The Great Internet Migratory Box Of Electronics Junk

maartenbakker

Golden Member

Ik kan misschien wel wat met die niveauschakelaar, maar ik heb de ongesplitste box al 2 keer gehad dus dat wordt me wat te bont. Wat mij betreft gaat Benadski voor.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Ik heb op zich lichte interesse in de regensensor en/of netfilter uit nerdeland. En ook wel wat spul om terug in de box te doen, zij het niet heel veel. Wil die box best nog wel een keertje ontvangen.

Die accucellen die ik eruit had gehaald heb ik niet gebruikt voor de boormachine accu omdat de oorspronkelijke cellen 'n veel hogere capaciteit hadden. Ik heb er wel 4 van gebruikt voor een accutje maar er zijn er dus nog 9 over, die terug in de box kunnen. Verder vind ik nog wel wat.

Dus bij deze solliciteer ik naar nerdeland :) (Sorry Tidak...)

Maar volgens mij zijn we nog niet de hele box request list afgegaan, dus als een ander eerder interesse heeft vind ik het ook goed. (Misschien iemand van buiten CO? Al is de sociale controle op doorsturen dan wat minder sterk...)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

En ik heb Nederland nog nooit ontvanen ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Ik heb bij de splitsing er wel op gelet wat er in Eland ging, hoor :)

Het sorry was meer bedoeld in verband met:

Op 26 juni 2012 21:59:33 schreef Tidak Ada:
Echt niemand anders dan Benadski, die de Eland wil ontvangen ?
Of komt dit door de komende vakantie ?
Ik ben hem grsg kwijt, want hij staat behoorlijk in de weg !!!

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Eland wacht dus nog steeds op een ontvanger; Benadski heeft afgehaakt, dus....

P.S. Ik stuur de niveau schakelaar naar maartenbakker. daar komt wat anders voor in de plaats

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Box ontvangen.

En er zitten best wat leuke spullen in, maar ook spul dat er helemaal niet in hoort. :(

Want ik weet niet wie het er in heeft gedaan, maar wat is de link tussen "Santa's Christmas Shop"(r) Sneeuw Spray TM en elektronica? Zulke dingen horen er dus écht niet in! Als je er geen topic over kunt starten op CO zonder dat de mod's het dichtgooien, dan hoort het er niet in. Ongetwijfeld had je er een goeie bedoeling bij om het erin te doen, maar uhm, sneeuwspray?!? Serieus?

Ik zie er met dit warme weer de humor wel van in, maar het hoort echt niet in 'n TGIMBOEJ. En er zit nog meer in wat er niet in hoort / op het randje zit / er al te lang in zit. En ondertussen is het weer meer dan 10kg.

Omwille van de rug van de postbode, de volgende ontvangers, en m'n eigen portokosten moet ik dus gaan saneren. Zodat het een leuke box blijft. Er zit leuk spul tussen, maar de algehele indruk is "wat een zooi". En dat is zonde.

Dus, daar ga ik wat tegen doen. :) Hieronder een lijstje met wat in wil wegsaneren, omdat het geen elektro is of ik niet zie wat er leuk aan kan zijn voor een volgende ontvanger (Of het zit er al veel te lang in en niemand wil het blijkbaar hebben). Ben je het er niet mee eens en kun je wel wat met (een van) deze spullen, roep dat dan, dan kan het misschien (met de box?) naar jou.

code:


wegsaneren:

* sneeuwspray  
* thermoskan 12V
* Los stuk voedingskabel moederbord
* defecte speedtouch modem
* onderwatercamera  
* HP626 cartridges 
* de sattelietontvanger (gewicht)
* usb fan 
* laptop diskettedrive
* cdromdrive
* tasje experia pakket
* TC101 afstandsbediening
* Groot stofig verbogen koelblok met heatpipes

laatst bijgewerkt 6-7-2012

Dat lijstje wordt nog bijgewerkt naarmate ik de box verder ontleed.
Dit is het lijstje, sommige items twijfel ik nog een beetje aan maar als niemand ze wil hebben gaan ze eruit. Dus roep het als je wat wilt hebben van dit lijstje.

Glowstick is ook geen elektronica maargoed, met het excuus van stroomuitval... :)

(Uiteraard komt er ook nog een écht boxlog, want er zit wel degelijk ook mooi spul tussen, van dsPIC tot buizen. De buizen zal ik wel wat beter verpakken...)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Saneerlijst gecompleteerd, hele box is nu in kaart. Hieronder de rest van de inhoud (In het wit, maar zichtbaar onderstreept. Zodat je moet selecteren om het te kunnen zien. Dit voor de mensen die het liever een verrassing houden).

