb nog niet eerder met een PIC (enz.) gewerkt.
Die EM800 heeft echter een heel andere Ug/[mm uitslag] karakteristiek, om over de IN9/IN13 helemaal maar te zwijgen 
Bedankt, Henry
@ maartenbakker:
Ik heb met preciesiecontacten (van Augat notabene) ook minder goede ervaringen: Voor mijn dure HP displays (5082-7300) voetjes van die jongens gekocht: pennetjes vastgerot en daardoor afgebroken!
Maar in princiepe ben ik sterk voor voetjes.
Mijn mail heb je dus met succes ontvangen:)
Van het weekend is er ook een beurs, achter welke buisjes kan ik zoal opzoek gaan?
Ik sta open voor mod-suggesties, ondanks dat sommige daar anders over denken...
Ik heb tussen mijn arsenaal buisjes welgeteld 1 EM84 gevonden, de vraag is alleen of ie het doet.
Een vooetje moet ik ook nog zien vast te krijgen, staan daar maten op (plaats zat:+) of kan ik beter het buisje meenemen en hopen dat ik geen brokken maak.
De fet mag je ook aanvinken voor mij, was ik vergeten.
In je post hierboven gebruik je de typenummers(of namen) EN83 en EM83 welke van de 2 bedoel je, of bedoel je alle twee 
Tidak Ada
Nee, ik vergis me het moet de EM800 zijn:
Links werkten niet. Kijk op de site van Jogi's Roehrenbude
De andere is een Russische neon bargraph (1 à 2 % naukeurig!) en toch maar 2 of 3 aansluitingen Er zijn twee typen: één met twee aansluitinge en alleen neon (IN9); de ander met drie aansluitingen an neon/argon (paarsig licht)(IN13)
Links werkten niet. Kijk op de site van Jogi's Roehrenbude
Overigens kun je natuurlijk met de juiste driver IC's ook een LED bargraph nemen, maar daar is voor mij geen lol aan.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (32%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EM800 is redelijk goedkoop. (Werd bijna alleen in DDR apparatuur gebruikt)
EM800: http://www.askjanfirst.com/dindex.htm?/rh.htm
IN-9: http://www.askjanfirst.com/dindex.htm?/r5.htm
Arend Brouwer
Fryslân
Kijk eventueel voor trafospul even bij Distrelec (www.distrelec.nl), ook wel bekend als Schuricht/A-Source.
Op mijn werk gebruik ik voornamelijk Farnell (RS als second best), maar voor trafospul kijk ik altijd bij Distrelec.
Zo te zien gaat het om de N87 kernen zonder gap. (Bij EPCOS bekend als B66417G0000X187).
Wat je nodig hebt is:
1x Spoelvorm (Coil Former)
2x Ferriet (Ferrite)
2x Klembeugel (Yoke)
Eventueel heeft bijv. Ferroxcube ook dit spul wel leverbaar. Ook bekend onder EFD20, maar met andere typenummers voor hetzelfde spul).
Fijn weekend.
-- Arend
Tidak Ada
Op 22 januari 2010 13:18:22 schreef Jochem:
Deeplinks werken niet.
Werken niet meer 
@Arco:
Telefunken is toch niet Oost-Duits???
Bij Jan Wuesten moet je ook samen bestellen. HIj is héél duur met verzenden: Minimaal €20,-!!
@
@ArendB:
Bedankt voor de verwijzingen Zal ik ook eens gluren 
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (15%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 22 januari 2010 18:05:54 schreef Tidak Ada:
[...] Werken niet meer
Werken uberhaupt niet. Werkten bij jou waarschijnlijk uit de cache, omdat je al ooit die site had bezocht. Bij een ander werkt het dan niet, maar omdat jij dat in eerste instantie niet ziet dacht ik: ik meld het even.
Rechts klikken op foto=> eigenschappen=> url selecteren en kopieren => nieuwe internet pagina open doen en daar de url in plakken 
tijdelijk quoten werkt ook:) (is misschien makkelijker om te copy-pasten)
Kan ik nog meeliften op de bestelling bij farnell?
Als jullie daar bestellen.
[Bericht gewijzigd door niels v.v op (22%)]
Tidak Ada
Dat kan, mits we bij Farnell bestellen. Zoals je boven ziet (Arend Brouwer) zijn er meer adressen.
Ik zal je naam noteren.
Ik ga eerst uitzoeken waar je alles in één koop kunt krijgen, dus ook die FET's, maar ik heb nog geen tijd gehed.
Tidak Ada
Op 22 januari 2010 14:16:53 schreef Arend Brouwer:
[.....]
Eventueel heeft bijv. Ferroxcube ook dit spul wel leverbaar. Ook bekend onder EFD20, maar met andere typenummers voor hetzelfde spul).Fijn weekend.
-- Arend
Wat bedoelje met Ferroxcube? Is dat een Handel? Kun je mij de URL geven, want ferroxcube is het materiaal en geeft zóóóóveel hits 
Arend Brouwer
Fryslân
Ik ben de beroerdste niet hoor 
"ferroxcube efd20" intikken bij Google, levert als eerste hit op:
http://www.ferroxcube.com/prod/assets/efd20.pdf
Ferroxcube is een fabrikant, niet het materiaal (zover ik weet).
Onderdeel van de Yageo groep, bekend van de elcootjes e.d.
-- Arend
Tidak Ada
Op 23 januari 2010 00:00:23 schreef Arend Brouwer:Ferroxcube is een fabrikant, niet het materiaal (zover ik weet).
Onderdeel van de Yageo groep, bekend van de elcootjes e.d. -- Arend
Ferroxcube werd door Philips gemaakt en werd als synoiem voor het materiaal gebruikt, net als een 'gilettemesje'
Philips had ook een eigen naam voor bakeliet: Philite
In de 50-er en 60-er jaren spraken we altijd over ferroxcubekerntjes voor spoeltjes....
Yageo heeft Philips Componenten overgenomen, net als Vishay de elektronica van HP
Maar je hebt gelijk, ik had het moeten weten....
Topic met IA gaat verder in http://www.circuitsonline.net/forum/view/80416/1
Een merge met dit topic zou teveel verwarring opleveren.