[ spoiler ]
Buizen EL84, EF85, EABC80, EM34, B250C75L (?, is 'n gelijkrichter), met schema Loewe opta.
Elex van maart 1985
hack42 stickers en flyers
static shielding bags & static dissipative bags
doos met diverse condensatoren, ceramisch en elco's incl 1F/5.5V. Zit ook zonnecelletje in, gsmlcd en gsmcamera, los lcd
Doos met USB spyder, freescale chips, 1n4148 in SMD en divers ander spul (varco's)
doos met flitsbuisje en diverse IC's w.o 2 (ds)PIC's in TQFPQFN, tevens drukschakelaars, hd4470 lcd en IC's van international rectifier en Analog devices
regensensor
3 mega-elco's
allarm buzzer
kabeltester
leidingzoeker (metaal/elektr.)
Schuifpotmeters
blauw projectboxje
zwarte sorteerbakjes
klein projectboxje met 9v vakje en gaten vorige bewoner
gripzak onbestukte printjes benadski
mastronic print (whatever it might be), bestukt
15VAC/1A adapter
dimmer oid (klein doosje met oud plakband eromheen, bevat mosterd C's)
1,5V voeding (LM317 schakeling)
Hoogspanningstrafo CRT (samsung)
Sun microsystems celestia printje (whatever it might be), bestukt (Zit Xilinx chip op, CPLD?)
speakertjes
geel breed krimpkous
32 nette zwarte koelblokjes
decadebox (Defect, alleen de 10k werkt, de rest mist standen)
netfilters
motortjes
[ /spoiler ]

Dat is dus alles wat er nu in zit, behalve de spullen uit het saneerlijstje.
Hier gaan dus nog dingen af (Die ik eruitneem) en er komt wat voor terug (wat ik terugdoe).

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Sun microsystems celestia printje (whatever it might be)

Ik heb er naar gezocht op internet en voor zover ik info kon vinden is het voor een Sun microsystems server om met een card de server te unlocken/admin log in om op de server te kunnen werken.

dus ja zal er misschien een card reader van kunnen maken.

Lucky Luke

Golden Member

Geek, er zit idd een kaartsocket op :) Maar het uitvissen van de aansturing ervan laat ik een een volgende over.

Even een kickje, iedereen akkoord met dit lijstje?

Op 5 juli 2012 17:26:01 schreef Lucky Luke:

code:


wegsaneren:

* sneeuwspray  
* thermoskan 12V
* Los stuk voedingskabel moederbord
* defecte speedtouch modem
* onderwatercamera  
* HP626 cartridges 
* de sattelietontvanger (gewicht)
* usb fan 
* laptop diskettedrive
* cdromdrive
* tasje experia pakket
* TC101 afstandsbediening
* Groot stofig verbogen koelblok met heatpipes

laatst bijgewerkt 6-7-2012

sommige items twijfel ik nog een beetje aan maar als niemand ze wil hebben gaan ze eruit. Dus roep het als je wat wilt hebben van dit lijstje.

(Niet dat ik heel snel zal zijn met die box, ik heb er nog een leven naast (hoe dat toch gekomen is?) en ik moet nog zoeken wat ik erin ga doen. Maar ik wil toch even polsen of ik goed zit)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Ik zit ook nog steeds met die eland in de gang.

Ik denk dat de de meste ontvangers aan de Middellandse Zee zitten ;)

Mochten er mensen zijn die de eland willen ontvangen, dan hoor ik het graag (gewei moet je bij het beheer van de Oostvaardersplassen kopen ;) ).

Is die heatsink niks voor borgqueenx (die wil zijn lasers koelen)?.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 10 juli 2012 12:40:51 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Boxlog Nerdeland, met foto's.

Het koelblok is gebleven, maar ontdaan van het ergste stof. Met een fijn tangetje valt het e.e.a. nog wel recht te buigen, dus wellicht inderdaad nog bruikbaar, ook al is het echt duidelijk een PC processor koelblok.

Verder is het hele "wegsaneerlijstje" weggesaneerd. Dat gaat binnenkort richting milieustraat.

Goed, de box zelf is natuurlijk veel belangrijker. Wat leuke stats:

Bij binnenkomst woog de box 15460gram (volgens verzendlabel). Verzendlabel eronder gaf 14420 gram, en een ander nog op de box zittend label 12840 gram. Ik heb 'm weer onder de 10Kg weten te krijgen: het saneerlijstje was 5 Kg, wat ik eruit gehaald heb ruim 1,5 (de decadebox is 1,5), en wat ik erin gestopt heb ongeveer 500 gram. Dat klinkt heel erg naar plunderen, maar ik heb m'n best gedaan er leuk spul in te stoppen / te laten zitten.

Dat celestia printje bevat een Xilinx chip trouwens, wss. een CPLD. Valt dus ook onder "leuk spul". (En zit er nog in.)

Goed, de foto's:

http://www.uploadarchief.net/files/download/tgimboej_uit.jpg
Dit heb ik eruit gehaald:
1 esd shielding zak en 1 esd dissipative zak
Printerinkt (Zit er al vanaf begin in, wil blijkbaar niemand hebben? Dan haal ik het er wel weer uit)
krimpkous en afstandsbediening (idem)
TFTje uit oude GSM en los LCDtje (Anders blijven die ook eeuwig zitten vrees ik, want zonder documentatie kun je er weinig mee)
de glowstick
klein koelblokje
netfilter
druktoetsjes
15VAC voedingkje
decadebox

Die decadebox gaat waarschijnlijk met een volgende box weer terug, maar een paar bereiken doen het niet en dat wil ik repareren. Het 15 vac voedinkje wordt denk ik een +/- 15VDC (leuk voor opampschakelingen). En natuurlijk haalt het het gewicht weer wat omlaag.

En dit heb ik erin gedaan:
http://www.uploadarchief.net/files/download/tgimboej_in.jpg
- Een flinke hoeveelheid 3mm witte LED's
- Wat 3mm oranjerode LED's
- paar groene LED's
- tien 9V clips
- zootje 470R weerstanden
- 78l05, 7805 en 78s05, voor al uw 5V voedingen :)
- 2 druktoetsjes met lange as, tulpplugjes, db-9 female
- accucellen van vorige tgimboej
- displaytje met backlite (vorige keer eruitgehaald maar niet echt nodig en leuk voor een ander, dus terug)
- BF980, leuk voor de HF-ers (Komt uit kareltje grabbag, ik heb er ook nog een paar gehouden voor als ik wat met HF ga doen)

Nu weegt de box zo'n 8 kilo. Ik hoop dat ik niemand kwaad gemaakt heb met het crashdieet van de box... En dat 'ie niet al te erg gaat jojo-en :)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Wat is die gesaneerde TC101-afstandsbediening?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Zo een:
http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?IR-TC101

Mocht je 'm willen hebben past 'ie denk ik ook wel in een envelop. :)

(Geldt voor de rest van het saneerlijstje ook trouwens: wie het wil hebben roept maar, dan stuur ik het op tegen portokosten. Wel op tijd roepen, het staat klaar voor de milieustraat.)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op dinsdag 17 juli 2012 15:03:27 (10%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Op 10 juli 2012 12:35:24 schreef Tidak Ada:
Ik zit ook nog steeds met die eland in de gang.

Had Kareltje eigenlijk al een box gehad?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Even een kick, want ik heb wat moeite een volgende ontvanger te vinden. Mocht je de box dus willen, mail me dan. (Ik zoek ondertussen zelf ook door)

Er zit toch echt leuk spul in, als ik iets gelijkwaardigs had om terug te doen had ik er wel meer uitgehaald... (er blijft weinig van over anders)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Daar dan maar een uitnodiging gepost :)

Mocht er helemaal niemand meer te vinden zijn voor de boxen, dan is Rosmalen wellicht een geschikt eindstation?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Zo, de decadebox is inmiddels gerepareerd, zijn daar toevallig liefhebbers voor? Dan gaat 'ie terug in de box, maar ik vraag het even IVM gewicht. (Of ik haal er zo'n megaelco uit want die zijn eigenlijk ook wel grappig. Nu die box hier langer staat krijg ik toch de neiging er nog wat wijzigingen in aan te brengen, heb ook nog wel iets dat erin kan.)

(1K, 200k en 2M weerstanden vervangen, die lagen open)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Even een update hier:

Ik heb elektitus geprobeerd te mailen, maar dat bounced met de melding dat ziggo klanten smtp.ziggo.nl moeten gebruiken voor uitgaande mail. Daar heb ik niks aan, want zelfs als ik dat doe bounced het desondanks.

Allround wil de box ook wel, maar dan eind deze maand pas, en hij wil eventueel ook wel een ander laten voorgaan.

Dus nerdeland gaat sowiso weer een hop verder, eind deze maand.

Saneerlijstje vandaag naar de milieustraat gebracht.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 28 juli 2012 14:09:59 schreef Lucky Luke:
Zo, de decadebox is inmiddels gerepareerd, zijn daar toevallig liefhebbers voor? Dan gaat 'ie terug in de box, maar ik vraag het even IVM gewicht. (Of ik haal er zo'n megaelco uit want die zijn eigenlijk ook wel grappig. Nu die box hier langer staat krijg ik toch de neiging er nog wat wijzigingen in aan te brengen, heb ook nog wel iets dat erin kan.)

(1K, 200k en 2M weerstanden vervangen, die lagen open)

JAAA ik zou heel graag die decaden-box willen hebben. Dus mocht je hem nog hebben ik zou hem graag overnemen! Laat wat horen.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Tidak Ada

Golden Member

Eland gaat zaterdag a.s. mee naar Kareltje om vanuit de loods aan te vullen. We zullen zien, wat we er aan onoverkomelijke junk uithalen en voor moois in kunnen stoppen (liefst helium, want dat weegt lekker weinig >:) ).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 6 augustus 2012 17:39:46 schreef Tinus016:
[...]

JAAA ik zou heel graag die decaden-box willen hebben. Dus mocht je hem nog hebben ik zou hem graag overnemen! Laat wat horen.

Heb ik nog, staat zelfs pal naast me, heb er al een paar keer m'n elleboog aan gestoten... :P

Ik gooi je morgen* wel een mailtje, dan krijg jij de box met de box :) , als Elektitus dan reageert kan jij 'm misschien naar hem sturen (de box, niet de box :)) ? Of anders Allround?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)